#urlopwkraju Wspólnie z Jackiem Pałkiewiczem i blogerami odkryjemy Polskę na nowo

OPRAC.: Monika Wróblewska
Ideą akcji, organizowanej przez Fundację „Razem mierzymy wyżej”, jest promocja polskiej turystyki oraz wsparcie branży turystycznej w obliczu strat, jakie poniosła w konsekwencji wybuchu pandemii COVID-19. - W moich podróżach po świecie widziałem wiele dzieł natury i monumentów historii wywołujących zdumienie i zachwyt, dlatego mam prawo twierdzić, ze Polska tez może być dumna z przeróżnych skarbów na turystycznych szlakach - mówi Jacek Pałkiewicz, ambasador akcji.

Wszystkie działania w ramach kampanii odbywają pod hasłem #urlopwkraju. Według danych Polskiej Organizacji Turystycznej, zaprezentowanych w lipcu ubiegłego roku, turystyka odpowiadała za około 6 proc. polskiego PKB, a pracowało w niej ponad 700 tys. osób. Podczas, kiedy odmrażanie powoduje, że część gospodarki choć trochę może odetchnąć, turystyka jest jedną z branż, które nie tylko pierwsze odczuły narodową kwarantannę, ale nadal odnotowuje ogromne straty, a odbudowanie jej pozycji będzie niezwykle trudne. Szczególnie, jeśli pandemia i jej skutki będą utrzymywały się dłużej.

„Celem naszej kampanii jest zachęcenie Polaków do pozostania w tym roku w kraju, przemierzania Polski wzdłuż i wszerz, w poszukiwaniu niezwykłych zakątków, odkrywania uroków, tajemnic, ciekawej historii, ale też bogatej, regionalnej kuchni. W ten sposób chcemy pomóc całej branży a jednocześnie pokazać, że jak mówi stare powiedzenie - cudze chwalicie, swego nie znacie” – mówi Wioletta Pietrzak, prezes fundacji i pomysłodawczyni akcji.

Pozytywny odbiór kampanii dostrzegają też organizatorzy ze strony samej branży. Akcję komentuje Barbara Konieczna ze Sleeping in Kraków: - Kraków to miasto przede wszystkim nastawione na gościa zagranicznego, szczególnie w takich miejscach jak nasze – apartamentach a nie biznesowych obiektach. Dlatego przy obecnej sytuacji, zamkniętych granicach, w zasadzie nie mamy rezerwacji, nie mamy gości. To bardzo ciężki czas dla nas, dla naszych pracowników. Wierzymy, że będzie jeszcze dobrze, że goście wrócą, nie wiemy jednak, kiedy to nastąpi. Dlatego wielkie dzięki za takie inicjatywy jak społeczna akcja #urlopwkraju. To wielka szansa dla nas, by Polakom przekazać jak piękne miejsca mają w zasadzie za rogiem.

- Obecna sytuacja na rynku turystycznym jest bardzo zła. Widzimy u nas jakieś pojedyncze rezerwacje, mam jednak wrażenie, że ten sezon jest stracony. Nie mieliśmy Gości na Wielkanoc, nie mieliśmy Gości na majówkę, różnego rodzaju imprezy z marca, kwietnia i maja musimy zorganizować latem co też zabiera nam miejsce dla Gości indywidualnych, którzy mogliby odwiedzić nas latem. Wiem, że my mając jeszcze klienta biznesowego czy organizującego różne uroczystości i tak jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż obiekty typowo nastawione na indywidualne rezerwacje. Dlatego myślę, że w imieniu swoim i branży mogę powiedzieć "dziękuję" za akcję urlop w kraju. Inicjatywa ta to światełko w tunelu dla nas, liczymy na to, że ludzie zaczną częściej wybierać te mniej popularne kierunki i ogólnie wschód Polski zostanie doceniony bo przecież mamy się czym chwalić i co zaoferować gościom – sytuację branży ocenia Paweł Skerczyński, właściciel Kompleksu Dwór Droblin.

Kampanię #urlopwkraju wspiera trzech Ambasadorów

  • Jacek Pałkiewicz - dziennikarz i podróżnik, reporter, odkrywca źródła Amazonki; członek rzeczywisty Królewskiego Towarzystwa Geograficznego. Twórca survivalu w Europie.
  • Witold Casetti - pół Włoch, pół Polak z wyboru mieszkający w Polsce. Znany z takich programów jak „Europa da się lubić” czy „Wyspa Robinson” i „Dookoła Sportu”. W roku 2019 zrealizował cykl programów „Warszawa Vita” i „Zrozumieć Powstanie” emitowanych w telewizji internetowej wsensie.pl.
  • Marcin Mroczek - polski aktor serialowy i teatralny. Znany publiczności przede wszystkim z roli Piotrka w serialu „M jak miłość”. Z pochodzenia siedlczanin.

- W moich podróżach po świecie widziałem wiele dzieł natury i monumentów historii wywołujących zdumienie
i zachwyt, dlatego mam prawo twierdzić, ze Polska tez może być dumna z przeróżnych skarbów na turystycznych szlakach będących w stanie zauroczyć każdego podróżnika - mówi podróżnik Jacek Pałkiewicz. - Jednym z absolutnie unikalnych klejnotów jest, na przykład, Kraina Wielkich Jezior, która w 2011 roku znalazła się w drugiej siódemce globalnego plebiscytu „7 Nowych Cudów Natury. Na Mazurach przepiękny Zamek Ryn, świadek burzliwych dziejów Mazur i dawnych Prus Wschodnich. Godny wspomnienia jest także wschód Polski i Lubelszczyzna pełna pięknych krajobrazowo szlaków kajakowych czy choćby położony we wsi Droblin niezwykły odrestaurowany Dwór Droblin.

Poznaj Polskę od morza aż po Tatry

W sobotę, 6 czerwca, w fascynującą dwutygodniową podróż wyruszyło 16 blogerów oraz ambasadorzy. Każdy z blogerów odwiedza jedno województwo odkrywając znane i mniej znane skarby polskiej turystyki. Głównym przesłaniem podczas przygotowania planu podróży było to, aby każdy dzień został wykorzystany do maksimum, a podróżnicy mogli poznać jak najwięcej miejsc wartych zobaczenia, aby zainspirować Polaków do spędzenia w tym roku urlopu w kraju. Jednocześnie celem organizatorów jest pokazanie, że podróżowanie jest bezpieczne i nadal możliwe tak w pojedynkę jak i z rodziną.

Z wyjazdów podróżników powstaną filmy i 16 e-booków, które mają być swoistymi przewodnikami po Polsce. Docelowo organizatorzy chcą przekazać przewodniki do samorządów oraz izb turystycznych do wykorzystania jako materiał promocyjny.

Podróżnicy:

  • Gdzie w Polsce na weekend – województwo lubelskie
  • Mamagerka - podkarpackie
  • Mamalife – województwo warmińsko-mazurskie
  • Lifemanagerka – województwo pomorskie
  • We wlasnym stylu – województwo lubuskie
  • Kamperki.com – województwo opolskie
  • Lidia Piechota - Extermama – województwo podlaskie
  • Babie lato – województwo kujawsko-pomorskie
  • Refreszing – województwo mazowieckie
  • buuba.pl – województwo małopolskie
  • Rodzice w sieci – województwo świętokrzyskie
  • W szczytowej formie – województwo dolnośląskie
  • Smalltravelers – województwo zachodnio-pomorskie
  • Home_on_the_hill – województwo wielkopolskie
  • bo_4_go – województwo łódzkie
  • Maciej Maciejewski – województwo śląskie

Pozytywny odbiór samorządów

Na wiadomości o inicjatywie wsparcia branży turystycznej bardzo pozytywnie zareagowało wiele polskich samorządów. Do akcji przyłączyły się m.in. tzw Beskidzka Piątka w skład, której wchodzą Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła; na wschodzie Polski, Zamość i Lublin, na południu Opole, a na północy Gdańsk, Malbork oraz Toruń.

Patronem medialnym akcji są portale naszemiasto.pl

Strona internetowa projektu: #urlopwkraju

Zobacz 8 wkurzających rzeczy na wakacjach

Wideo

Materiał oryginalny: #urlopwkraju Wspólnie z Jackiem Pałkiewiczem i blogerami odkryjemy Polskę na nowo - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3