
Rondo połączy bydgoskie ulice
Ratusz ogłosił przetarg na modernizację skrzyżowania ul. Nakielskiej i Łochowskiej wraz z budową drogi rowerowej w kierunku granicy miasta. Inwestycja mam poprawić bezpieczeństwo w mieście. Budowa drogi rowerowej i chodników wzdłuż Łochowskiej pozwoli na stworzenie bezpieczniejszej trasy rowerowej pomiędzy Bydgoszczą i miejscowościami leżącymi już na terenie gminy Białe Błota, gdzie już istnieje ciąg pieszo-rowerowy. Rondo połączy natomiast ulice Łochowską, Nakielską, Lisią, Sicieńską i Agatową. Łatwiej będzie wyjechać z podporządkowanych ulic i uporządkowany zostanie teren wokół ważnego skrzyżowania.
więcej o inwestycji na kolejnych zdjęciach ►►►
Co nas czeka w pogodzie? (źródło: TVN Meteo/x-news)

Tak ma wyglądać organizacja ruchu na Prądach po ukończeniu inwestycji
Na odcinku od granicy miasta do drogi w kierunku Belmy powstanie wspólny ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów. Stanowić on ma kontynuację ścieżki prowadzącej do miejscowości Lisi Ogon. Dodatkowo przez jezdnię wytyczone będą przejścia dla pieszych pozwalające dojść do ogrodów działkowych po północnej stronie ulicy.
Natomiast na odcinku od drogi do Belmy do Lisiej przewiduje się budowę drogi rowerowej o szerokości 2 m oddzielonej od 1,5-metrowego chodnika marginesem (bruk lub kostka o innej fakturze).

Z kolei ulice Łochowską, Nakielską, Lisią, Sicieńską i Agatową połączy rondo. Wyspa centralna będzie miała średnicę około 26 metrów. Uwzględniając bardzo małe natężenia na ulicach Sicieńskiej, Lisiej i Agatowej, zachowano dotychczasową możliwość wjazdu na skrzyżowanie z pięciu wlotów. Za rondem na Nakielskiej i Łochowskiej dobudowane będą zatoki autobusowe. Zatoka w kierunku centrum będzie dłuższa, by mogły w niej na dłużej zatrzymywać się autobusy kończące trasę na rondzie. Wokół ronda zaprojektowano dwukierunkowe ścieżki rowerowe o szerokości 2,0 oraz chodniki o szerokości 1,5 m, oddzielone od siebie opaską. Projekt przewiduje też budowę nowego oświetlenia i odwodnienia. Duży zakres prac zaplanowano poza tym przy przełożeniu instalacji znajdujących się pod ziemią.

Prace mają być prowadzone od maja do września, kiedy ruch jest nieco mniejszy. Cała realizacja kontraktu zakończy się najpóźniej w ciągu 15 miesięcy. Jezdnia na Łochowskiej została wyremontowana w 2014 roku i nie będzie przebudowywana. W zamówieniu ujęto natomiast wykonanie dodatkowo kontrapasa na ul. Wiatrakowej.