
rok 1970 – Stary Kanał. W tym roku rozpoczęto budowę ronda Grunwaldzkiego, co wymagało zasypania około półkilometrowego odcinka Starego Kanału Bydgoskiego oraz dwóch zabytkowych śluz. Prace zostały ukończone w 1972 roku. W ten sposób Stary Kanał zniknął z pejzażu centrum miasta, mimo iż przez lata stanowił o jego unikalności i przyciągał turystów.

rok 1971 - most Władysława IV. W ramach budowy ronda Grunwaldzkiego zlikwidowano i rozebrano istniejącą tam od 1841 roku charakterystyczną kamienną przeprawę zwaną mostem Władysława IV, która łączyła ulice Św. Trójcy i Grunwaldzką. Przejeżdżały tamtędy także tramwaje i autobusy.

rok 1998 – budynek komendy garnizonu. Charakterystyczny gmach dawnego odwachu pruskiego, a później po II wojnie komendy garnizonu Bydgoszcz z czerwonej cegły pochodził z 1860 roku. Był jednym z kilkudziesięciu obiektów wypełniających parcele po północnej stronie ul. Focha w kierunku Brdy. Komenda została rozebrana jako ostatni z tej grupy obiektów w 1998 roku.

rok 2011 - „Kaskada”. Kompleks gastronomiczny na narożniku Starego Rynku, u zbiegu ulic Mostowej i Krętej został wzniesiony w 1969 roku jako symbol nowoczesnych aspiracji bydgoskich i wojewódzkich notabli. Służył bydgoszczanom niemal trzy dekady, nieustannie krytykowany za brzydką bryłę w nieodpowiednim miejscu. Rozebrano go w 2011 roku.