- Podczas prezentacji wspomniałeś, że macie ambitny cel dostarczenia 10 milionów smartfonów w Europie w ciągu trzech najbliższych lat. Jak zamierzacie to osiągnąć?
Jason Guo: Jesteśmy na dobrej drodze do niemal podwojenia naszej obecnej rocznej sprzedaży, aby osiągnąć ten cel. Wzocnimy pozycjonowanie naszej serii GT jako topowych flagowców AI, a serię numeryczną jako lidera w dziedzinie wydajności i fotografii mobilnej. Polska to dla nas kluczowy rynek, ale także Włochy, Hiszpania czy Francja. W tych krajach będziemy dążyć do sprzedaży ponad 1 miliona smartfonów, jednocześnie rozszerzając partnerstwa z partnerami jak: Vodafone, Orange i Amazon.
Zamierzamy także zwiększyć o 700% wydatki na inwestycje w Europie, szczególnie w obszarze badań i rozwoju (AI, baterie i ładowanie), marketingu oraz pogłębiania współpracy z operatorami.

- Robiąc drobny krok wstecz - jakie były największe wyzwania i sukcesy realme w 2024 roku?
Jason Guo: Europa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków smartfonów. Dążyliśmy do tego, by produkty wyróżniały się wśród silnych konkurentów. Nasz sukces zawdzięczamy uproszczeniu portfolio do trzech kluczowych serii: C (podstawowa), Number (średnia) i GT (flagowa). Podwoiliśmy również innowacje skierowane do młodych konsumentów, a te zostały bardzo dobrze przyjęte.
- Także przy barcelońskiej premierze smartfonów z serii realme 14 Pro dużo mówiliście o sztucznej inteligencji. Jakie plany ma Wasza marka w temacie AI?
Jason Guo: W tej chwili sztuczna inteligencja jest bardziej inwestycją niż źródłem przychodów. Jednak wprowadzając funkcje oparte na sztucznej inteligencji, które rozwiązują rzeczywiste bolączki użytkowników, możemy zwiększyć atrakcyjność i konkurencyjność naszego produktu, pośrednio zwiększając sprzedaż.
- Polscy konsumenci są znani z wysokiej świadomości cenowej. Czym różni się ten rynek od Europy Zachodniej?
Jason Guo: Polscy konsumenci wymagają wysokiej wydajności w konkurencyjnej cenie, co jest zgodne z filozofią realme. W przeciwieństwie do niektórych rynków zachodnich, gdzie prestiż marki odgrywa większą rolę, polscy nabywcy priorytetowo traktują wartość i innowacyjność, dzięki czemu świetnie pasują do naszego portfolio.
Pragnę dodać, że w Polsce obecnie znajdujemy się w pierwszej czwórce marek smartfonów. Naszym celem jest dotarcie do pierwszej czwórki w 2025 r. w całej Europie oraz umocnienie pozycji na polskim rynku.
- Jak widzisz Waszą markę w Europie w ciągu najbliższych pięciu lat?
Jason Guo: Nasza strategia jest jasna - doskonałość produktu, osadzony w lokalnych realiach marketing i ekspansja sprzedaży. Wciąż stawiać będziemy na oferowanie produktów przekraczających oczekiwania użytkowników. W zeszłym roku nasza seria GT odnotowała wzrost o 550% rok do roku, podczas gdy sprzedaż online ze średniej i wyższej półki wzrosła o 270%. Do 2027 r. naszym celem jest przekroczenie 10 mln EUR rocznej sprzedaży i zapewnienie sobie pozycji w pierwszej trójce na rynku europejskim.
Dzięki agresywnej strategii ekspansji, dopracowanej linii produktów i wyraźnemu naciskowi na innowacje oparte na sztucznej inteligencji, realme jest zdeterminowane, aby wzmocnić swoją pozycję w Europie. Seria realme 14 Pro to dopiero początek tej podróży. Dzięki planom poprawy postrzegania marki, pogłębiania partnerstw i przesuwania granic technologii, realme chce stać się kluczowym graczem na europejskim rynku smartfonów w nadchodzących latach.