
7. Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Brak możliwości płatności przy odbiorze może sugerować w takich „sklepach” jedyną możliwą formę zapłaty przelewem na wskazane konto bankowe. Najbezpieczniej jest wybrać opcję „za pobraniem”.

8. Nie kasujmy korespondencji ze sprzedającym – w przypadku oszustwa jest ona dowodem potwierdzającym zakup.
9. Sprawdzajmy otrzymaną przesyłkę – czy towar jest zgodny z zamówieniem.

Jeśli mimo zachowania środków ostrożności, nie dostaniemy zamówionego towaru lub otrzymany produkt jest niezgodny z zamówieniem należy:
• jak najszybciej poinformować administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu,
• zachować wszystkie dokumenty związane z transakcją, tj. dowód przelewu na konto bankowe, korespondencję mailową, jak również całą korespondencję ze sprzedawcą,
• zgłosić się wraz z powyższymi dokumentami do najbliższej jednostki policji.

Jeżeli zapłacimy za towar, a nie otrzymaliśmy go to z pewnością mamy do czynienia z oszustwem. Poinformuj o tym policję. Kodeks Karny za oszustwo przewiduje karę nawet do 8 lat pozbawienia wolności.