https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Testy zderzeniowe Euro NCAP. Czy któryś producent zaliczył wpadkę?

mm
Wersja standardowa:Ochrona dorosłych – 95 proc.Ochrona dzieci – 80 proc.Ochrona pieszych – 78 proc.Systemy bezpieczeństwa – 59 proc.Łączna nota - pięć gwiazdek
Wersja standardowa:Ochrona dorosłych – 95 proc.Ochrona dzieci – 80 proc.Ochrona pieszych – 78 proc.Systemy bezpieczeństwa – 59 proc.Łączna nota - pięć gwiazdek Fot. Euro NCAP
Organizacja Euro NCAP przetestowała kolejne nowe modele pod względem bezpieczeństwa. Jakie auta poddano próbom?

Pierwsze wyniki prób Euro NCAP zostały opublikowane 4 lutego 1997 r. przy wsparciu ze strony organizacji FIA (Federation Internationale de l’Automobile – Międzynarodowa Federacja Samochodowa), ICRT (wcześniej znana pod nazwą International Testing) oraz rządu brytyjskiego i szwedzkiego. Przed tą datą koncerny motoryzacyjne były zobowiązane spełnić jedynie podstawowe, przewidziane w przepisach prawa wymogi w zakresie testów zderzeniowych, których wyniki nie były publikowane. Konsumenci nie mieli możliwości porównania poziomu bezpieczeństwa, jakie oferowały poszczególne pojazdy.

Czytaj także: Mistrzowie parkowania. Oni stają na pasach, w bramie czy na trawie

Producenci, których samochody uzyskają najlepszy wynik, są zobowiązani wykazać, że ich pojazdy są standardowo wyposażone w rozwiązania zapobiegające zderzeniom lub minimalizujące ich następstwa, a w sytuacjach, gdy wypadkowi nie można zapobiec, zapewniają odpowiednią ochronę kierowcy, pasażerom i pozostałym użytkownikom dróg.

Czytaj także: Ktoś umieszcza w jezdni ostrze, które przebija opony. To może skończyć się tragedią!

W galerii przedstawiamy szczegółowe wyniki poszczególnych modeli.

motofakty.pl

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
pedalot
ma w d**** wasze 5 gwiazdek w NCAP.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski