Grupa H&M działa w Rosji od 2009 roku. Zarządza znakiem towarowym o tej samej nazwie, a także markami Monki, Weekday, Cos, Other Stories, Cheap Monday. Przychody H&M LLC w 2021 r. wyniosły około 75 miliardów rubli, zysk netto - 8,8 miliarda rubli.
W aktywach wystawionych na sprzedaż znajdują się prawa do najmu około 170 sklepów w 65 miastach Federacji Rosyjskiej, z czego 40 proc. będzie działać do 2050 roku, a 50 proc - do 2030-2050 wraz z zapasami towarów na 30 tygodni o szacowanej wartości 210 mln USD.
Jak podaje źródło, propozycję zakupu rosyjskiego biznesu H&M najprawdopodobniej otrzymali najwięksi rosyjscy detaliści modowi – Melon Fashion Group (ponad 840 sklepów pod markami Zarina, Befree, Love Republic i Sela) czy grupa Sportmaster (ponad 600 punktów).
Eksperci, biorąc pod uwagę fakt, że H&M odmówiło dostarczenia swoich produktów do Federacji Rosyjskiej uważają, iż sprzedaż części aktywów jednej zainteresowanej stronie jest praktycznie niemożliwe.
Źródło: epravda.com.ua
mac
