Do zawarcia umowy przedwstępnej na nabycie od HKM GmbH 100 procent udziału w spółce Polska Press doszło 7 grudnia. Obie strony poinformowały, że umowa kupna udziałów obejmuje biznes prasowy, internetowy i poligraficzny. Aby transakcja mogła zostać sfinalizowana, potrzeba zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który ma 30 dni na wydanie stosownej decyzji.
Jak poinformował w komunikacie PKN Orlen S.A., zakup jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, przy jednoczesnym wykorzystaniu potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz kupionej w ubiegłym miesiącu spółki Ruch umożliwi Koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty dla klientów.
- Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN ORLEN w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej. Poprzez przejęcie Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau Capital Group, Koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów
– informuje PKN Orlen S.A. w komunikacie.
Polska Press Grupa jest m.in. wydawcą 20 dzienników regionalnych i ich serwisów online w 15 regionach w Polsce oraz dziesiątków tygodników. Wydaje również naszą gazetę. Grupa prowadzi również portal naszemiasto.pl.
Według analiz Mediapanelu portale Polska Press Grupy mają 17,4 mln użytkowników. W kategorii informacji zajmują pierwsze miejsce w polskim internecie.
Jak poinformował Alexander Diekmann, dyrektor zarządzający i udziałowiec Verlagsgruppe Passau odpowiedzialny za działalność w Polsce, Verlagsgruppe Passau w ciągu ostatnich dwóch dekad stworzyła jedną z największych firm medialnych w Polsce. Dodał, że grupa zdecydowała się na sprzedaż udziałów Polska Press Sp. z o.o. ze względów strategicznych.
- Rodzina Diekmann pragnie podziękować kierownictwu i wszystkim pracownikom Polska Press za doskonałą i owocną współpracę w ciągu ostatnich 26 lat. Jesteśmy przekonani, że nowy właściciel zapewni Polska Press perspektywy dalszego rozwoju
- powiedział Alexander Diekmann.
