Prowokacja taksówkarzy w Bydgoszczy - zamówili kurs Boltem do... ITD

redZaktualizowano 
Kierowca aplikacji wykonał kurs wprost do siedziby WITD.
Kierowca aplikacji wykonał kurs wprost do siedziby WITD. WITD Bydgoszcz
Sporego pecha miał kierowca aplikacji Bolt w Bydgoszczy. Taksówkarze zamówili kurs i podjechali wprost pod siedzibę Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Ta ukarała kierowcę.

Wojna na linii taksówkarze - kierowcy aplikacji trwa w najlepsze. Taksówkarze to w żargonie kierowców aplikacji "cierpy", ci drudzy dla taksówkarzy to "lewusy". W kolejnym starciu punkt zyskali taksówkarze. Zamówili kurs u kierowcy aplikacji Bolt i podjechali wprost do oczekujących na miejscu inspektorów WITD an ulicę Hetmańską w Bydgoszczy. Skutek?

- Inspektorzy z WITD w Bydgoszczy podjęli kontrolę samochodu osobowego marki Opel Insignia, którego kierowca świadczył zarobkowy przewóz osób na podstawie zlecenia otrzymanego za pośrednictwem aplikacji mobilnej zainstalowanej w smartfonie.
W trakcie kontroli okazało się, że kierujący świadczący działalność regulowaną (...) nie posiada wymaganego uprawnienia w postaci odpowiedniej licencji na wykonywanie transportu drogowego osób. Ponadto realizowana przez niego usługa odbywała się wbrew przepisom regulującym zasady świadczenia przewozów okazjonalnych osób, które co do zasady mogą być wykonywane pojazdami konstrukcyjnie przystosowanymi do przewozu powyżej 7 osób. Sam kierowca nie posiadał także odpowiednich badań lekarskich i badań psychologicznych niezbędnych do wykonywania pracy na tym stanowisku - informuje WITD w Bydgoszczy.

Polecamy:

Bydgoscy żużlowcy wszech czasów [statystyki, ZDJĘCIA]

WITD wszczęła postępowania administracyjne z tytułu wykonywania transportu drogowego bez wymaganej licencji, wykonywania przewozu okazjonalnego pojazdem nie spełniającym kryterium konstrukcyjnego oraz wykonywania przewozu drogowego przez kierowcę nie posiadającego wymaganych badań lekarskich i badań psychologicznych. Za powyższe naruszenia ustawa przewiduje kary pieniężne w łącznej kwocie 14000 złotych.

W ocenie WITD poddany kontroli „pseudo przewoźnik” stanowił nieuczciwą konkurencję w stosunku do licencjonowanych przewoźników drogowych świadczących usługi przewozu osób zgodnie z przepisami regulującymi ten obszar działalności gospodarczej.

Smaki Kujaw i Pomorza odcinek 1

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 126

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
TtZ

Dla tego wolę już z buta iść całe miasto niż z złotówą jechać. A nie daj bóg po pijaku zaśnij w taxi. Tak kiedyś wziąłem kurs z starego rynku w okolice WORD. Przebudziłem się na fordońskiej na wysokości łęczyckiej i pytam gościa co odpierd... i poinformowałem że ma się zatrzymać i nie zapłacę i wzywam policję bo próbował mnie oszukać. Gość mnie wyzwał od różnistych kazał wypie... z samochodu i odjechał. KorpoTAXI szczuty to najgorsze mendy. Nigdy więcej.

G
Gość

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2314885488621915

U
Uber i Bolt

Proszę jak to legalnie i z badaniami pracują taxi przewoźnicy- na takich to ITD dupy nie ruszy !!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2314885488621915

G
Gość
2 września, 11:28, Taksówkarz:

A wystarczyło by wyłączyć te wszystkie aplikacje i normalnie, legalnie jeździć z tzw. słupka oraz rozdawać swoje prywatne wizytówki. Wtedy zarabiałby tylko taksówkarz lub przewoznik, a nie jakieś zasrane Ubery, Bolty, Józwy, Watroby itp banda pasożytów. Tylko że taksówkarze tego nie zrobią, bo są podzieleni i są za głupi. Boja sie wyskoczyć ze schematu klient - korporacja - taksówkarz. A wyobrażacie sobie ze zamiast do mechanika , dzwonicie do korporacji pośredniczącej mechaników ? No nie, a w taksówkach tak jest i to jest durne. Ubery to jest problem korporacji taksówkowych. Tylko i wyłącznie, bo taksówkarz też może legalnie współpracować z Uberem i Boltem, lub jezdzić solo. Jak ma legalne papiery to wszystko może i nikt mu tego nie może zabronić/

2 września, 12:50, pasażer:

wystarczyło by zrobić porządne kontrole taksówek, zrobić kursy z gps , policzyć i sprawdzać cenę, paragon, udawać pijanego, udawać turystę i zobaczyć jak sprawiedliwie i uczciwie są liczeni pasażerowie. dlatego powinny takie trasy zapisywać aplikacje ::) i temu sprzeciwiają się taksówkarze by nadal była możliwość naciągania klientów

Jesteś głupi jak stary trampek. Ja płacę podatki od współpracy z firmą która mnie legalnie zatrudnia. Wy sami wyrobiliscie sobie zły piar i teraz dyskredytujecie innych. Cała brać taksiarska powinna się wstydzić bo według was ja mogę jeździć tylko sam a żona po zakupy z wami bo przecież nie mam badań lekarskich. Przestańcie pieprzyc smutki uczciwie podchodzcie do pasażerów i obniżce ceny to może ludzie do was wrócą. Sam widziałem jak przed dworcem zachodnim w Warszawie stało ok 5 taksówek a ja w tym czasie wykonałem 6 kursów i pierwszy oraz ostatni był na dworzec a oni nadal stali. Zastanawiające czemu w przeciągu 2 godz nie wykonali żadnego kursu a były to te same auta.

G
Gość

To świństwo. Sam jestem kierowca Bolta i uważam że działam zgodnie z prawem. Za moją pracę która wykonuje firma z którą mam pisemną umowę odprowadza podatek. A czym się różni podróż autem np z teściową od tego że jadę z obca osoba. Tylko tym że teściowa nie płaci. A to że ludzie chcą korzystać z usług jekie oferuje Bolt czy Uber to ich sprawa. Od początku wiedzą ile zapłacą za kurs i czy kierowca ich nie wozi niepotrzebnie po mieście zawsze mogą sprawdzić mając włączona aplikacje z przebiegiem trasy. Taksiarze sami zapracowani sobie na złą opinie i teraz robią wszystko by zaszkodzić innym. Sami chcą w rok zarobić na nowe auto. Jeśli mi się opłaca jeździć za takie stawki to niech sami obniża ceny a nie biorą 1.80 do 2.20 za kilometr jazdy w dzień powszedni. Wtedy samibeda konkurencyjne. Ja potrafię zarobić do 1 tys tygodniowo pracując max6 godzin i tylko w dzień. Więc życzę powodzenia a ten kierowca co miał nieprzyjemności z Itd powinien sprawę skierować do sądu.

p
posiadacz poloneza

tak, insygnianie jest przystosowana bo nie ma KOGUTA, TAKSOMETRU, MAŁYCH kółek do nakręcania kilometrówki by szybciej nabijało te kilometry co przekłada się na cenę kursu. Nie ma insygnia CENNIKA z pierdyliardem taryf, ale ma rejestracje na 5 osób, przegląd, ubezpieczenie oc może i ac i nw i jeździ ale nadal taksówkarze uważaja że ich auta są wyjątkowe bo SĄ PRZYSTOSOWANE. ja patrze na te stare dezele, zastanawiam się jak to przeglądy przechodzi, jak to ma ac , jak przechodzi emisję spali? ten welur i koraliki na fotelach. JAK?!

p
pasażer
1 września, ‎22‎:‎42, Marcin Górka:

-opel insignia nie byl konstrukcyjnie przystosowany do przewozu osób, czyli nie można nawet rodziny wozić.

- kierowca nie miał badań lekarskich ani psychotechnicznych do przewozu osób, czyli nikogo nie powinnien wozić.

PARODIA

czyli muszę jeździć sam, a żona na zakupy czy z dzieckiem do lekarza musi jeździć ZŁOTÓWĄ bo mi grozi 14000 zł kary za brak badań i nie przystosowanie auta do przewozu osób

3 września, 10:26, asd:

człowieku - chodzi o zarobkowy przewóz osób - wtedy musisz mieć badania tak jak kierowcy autobusów kierowcy zawodowi maszyniści i inni. Insignia - zgodnie z przepisami nie jest przystosowana do tzw przewozu okazjonalnego (czytaj wymóg ustawowy auto powyżej 7 osób)

wyjaśnij prosze jakie to wybitne badania są robione ?

pracowałem jako przedstawiciel handlowy w 2-3 firmach, każda mnie na takie badanie wysyłała. koszt ok 300zł i każdy takie może zrobić wchodząc z ulicy , 2-3 h i masz papier to nadal złotówy twierdzą że są wybrańcami bo przeszli badania. Chyba że mieli kolonoskopię to zmienia postać rzeczy. Te badania to śmiech na sali w kwestii kierowcy zawodowego. Takie badanka pan złotówa wrzuci w koszty i po temacie, ważne na 5 lat. i KAŻDY powtarzam KAŻDY może takie badania zrobić bez problemu. Dodam ze mam znajomych na wózkach inwalidzkich i mają prawo jazdy kat. b i bez problemu poruszają się autem. ale TAKSÓWKARZ to wybraniec, złota pała

a
asd
1 września, ‎22‎:‎42, Marcin Górka:

-opel insignia nie byl konstrukcyjnie przystosowany do przewozu osób, czyli nie można nawet rodziny wozić.

- kierowca nie miał badań lekarskich ani psychotechnicznych do przewozu osób, czyli nikogo nie powinnien wozić.

PARODIA

czyli muszę jeździć sam, a żona na zakupy czy z dzieckiem do lekarza musi jeździć ZŁOTÓWĄ bo mi grozi 14000 zł kary za brak badań i nie przystosowanie auta do przewozu osób

człowieku - chodzi o zarobkowy przewóz osób - wtedy musisz mieć badania tak jak kierowcy autobusów kierowcy zawodowi maszyniści i inni. Insignia - zgodnie z przepisami nie jest przystosowana do tzw przewozu okazjonalnego (czytaj wymóg ustawowy auto powyżej 7 osób)

a
asd
2 września, 11:28, Taksówkarz:

A wystarczyło by wyłączyć te wszystkie aplikacje i normalnie, legalnie jeździć z tzw. słupka oraz rozdawać swoje prywatne wizytówki. Wtedy zarabiałby tylko taksówkarz lub przewoznik, a nie jakieś zasrane Ubery, Bolty, Józwy, Watroby itp banda pasożytów. Tylko że taksówkarze tego nie zrobią, bo są podzieleni i są za głupi. Boja sie wyskoczyć ze schematu klient - korporacja - taksówkarz. A wyobrażacie sobie ze zamiast do mechanika , dzwonicie do korporacji pośredniczącej mechaników ? No nie, a w taksówkach tak jest i to jest durne. Ubery to jest problem korporacji taksówkowych. Tylko i wyłącznie, bo taksówkarz też może legalnie współpracować z Uberem i Boltem, lub jezdzić solo. Jak ma legalne papiery to wszystko może i nikt mu tego nie może zabronić/

2 września, ‎12‎:‎50, pasażer:

wystarczyło by zrobić porządne kontrole taksówek, zrobić kursy z gps , policzyć i sprawdzać cenę, paragon, udawać pijanego, udawać turystę i zobaczyć jak sprawiedliwie i uczciwie są liczeni pasażerowie. dlatego powinny takie trasy zapisywać aplikacje ::) i temu sprzeciwiają się taksówkarze by nadal była możliwość naciągania klientów

chyba zabrakło wiedzy na temat aplikacji i mowie tu zarówno o apkach Uber Bolt i inne a także o apkach które używaja firmy taksówkarskie - każda taka apka zapisuje trasę i klient zanim zamówi wie ile może kosztowac kurs ( /-)

G
Gość

Każdy zlotowa to parowa to zawsze były szmaciarze i będą złodzieje ale co się dziwić to taki sam badziew jak te inpektory żałosny naród polski już nie ma jeszcze kilka lat i będzie wojna domowa między tempem ludem PiS doprowadzi do tego że sami zamurowac się dacie od unii a zlotowa wywiezie prezesa osranego na Ukrainę tam załatwi azyl dla kota i siebie

G
Gość

Tęsknią za czasami kiedy podjeżdżali na postój i mówili dokąd jadą. Jak ci pasowało to heja a jak nie to czekałem dalej. Z Sopotu do Gdańska 35 zł a z taxówkarzem 70. I o czym tu gadać.

G
Gość
2 września, 7:59, Gość:

Precz z duperem i innymi klonami! Chcą jeździć- niech zrobią licencję i płacą podatki! Brawo dla złotowy, więcej takich akcji!

Kolonii. Jak cię kiedyś taksisrz zawiezie na Okęcie z dworca za 60 PLN, a inny ,z tej samej korporacji przywiezie cię z powrotem na dworzec za 200 PLN ,to może zakumasz o co biega.

G
Gość
2 września, 10:43, Gość:

To teraz zamawiać kursy na końce miasta i siedzieć w oknie i patrzeć jak yebana złotówa się wścieka :)

Popieram taki i jeszcze wiele innych akcji przeciw tym złodziejskim zlotowom.

G
Gość

Walić złotówy. Nigdy już nie będę jeździć skoro zachowują się jak śmieci.

p
pasażer
2 września, 11:28, Taksówkarz:

A wystarczyło by wyłączyć te wszystkie aplikacje i normalnie, legalnie jeździć z tzw. słupka oraz rozdawać swoje prywatne wizytówki. Wtedy zarabiałby tylko taksówkarz lub przewoznik, a nie jakieś zasrane Ubery, Bolty, Józwy, Watroby itp banda pasożytów. Tylko że taksówkarze tego nie zrobią, bo są podzieleni i są za głupi. Boja sie wyskoczyć ze schematu klient - korporacja - taksówkarz. A wyobrażacie sobie ze zamiast do mechanika , dzwonicie do korporacji pośredniczącej mechaników ? No nie, a w taksówkach tak jest i to jest durne. Ubery to jest problem korporacji taksówkowych. Tylko i wyłącznie, bo taksówkarz też może legalnie współpracować z Uberem i Boltem, lub jezdzić solo. Jak ma legalne papiery to wszystko może i nikt mu tego nie może zabronić/

wystarczyło by zrobić porządne kontrole taksówek, zrobić kursy z gps , policzyć i sprawdzać cenę, paragon, udawać pijanego, udawać turystę i zobaczyć jak sprawiedliwie i uczciwie są liczeni pasażerowie. dlatego powinny takie trasy zapisywać aplikacje ::) i temu sprzeciwiają się taksówkarze by nadal była możliwość naciągania klientów

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3