Popularny serwis sprzedażowy będzie zwracał pieniądze klientom. Jest decyzja UOKiK: Zobacz, czy decyzja dotyczy ciebie

Redakcja Strefy Biznesu
Redakcja Strefy Biznesu
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu klientom pieniędzy.
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu klientom pieniędzy. Unsplash/ Austin Distel
- Będziemy dalej rozwijać serwis, by dostarczyć użytkownikom rozwiązania dopasowane do ich oczekiwań – przekazała Grupa OLX w stanowisku dot. decyzji Prezesa UOKiK. Jednocześnie podkreślono, że wprowadzone przez serwis OLX zmiany to wynik współpracy z Urzędem w ramach prowadzonego postępowania. Firma będzie zwracała pieniądze klientom.

OLX wprowadzało w błąd swoich użytkowników. Jest decyzja UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował we wtorek, że prezes Urzędu zakwestionował praktyki serwisu sprzedażowego OLX. Jak podano w komunikacie, OLX wprowadzało w błąd co do zakresu oferowanej ochrony kupującego. Prezes UOKiK zobowiązał Grupę OLX do wprowadzenia zmian w serwisie i zwrotu pieniędzy klientom.

Serwis odpowiada i wprowadza zamiany

Serwis OLX wdraża rozszerzenie zakresu usługi Pakiet Ochronny, tak by uwzględnić wyjątki, które do tej pory nie podlegały ochronie. Co za tym idzie, będziemy dostosowywać nasze procedury i komunikację do nowego zakresu usługi – podano w stanowisku.

Jak dodano, w serwisie OLX pojawi się nowy interfejs opcji zakupu, a w przyszłości na stronie z wynikami wyszukiwania będzie można poznać łączną cenę towaru z wynagrodzeniem za Usługę Serwisową, a także posortować towary po tej łącznej cenie.

Grupa OLX w wydanym stanowisku poinformowała, że otrzymała decyzję zobowiązującą wydaną przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak dodano, wszczęte we wrześniu 2022 roku postępowanie dotyczyło: opcji sortowania dostępnych w OLX oraz sposobu informowania o Usłudze Serwisowej w wynikach sortowania, sposobu informowania o dostępności opcji zakupu z Przesyłką OLX oraz bez Przesyłki OLX i Pakietu Ochronnego.

– W przypadkach określonych w decyzji, zwrócimy użytkownikom środki pobrane za usługę serwisową i za towar, który reklamowano w ramach „Pakietu Ochronnego" – podało OLX. Jak dodano, OLX przygotowuje kampanię informacyjną dotycząca wydanej decyzji.

– Wprowadzone przez serwis OLX zmiany są wynikiem współpracy z UOKiK w ramach prowadzonego postępowania. Będziemy dalej rozwijać serwis celem dostarczenia użytkownikom rozwiązań dopasowanych do ich oczekiwań – przekazano w stanowisku.

Czego dotyczy decyzja prezesa UOKiK?

UOKiK poinformował, że podjął działania na podstawie skarg od konsumentów, którzy byli zaskoczeni tym, że płatny pakiet ochronny w rzeczywistości tej ochrony nie gwarantował. – W wyniku działań Grupy OLX konsumenci ponosili negatywne skutki finansowe – podkreślił prezes UOKiK Tomasz Chróstny i dodał, że spółka stosowała „szereg postanowień istotnie ograniczających zakres ich ochrony".

Prezes UOKiK wydał decyzję, w której zobowiązał Grupę OLX do zmiany praktyk. Jak podał Urząd, portal odda klientom pieniądze i poinformuje o tym konsumentów: jeśli konsument odpowie na tę wiadomość, otrzyma zwrot na konto bankowe, w przeciwnym razie zwrot środków zostanie przekazany do „portfela OLX" w serwisie.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu