
Janusz Gajos - spotkanie w Akademii Sztuk Przepięknych w piątek 31 lipca w godz. 14.00 - 15.00
Janusz Gajos jest jednym z najwybitniejszych polskich aktorów. W latach 1961-1965 studiował w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Na trzecim roku studiów zagrał swoją pierwszą rolę w filmie Marii Kaniewskiej "Panienka z Okienka".
W roku 1965 został zaangażowany do filmu "Czterej pancerni i pies". Po zakończeniu edukacji w łódzkiej "Filmówce" pracował w teatrach: Stefana Jaracza w Łodzi, Komedii, Polskim, Kwadrat, Dramatycznym i Powszechnym w Warszawie. Od roku 2003 jest członkiem zespołu artystycznego Teatru Narodowego w Warszawie.
Zagrał wiele znaczących ról w filmach i przedstawieniach Teatru Telewizji Kazimierza Kutza, Andrzeja Wajdy, Krzysztofa Kieślowskiego, Filipa Bajona, Wojciecha Marczewskiego, Ryszarda Bugajskiego, Jana Jakuba Kolskiego, Małgorzaty Szumowskiej i Wojciecha Smarzowskiego. Dał się także poznać jako świetny aktor kabaretowy.

Jelonek - koncert w czwartek 30 lipca, godz. 16.40 - 17.10
Rekordzista plebiscytu Złotego Bączka, wielki przyjaciel Fundacji WOŚP i Najpiękniejszego Festiwalu Świata zagra pierwsze skrzypce na internetowej edycji Pol’and’Rock Festival 2020.
Jelonek to pseudonim artystyczny muzyka, kompozytora i multiinstrumentalisty Michała Jelonka. Artysta jest powszechnie uznawany za pierwsze skrzypce (dosłownie i w przenośni) polskiej sceny art rockowej. W swojej muzyce Jelonek bezbłędnie łączy muzykę klasyczną z elementami metalu, hard-rocka czy rocka progresywnego. Jelonek z pasją bawi się muzyką, odważnie eksperymentując z brzmieniami i przekraczając granice między gatunkami muzycznymi.
Jelonek tworzy prawdziwie eksperymentalne oblicze muzyki rockowej w Polsce, dając nowe, rockowe i metalowe życie muzyce poważnej. Dla publiczności przybywającej tłumnie na koncerty Jelonka, to właśnie jego interpretacje flagowych utworów muzyki klasycznej są często pierwszym kontaktem z muzyką poważną, a Jelonek pokazuje jak daleko klasyce jest od nudy, czy sztywnej formalności sali koncertowej.

Łydka Grubasa - koncert w piątek 31 lipca w godz. 01.30 - 02.00
Kapela z Olsztyna już ma na koncie trzy występy dla publiczności Pol’and’Rock festiwal. Łydka Grubasa to nie tylko laureat Eliminacji, ale też dumny laureat nagrody publiczności, czyli Złotego Bączka. W tym roku kapela zagra w warszawskim studio, a ich występ będzie transmitowany na żywo.
Łydka Grubasa gra muzykę, którą sami określają mianem „rocka kulinarno-publicystycznego”, czyli połączenie alternatywy, heavy metalu z dodatkiem reggae, ze szczyptą folk metalu przyprawionego groove metalem. Na szczególną uwagę zasługują odważne, czasem wręcz budzące kontrowersje, teksty piosenek zespołu. Łydka Grubasa stawia na ostrą satyrę, nie stroniąc od gorących tematów takich jak krytyka instytucji państwowych, akceptacja osób transseksualnych, czy problemy związane z globalną imigracją.
Łydka Grubasa to kapela, która na scenie daje z siebie wszystko, a kontakt, który muzycy łapią ze zgromadzoną przed sceną publicznością nie ma sobie równych. Publiczność Najpiękniejszego Festiwalu Świata miała okazję trzykrotnie spotkać się z kapelą na festiwalowych scenach, a dowodem na popularność Łydki Grubasa może być ich zwycięstwo w plebiscycie Złotego Bączka w 2019 roku.

Nocny Kochanek - koncert w sobotę 1 sierpnia w godz. 00.10 - 00.40
Nocny Kochanek gra klasyczny heavy metal, który przywodzi na myśl brzmienie kapel takich jak Judas Priest (przed koncertem tej legendarnej grupy na Dużej Scenie w 2018 roku Nocny Kochanek zaprezentował się rekordowej publiczności festiwalu Pol’and’Rock), AC/DC czy Iron Maiden.
Zawrotnie szybkie, agresywne riffy, zwalająca z nóg perkusja oraz imponujący heavymetalowy sopran wokalisty Krzysztofa Sokołowskiego wpisują się w konwencję wzorcowego modelu ciężkiego grania.
Przełomowym dla kapeli był rok 2017, kiedy po fenomenalnym występnie na Eliminacjach, Nocny Kochanek zagwarantował sobie miejsce na Dużej Scenie Najpiękniejszego Festiwalu Świata.
Na Dużą Scenę kapela wróciła w 2018 roku, już jako zwycięzca plebiscytu Złotego Bączka, czyli nagrody publiczności za najlepszy występ na festiwalu. Zespół dał wtedy popis prawdziwego heavymetalowego grania, nawiązując świetny kontakt z publicznością, która ruszyła w pogo do ich pełnych prześmiewczego żartu piosenek.