Fałszywe SMS-y zawierają linki do realizacji przelewu i przenoszą do stron, które podszywają się pod stronę Banku. Ich celem jest wyłudzenie Twoich poufnych danych do bankowości elektronicznej i kodu z narzędzia autoryzacji.
Bank informuje, że oszuści najczęściej podszywają się pod firmy kurierskie i telekomunikacyjne, znane portale ogłoszeniowe, sprzedażowe i aukcyjne.
W treści fałszywych SMS-ów może znaleźć się:
- - prośba o dopłacenie niewielkiej kwoty za przesyłkę
- - informacja o konieczności odblokowania konta na danym portalu
- - informacja o konieczności zapłaty za przedłużenie aukcji/ogłoszenia
- - informacja o konieczności spłaty zadłużenia, np. za zaległą fakturę
- - Niebezpieczeństwo przechwycenia Twoich danych (danych do logowania i kodu z narzędzia autoryzacji) - z czym się wiąże?
- - Oszust może zyskać możliwość logowania się do Twojej bankowości elektronicznej i zlecania operacji, np.: utworzenia szablonu płatności bądź wykonania przelewu na wskazany przez siebie numer rachunku odbiorcy
W związku z zagrożeniem na stronie banku PKO BP znalazło się ostrzeżenie: "Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku – nie reaguj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
Logując się do serwisu internetowego Banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie - nie korzystaj z linków!
Sprawdzaj poprawność adresu strony widniejącego w przeglądarce internetowej (poprawny adres to www.ipko.pl) oraz obrazka bezpieczeństwa.
Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).
Zobacz nasz nowy program: "Dojrzalsi" (odcinek 2)
