
Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
IKEA to największa na świecie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją oraz sprzedażą mebli, a także artykułów dekoracyjnych. Roczny przychód sieci IKEA to około 50 mld dolarów (czyli ok. 200 mld zł).
Skandynawska sieć stosuje liczne sztuczki psychologiczne, żeby klienci chętniej kupowali przedmioty, których tak naprawdę nie potrzebują i dzięki temu zostawiali w sklepach IKEA więcej pieniędzy.
Jakie triki marketingowe stosuje IKEA? Listę 12 sztuczek ujawnił Trung Phan, kanadyjski dziennikarz "The Hustle Daily". Wymienił on 12 trików psychologicznych stosowanych w sklepach sieci IKEA.
Jakie sztuczki stosowane są w sklepach IKEA - najpopularniejszej sieci z meblami do samodzielnego złożenia i sprzętem AGD?
Zobacz koniecznie w naszej galerii >>>>>

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
1. IKEA SPRZEDAJE MEBLE, KTÓRE WYMAGAJĄ SAMODZIELNEGO MONTAŻU
Pierwszy trik psychologiczny stosowany przez sieć IKEA to model biznesowy: sprzedawać meble wymagające samodzielnego montażu i wysiłku.
Badanie przeprowadzone na Harvardzie z 2011 r. wykazało, że ludzie przypisują wyższą wartość towarom montowanym samodzielnie. Zgodnie z wynikami tego badania klienci są gotowi zapłacić o 63% więcej za produkty, które wymagają od nich wysiłku, w porównaniu do towarów wstępnie zmontowanych.
To tzw. "Efekt IKEA" - wolimy to, co sami zrobiliśmy, nawet jeśli zapłaciliśmy za to więcej.

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
2. LOKALIZACJA SKLEPÓW IKEA
Dostanie się do sklepów sieci IKEA też często wymaga pewnego "wysiłku" i czasu - wiele z ponad 440 lokalizacji sklepów tej sieci znajduje się poza dużymi miastami i na obszarach podmiejskich.
Gdy kupujący dotrze na miejsce po długiej wędrówce, będzie bardziej zmotywowany, by kupić więcej żeby nie mieć poczucia zmarnowanego czasu.

Takie sztuczki stosuje IKEA, by klienci kupowali więcej. Zobacz
4. IKEA jest jak labirynt
Sklepy IKEA przypominają labirynt. Mimo że istnieją boczne wyjścia i skróty, sklep jest zaprojektowany tak, aby kupujący mógł po drodze zobaczyć wszystko, co jest w ofercie.
I ponownie "wysiłek" włożony w pokonanie dystansu i rozwiązanie labiryntu kończy się "nagrodą" w postaci zakupu i równocześnie zwiększa postrzeganie wartości kupowanych towarów.