https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Unia Europejska chce zmian. Kompletny zakaz alkoholu dla kierowców!

Marek Weckwerth
ETSC przekonuje, że zero promili wpłynie nie tylko na poprawę bezpieczeństwa, ale też ułatwi życie wszystkim kierowcom, bo ci nie mieliby już wątpliwości, jakie ograniczenia obowiązują w danym kraju.
ETSC przekonuje, że zero promili wpłynie nie tylko na poprawę bezpieczeństwa, ale też ułatwi życie wszystkim kierowcom, bo ci nie mieliby już wątpliwości, jakie ograniczenia obowiązują w danym kraju. Marzena Bugala- Azarko
Prowadzenie pojazdów pod wpływem alkoholu jest co roku odpowiedzialne za śmierć tysięcy ludzi - stwierdza Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) i proponuje wprowadzenie zerowego limitu promili w całej Wspólnocie.

W grudniu w Brukseli odbędzie się konferencja poświęcona temu problemowi. Co ciekawe - projektowi przyklasnęło, a nawet go finansuje organizacja europejskich browarów (The Brewers of Europe).

Rozrzut dopuszczalnych limitów alkoholu w krajach europejskich jest duży - od zera jak u naszych południowych sąsiadów (Czechy i Słowacji), a także w Bułgarii i na Węgrzech, przez 0,5 promila jak w Niemczech, Francji, Włoszech czy Hiszpanii, po 0,8 w Wielkiej Brytanii. W Polsce można mieć do 0,2 promila. Od 0,2 do 0,5 jest to wykroczenie, zaś od 0,5 w górę przestępstwo.

ETSC przekonuje, że zero promili wpłynie nie tylko na poprawę bezpieczeństwa, ale też ułatwi życie wszystkim kierowcom, bo ci nie mieliby już wątpliwości, jakie ograniczenia obowiązują w danym kraju. Chodzi też o generalną unifikację przepisów drogowych w UE.

- Ten pomysł traktuję w kategoriach otwarcia dyskusji na forum europejskim o narastającym problemie jazdy po spożyciu alkoholu, o tym, że coś z nim trzeba zrobić - komentuje Marek Staszczyk, sekretarz Kujawsko-Pomorskiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Toruniu.

Trwa głosowanie...

Czy w Unii Europejskiej kierowcy powinni mieć całkowity zakaz picia alkoholu?

Zdaniem Marka Staszczyka, rozwiązaniem jest wzmocnienie sił policyjnych i wdrożenie lepszych programów edukacyjnych. W obu przypadkach potrzebne są nakłady finansowe. Dobrze więc się stało, że premier Morawiecki wreszcie dostrzegł to, co dzieje się na drogach i zapowiedział, że nowy rząd się tym zajmie. Rozważane będą m.in. wzmocnienie policji i podniesienie wartości mandatów.

Warto dodać, że wielu kierowców - co sami sygnalizują naszej redakcji - jest skłonnych zaakceptować podwyższenia mandatów, aby bezpieczeństwo na drogach poprawiło się.

Narastający problem z pijaństwem i narkotykami za kierownicą, ma realne odzwierciedlenie w więzieniach i aresztach śledczych.
W tych podlegających Okręgowemu Inspektoratowi Służby Więziennej w Bydgoszczy (całe województwo kujawsko-pomorskie i powiat chojnicki) osadzonych jest 561 osób skazanych za to przestępstwo.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nie wyobrażam sobie trzeźwego Junckera.

g
gość

zróbcie z ćpunami porządek i Celebrytami ,po weekendzie narkotyki w dup...…..im siedzą przez parę dni,

r
reni
11 listopada, 17:58, Gość:

Czy ten zakaz będzie obowiązywał też członków jedynej słusznej partii?

Nie bądź idiotą!

G
Gość

Czy ten zakaz będzie obowiązywał też członków jedynej słusznej partii?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski