Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pojechali na targi, ale firm z bydgoskiego nie wzięli

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Berlińskie targi to najważniejsze wydarzenie dla wystawców z branży spożywczej i rolnej. Pokazują się tu przedsiębiorcy z całego świata.
Berlińskie targi to najważniejsze wydarzenie dla wystawców z branży spożywczej i rolnej. Pokazują się tu przedsiębiorcy z całego świata. Andrzej Szkocki
Na największych światowych targach żywności – berlińskich Grüne Woche (Zielony Tydzień) promują się firmy z regionu. Ale nie ma wśród nich firm z Bydgoszczy i okolic.

Grüne Woche to największe światowe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, o bardzo długiej tradycji. Wystartowały wczoraj, potrwają do 28 stycznia. Jak się szacuje, przez ten czas odwiedzi je ponad 400 tysięcy gości, by zobaczyć stoiska ponad 1,5 tysiąca producentów. Chwalą się swoimi produktami, nawiązują kontakty biznesowe, i testują wśród wyrobionych konsumentów swoje marki.

- Stoisko naszego regionu (hala 11.2, stoisko nr 115) na powierzchni 96 metrów kwadratowych obejmuje ekspozycję i promocję produktów tradycyjnych i żywności wysokiej jakości - m.in. owoców i warzyw oraz ich przetworów, wyrobów wędliniarskich, ryb, gęsiny i wyrobów cukierniczych. Prezentujemy też filmy i zdjęcia promujące walory turystyczne Kujaw i Pomorza – informuje Beata Krzemińska, rzecznik marszałka województwa.

Wśród wystawców znalazły się więc firmy z regionu, tak się jednak składa, że głównie z jego wschodniej strony. Do Berlina oprócz urzędników pojechały: firma Marwit ze Złejwsi Wielkiej (pow. toruński), Polski Związek Wędkarski oddział Toruń, Spiżarnia Kujawsko-Pomorska z Przysieka (pow. toruński), Fundacja Hodowców Polskiej Białej Gęsi z Wróbli (pow. inowrocławski) i PPUH Kwiecińscy z Bożejewiczek (pow. żniński).

Dlaczego na najważniejszych targach branżowych zabrakło przedsiębiorców z Bydgoszczy i okolic?
- Zaproszenia odbywały się na podstawie rozmów telefonicznych i bezpośrednich zapytań do wielu firm z całego regionu z branży rolno-spożywczej oraz z uwagi na 25 edycję prezentacji regionu na tych targach firmy zgłaszają się również same. Firmy ponoszą koszty związane z transportem produktów, materiałów promocyjnych, dojazdem, pobytem, wynagrodzeniem swoich pracowników, ekspozycją towarów – wyjaśnia Edyta Zakrzewska, zastępca dyrektora Departamentu Rolnictwa i Geodezji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego. - Do wszystkich miast i większych gmin z regionu zwracano się o materiały promocyjne celem promocji walorów turystycznych, kulinarnych, przyrodniczych całego regionu.

Prognoza pogody w naszym regionie:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo