Toyota Auris zadebiutowała na europejskim rynku jako zupełnie nowy model w 2007 roku, zastępując uznaną Corollę w wersji hatchback.
<!** Image 2 align=none alt="Image 173266" sub="Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie / Fot. Zbigniew Juchniewicz">Od tego czasu ten model japońskiego producenta dał się poznać jako samochód przestronny, komfortowy, ekonomiczny i niezawodny, zajmując na trwałe silną pozycję w segmencie kompaktów.
<!** reklama>Auris 2010 zyskał nową stylistykę nadwozia, które ma bardziej ostre rysy i dynamiczny wygląd. Dzięki nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd, zbliżając się stylistycznie do modeli Avensis i Verso, które debiutowały w 2009 roku.
Zupełnie nowy wygląd
Zmiany w tylnej części nadwozia sprawiają, że Auris wygląda na drodze pewniej i bardziej stabilnie. Tylny zderzak zyskał nowy kształt i przetłoczenia boczne, co w połączeniu z przeprojektowanymi lampami nadaje tyłowi pojazdu zupełnie nowy wygląd.
Materiały wykończeniowe, z którymi styczność mają kierowca i pasażerowie są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Podłokietnik centralny został podwyższony o 50 mm, zapewniając bardziej komfortową podróż. W odpowiedzi na sugestie klientów przeprojektowana została także konsola centralna i drążek hamulca ręcznego oraz mechanizm zamykania schowków na miejscu przed pasażerem.
W nowym Aurisie znacznie poprawiona została ergonomia wnętrza. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej kierowca ma do dyspozycji przyciski sterowania radiem i rozbudowanym komputerem pokładowym w kierownicy, która dodatkowo w każdej wersji jest obszyta skórą. Pojawia się także specjalna, bardziej agresywna stylistycznie wersja Dynamic z nowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, spojlerem tylnym i przyciemnionymi szybami z tyłu.
Przyjemniej we wnętrzu
Zmiany stylistyczne, którym został poddany Auris, nadają mu nowego charakteru z zewnątrz, jeszcze wyższej jakości wykończenia i poprawionej ergonomii wnętrza, przy zachowaniu najważniejszych cech modelu - kompaktowych rozmiarów, zwinności w mieście i przestronności kabiny.
Poza wyposażeniem znanym z poprzedniej wersji modelu, teraz już w podstawowej specyfikacji w standardzie znajdują się bardziej czytelne zegary typu Optitron, wygodny podłokietnik z przodu, gniazda audio typu AUX i USB, skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem, kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych, czy miękkie wykończenie deski rozdzielczej.