Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaje szybko nie wrócą... Co dalej z budową Nordic Astrum w Bydgoszczy

MP
Tomasz Czachorowski, Dariusz Bloch (archiwum)
Wciąż nie wiadomo, kiedy na swoje stałe trasy wrócą tramwaje linii nr 2 i 6. Drogowcy czekają aż skarpa, gdzie miał powstać 50-metrowy wieżowiec Nordic Astrum zostanie zabezpieczona palisadową opaską, co ma zapobiec jej osuwaniu.

- Od tygodnia mamy już gotowy projekt palowania - mówi Mirosław Wierzbowski, prezes Nordic Development. - Będzie to dość kosztowne przedsięwzięcie, bo pochłonie ponad milion złotych. Muszą powstać dwa rzędy betonowych pali. W sumie będzie ich 76. Każda o średnicy 80 cm i długości 18 metrów. Na to położony zostanie naczep żelbetonowy, który będzie spinać pale. W ciągu najbliższego miesiąca zamierzamy złożyć w Wydziale Administracji Budowlanej Urzędu Miasta Bydgoszczy dokumentację niezbędną do wydania zgody na wykonanie prac budowlanych zabezpieczających skarpę.

Będzie to dość kosztowne przedsięwzięcie, bo pochłonie ponad milion złotych.

Jak przyznaje prezes Wierzbowski, firma Erbud odpowiedzialna za budowę Nordic Astrum utrzymuje plac budowy. - Erbud jest zainteresowany kupnem tej inwestycji, ale cena, którą proponuje, nas nie satysfakcjonuje. Sami wieżowca nie wybudujemy, ale nie rezygnujemy z tego przedsięwzięcia. Mamy w sumie czterech chętnych współinwestorów. Erbud jest pierwszy na tej liście, ale konieczne są negocjacje.

Zobacz również:

Trwa realizacja największej inwestycji drogowej w regionie - budowa trasy S5. Odcinek Aleksandrowo - Tryszczyn będzie jednocześnie stanowił północną obwodnicę Bydgoszczy. Porównujemy zrobione niedawno zdjęcia satelitarne z tymi sprzed kilku lat. Widać na nich jak bardzo trasa zmienia krajobraz.By S5 powstała, trzeba było wyciąć spory pas w lesie na północ od Bydgoszczy (między Tryszczynem, gdzie powstaje most przez Brdę, a linią kolejową w Maksymilianowie). Jego długość to około 7,5 kilometra. ➤➤ Na następnych slajdach prezentujemy porównanie zdjęć satelitarnych udostępnionych przez Google oraz najnowsze fotografie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z budowy trasy S5 na odcinku Aleksandrowo - Tryszczyn.Flesz: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Budowa obwodnicy Bydgoszczy widziana z kosmosu. Tak S5 zmien...

Tymczasem wciąż nie wiadomo, kiedy swoją stałą trasę mogłyby wrócić tramwaje. - Nie nastąpi to dopóki skarpa nie zostanie zabezpieczona - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy. - Bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze.

Tymczasem organizacja komunikacji zastępczej kosztuje drogowców dziennie 1700 zł. - Czujemy się poszkodowani i będziemy domagać się odszkodowania od inwestora, czyli Nordic Development - zapewnia Maciej Gust, zastępca dyrektora ds. inwestycji drogowych w ZDMiKP w Bydgoszczy.

Zobacz również:

- To wygląda na działania przewlekające proces - ocenił dziś sędzia Maciej Stpiczyński, zwracając się do jednego z dwóch obrońców kierowcy TIR-a, który w maju ub. roku brał udział w tragicznym w skutkach wypadku na rondzie Fordońskim w Bydgoszczy. Adwokaci kierowcy ciężarówki chcą przesłuchać jeszcze dwóch policjantów, którzy pierwsi byli na miejscu wypadku. W poniedziałek przed bydgoski Sądem Rejonowym stanął ostatni świadek tragedii w ub. roku. Zeznał, że jechał taksówką późno w nocy jako jej pasażer. - Byłem już zmęczony, w rodzaju letargu, ale TIR nas wyprzedził - stwierdził. Zeznał też, że na początku uznał, że huk, który słyszy, to złamana przez ciężarówkę latarnia.Adwokaci oskarżonego kierowcy TIR-a podpytywali, skąd świadek wie, że ciężarówka wyprzedziła taksówkę, skoro przysypiał. najważniejsze jednak z zeznań jest to, że świadek widział przed sobą inną taksówkę z parą osób jako pasażerami.Po krótkiej naradzie adwokaci oskarżonego kierowcy wnieśli o przesłuchanie dwóch policjantów z patrolu, który jako pierwszy pojawił się na miejscu tragedii, bo być może mają oni dane osobowe pasażerów pierwszej taksówki. - Pewnie jeszcze z notatnikami służbowymi... - podsumował sędzia Maciej Stpiczyński. - Zeznania policjantów zostały ujawnione i odczytane już wcześniej. Potem państwo będziecie wnosić o wzywanie kolejnych policjantów. To wygląda na działania przewlekające proces...Teoretycznie wszyscy spodziewali się dziś zakończenia przewodu sądowego i mów stron. Nic z tego - kolejną rozprawę zaplanowano na 18 września. Do wypadku na rondzie doszło nad ranem 17 maja 2017 r. Ciężarówka wjechała na rondo od strony Tesco i prawdopodobnie nie ustąpiła pierwszeństwa taksówce jadącej z centrum Bydgoszczy do Fordonu. W dosłownie zmiażdżonym aucie zginęły trzy osoby - kierowca i dwoje pasażerów. Zobacz również:Rosnąca liczba utonięć w Polsce: Jak zapobiec tragedii?

Oddala się termin wydania wyroku w sprawie tragedii na rondz...

Zobacz również:

Rosnąca liczba utonięć w Polsce: Jak zapobiec tragedii?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!