Zużycie paliwa to bardzo ważny parametr, który nabywcy lub użytkownicy samochodów biorą pod uwagę wybierając markę, model i wersję pojazdu. Jest to także najważniejszy czynnik wchodzący w skład wszystkich kosztów eksploatacyjnych samochodu. Dlatego też w pierwszej kolejności wielu kierowców przygląda się właśnie wielkości zużycia paliwa. Postanowiliśmy i my sprawdzić, które auta spośród modeli hybrydowych plug-in (PHEV) na naszym rynku cieszą się najmniejszym i najwyższym zużyciem energii.
Co to jest hybryda plug-In (PHEV)?
Hybryda typu plug-in, czyli PHEV (ang. plug-in hybrid electric vehicle), to pojazd o napędzie spalinowo-elektrycznym, który może być ładowany z sieci elektrycznej. Silnik spalinowy jest tutaj wspomagany silnikiem elektrycznym, a auto może przejechać nawet kilkadziesiąt kilometrów (np. w ruchu miejskim), wyłącznie na napędzie elektrycznym. Pozwala to na znaczne ograniczenie kosztów przejazdu na krótkich dystansach (np. podczas dojazdów do pracy).
Zgodnie z WLTP
By przyjrzeć się i porównać wszystkie auta musieliśmy oprzeć się na ich wynikach katalogowych zużycia energii podawanych przez ich producentów, a wyliczonych zgodnie z obowiązującym standardem pomiaru zużycia energii WLTP.
WLTP to skrót od zwrotu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure i jest to standard obowiązujący producentów samochodów o dmc do 3,5 tony od września 2017 roku. Choć nie jest on pozbawiony pewnym mankamentów, to jednak dziś trudniej o bardziej rzetelną i obiektywną ocenę zużycia paliwa czy energii, niż właśnie test WLTP.
Realizując nasze wyliczenia braliśmy pod uwagę stawkę sieci stacji ładowania Greenway za 1 kW energii dla ładowarek AC o mocy 22 kW wynoszącą 1,95 zł/1kW.
Oto TOP5 najbardziej ekonomicznych aut hybrydowych plug-in (PHEV) na naszym rynku.
Zobacz naszą galerię!
