Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pokochaliśmy zakupy w sieci, a przesyłki coraz chętniej odbieramy w punktach.

AIP
Ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci. Klienci zwracają uwagę na wygodę i szybkość usługi.
Ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci. Klienci zwracają uwagę na wygodę i szybkość usługi. Sylwia Dąbrowa
Polacy przekonali się do zakupów w sieci. O miejscu odbioru paczki decyduje odległość oraz godziny funkcjonowania punktu. Sieć sklepów Żabka chwali się, że od początku roku w ich punktach odebrano ponad 1 milion paczek Poczty Polskiej. Więcej niż w całym 2018.

- Poczta Polska od kilku lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju usług na rynku e- commerce. Współpraca z takimi podmiotami jak Żabka jest czymś naturalnym- tłumaczy w rozmowie z AIP Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. - Ze wszystkich naszych analiz wynika, że ludzie chcą odbierać przesyłki w sposób jak najbardziej wygodny dla siebie- mówi.

Jak podkreśla Kurdziel liczba przesyłek kurierskich stale rośnie. - We wszystkich kanałach dostaw: czy to jest dostarczenie do domu, czy to jest dostarczenie do punktu odbioru, czy do punktu odbioru znajdującego się w placówce pocztowej, to tych przesyłek jest coraz więcej. Można powiedzieć, że ta sieć punktów będzie rosła, ale też liczba przesyłek będzie rosła i jestem przekonany, że to też pozwoli nam lepiej realizować operacyjnie te usługi- mówi Kurdziel.

Polacy przekonali się do zakupów w sieci. Z badania przeprowadzonego przez IQS na zlecenie Żabka Polska wynika, że ponad 90 proc. dorosłych Polaków kupuje w sieci oraz, co jest konsekwencją tego trendu, odbiera lub nadaje paczki. Klienci zwracają uwagę na wygodę i szybkość usługi. 69 proc. Polaków przyznaje, że to właśnie wygoda podczas dokonywania zakupów jest dla nich bardzo ważna, a 65 proc. szuka rozwiązań, które ułatwiają im życie.

- Żabka zyskuje stabilnego partnera z długoletnią tradycją, który w sposób bezpieczny jest w stanie dostarczyć paczki do naszych punktów sprzedaży- mówi AIP Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu ds. Komercyjnych Żabka Polska.- Rozwijamy nową usługę, której wcześniej nie mieliśmy- dodaje.

Jak tłumaczą przedstawiciele Poczty Polskiej oraz sieci sklepów Żabka, taka współpraca ma stanowić odpowiedź na oczekiwania klienta 5.0, który ma coraz mniej czasu na codzienne obowiązki. Klienci korzystający z usług pocztowych Poczty Polskiej mają możliwość odbioru i nadania paczek we wszystkich z blisko 5,6 tys sklepów Żabka w całej Polsce.

- Posiadamy cały ekosystem usługowy. Jesteśmy największą siecią bankomatów. Można wypłacić gotówkę, można doładować telefon, czy kartę miejską, więc odbiór paczek wydaje się być naturalnym uzupełnieniem codziennych zakupów- mówi Grabowska.

Paczki Poczty Polskiej są obsługiwane w sklepach prowadzonych w ramach sieci Żabka od 2017 roku. Usługa ta została dobrze odebrana przez klientó. Tylko w pierwszym kwartale 2019 roku klienci odebrali w Żabkach ponad 1 milion paczek Poczty Polskiej, czyli więcej niż w całym minionym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Pokochaliśmy zakupy w sieci, a przesyłki coraz chętniej odbieramy w punktach. - Strefa Biznesu