
Tymczasem mieszkańcy dociekają, jak w praktyce będzie wyglądał projekt. Tym razem pytają, jak zostanie zrealizowany na jezdni w kierunku placu Weyssenhoffa, gdzie są dwa przystanki autobusowe przy bazylice i instytucie.
- Czy pozostanie dla ruchu samochodów i autobusów pas drogowy przy chodniku? Czy może przy chodniku powstaną miejsca parkingowe dla aut, a zostanie luka dla autobusów przy obecnych przystankach? - pyta pani Jadwiga, nasza Czytelniczka.

Mieszkańcy chcą też wiedzieć, czy przystanki zostaną w tym samym miejscu? Czy może zmieni się ich lokalizacja?
O wyjaśnienia, jakie rozwiązania przewiduje projekt organizacji ruchu dotyczący wyznaczenia pasów ruchu dla rowerów na al. Ossolińskich, poprosiliśmy po raz kolejny ZDMiKP.

- Od strony chodnika wyznaczone zostaną miejsca postojowe (przeniesie z chodnika na jezdnię), za nim znajdzie się pas ruchu dla rowerów z odstępem od parkujących pojazdów, a dalej pas ruchu kołowego (od strony alei) - tłumaczy Dorota Boroń, naczelnik Wydziału Inżynierii Ruchu w ZDMiKP w Bydgoszczy. - Przystanek przy bazylice pozostanie w tym samym miejscu, a przystanek Ossolińskich - plac Weyssenhoffa zostanie nieznacznie przesunięty w kierunku placu Weyssenhoffa. Na wysokości przystanków autobusowych (również najazdów i wyjazdów) nie będą wyznaczone miejsca postojowe.