Plebiscyt na Biznesmena i Firmę Roku 2017 trwa w najlepsze, zaangażowanie Czytelników w głosowanie sprawia, że firmy i przedsiębiorcy co chwilę „tasują się” miejscami. W kategorii Biznesmen Roku 2017 - mikro i mała firma prowadzi Adrianna Płachetko, właścicielka marki Pavonada.com, która opowiedziała nam o swoim biznesie.
- Od zawsze wiązałam swoją przyszłość ze sztuką. W liceum zdecydowałam się na studia artystyczne i jako absolwentka Katedry Mody na ASP w Warszawie nie wyobrażam sobie swojego życia bez projektowania. W trakcie studiów pracowałam również w dziale projektowym marki Reserved i już wtedy wiedziałam, że będę chciała stworzyć swoją własną markę, w której połączę ze sobą doświadczenie projektowania mody dla dużej sieciówki z doświadczeniem tworzenia rzeczy artystycznych - opowiada o początkach firmy Adrianna Płachetko. - Myślę, że siła Pavonady tkwi w tkaninach - są one najwyższej jakości i bezpieczne dla skóry dzieci. Przy doborze, czy produkcji tkanin współpracuję z zaufanymi producentami z Polski i Włoch, a grafiki, koronki, czy hafty to moje autorskie projekty.
Marka, która powstała w 2017 roku jest najbardziej rozpoznawalna w Toruniu i Warszawie, gdzie Pavonada bierze regularnie udział w branżowych wydarzeniach.
- Plany na ten i przyszły rok to kampania reklamowa i nawiązanie współpracy z rynkami zagranicznymi, stąd wersja angielska strony - dodaje właścicielka Pavonady.
Czy jednak popularne sieciówki z modą dziecięcą nie stanowią zbyt groźnego rywala dla młodej odzieżowej marki? - Nie traktuję sieciówek jako konkurencji dla mojej marki. Tworzę modę dziecięcą, którą ma wyróżniać wysoka jakość oraz artystyczny aspekt. Klienci Pavonady to zatem osoby, które oczywiście kupują w sieciówkach, ale doceniają też autorskie marki i chcą mieć w szafie swoich dzieci również takie rzeczy, które będą jedyne w swoim rodzaju.
Adrianna Płachetko jest związana z regionem i Toruniem, w którym chce rozwijać swój projekt.
- Tutaj mam swoje zaufane krawcowe, które współpracują ze mną od początku studiów, a teraz tworzą ze mną pierwsze wzory do kolekcji, tutaj mam pracownię krawiecką, z którą współpracuję przy produkcji. Toruń to więc serce Pavonady, tutaj żyje i tworzy mi się najlepiej. Myślę, że własną markę można otworzyć przy niezbyt wysokim kapitale początkowym, szczególnie kiedy korzysta się z tkanin dostępnych w sklepach. W moim przypadku potrzebny na start kapitał był duży dlatego, że zdecydowałam się na tworzenie autorskich tkanin, których produkcja jest bardzo droga. W rozwoju marki finansowo pomogli mi moi rodzice - nie kryje właścicielka.
93 głosy zebrała w plebiscycie marka Pavonada, której właścicielką jest Adrianna Płachetko.
