Popularna sieć sklepów Stokrotka formalnie zmieniła właściciela. Wezwanie na akcje Emperii - giełdowej spółki będącej dotychczasowym właścicelem sieci sklepów Stokrotka - znalazło pomyślny finał. Litewska Maxima Grupe nabyła w wezwaniu dostatecznie duzo akcji, by przejąć sklepy na własność.
Akcja na giełdowe akcje była warunkiem niezbędnym do sfinalizowania umowy zawartej między Emperią i Maximą pod koniec listopada 2017 roku, mocą której litewska Maxima ma stać się właścicielem sieci Stokrotka.
Stokrotka w rękach Emperii rozwijała się bardzo dynamicznie. Na sieć składa się około 400 sklepów, przy czym aż 77 z nich zostało otwartych w 2017 roku.
Maxima jest włascicielm sieci popularnych marketów - nie tylko na Litwie, ale i pozostałych krajach nadbałtyckich. Zajmuje się także produkcją żywności oraz działa na rynku nieruchomości - w tym m.in. w Bułgarii i Hiszpanii. Przejmując sieć polskich sklepów Stokrotka, chce uczestniczyć w konsolidacji rynku handlu podstawowymi artykułami w Polsce. W tym celu planuje otworzenie stu nowych sklepów sieci Stokrotka, a w kwestii przejęć nie podwiedziała także ostatniego słowa.
Oprócz przejmowanej obecnie Stokroki do Maximy w Polsce należą już dwie nieduże sieci sklepów, dziłających pod markami Aldik i Sano.
Warto przypomnieć, że 4 kwietnia 2018 r. bezwarunkowa zgodę na przejęcie Stokroki przez Maxima grup wydał urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
INTERNAUCI POLECAJĄ:
Nowy kodeks pracy 2018. Zostawią stary kodeks, ale i tak zabiorą gotówkę za nadgodziny.
ZUS 2018. Od 1 kwietnia zmiana w składce: kto zyska, kto straci
Wynagrodzenia 2018. Od maja podwyżki dostaną policjanci, strażacy i inni mundurowi
Kredyty 2018. Pożyczamy coraz wyższe kwoty oraz na coraz dłużej. I bynajmniej nie na mieszkanie
Przed nami naprawdę długi weekend. Coraz trudniej o wolne miejsca w hotelach
Reforma edukacji. Aż o 48 procent wzrosła liczba uczniów w prywatnych podstawówkach
