
Największy w Polsce bank ostrzega swoich klientów przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników banku i próbują wyłudzić pieniądze.
Na co zwrócić uwagę, czego nie robić, by nie stracić pieniędzy - te informacje przydadzą się nie tylko klientom PKO BP ale każdemu, kto korzysta z bankowości elektronicznej.
Czytaj dalej ▶▶

- Ostrzegamy przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają Cię do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na Twoim urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji - informuje PKO BP.
Uważaj na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych Ci osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym, w których jesteś proszony o kliknięcie w link i podanie danych.
W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej.
Czytaj dalej ▶▶

O co mogą prosić Cię osoby, które podszywają się pod pracowników banku?
- o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej, w tym np. kod BLIK,
- o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.
Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta.
Czytaj dalej ▶▶

PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego)
Czytaj dalej ▶▶