https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi między Nową Wsią a Maksymilianowem pojadą szybciej i bezpieczniej

Wojciech Mąka
Emilianowo pod Bydgoszczą dostanie jako węzeł komunikacyjny nowe życie.
Emilianowo pod Bydgoszczą dostanie jako węzeł komunikacyjny nowe życie. Dariusz Bloch
Zaczęła się modernizacja węzła kolejowego Bydgoszcz-Emilianowo. To tam w przyszłości ma powstać terminal intermodalny połączony z drogą rzeczna na Wiśle. Głównym celem przedsięwzięcia jest usprawnienie transportu pomiędzy portami nad Bałtykiem i resztą kraju.

Porozumienie o współpracy na rzecz powstania terminala intermodalnego w Emilianowie koło Bydgoszczy zostało podpisane w ub. roku jesienią. Głównym celem przedsięwzięcia jest usprawnienie transportu pomiędzy portami nad Bałtykiem i resztą kraju.

Teraz PKP informują o rozpoczęciu części inwestycji.

- Na stacji Bydgoszcz Emilianowo będą nowe tory i rozjazdy - opisuje Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP. - Koleje przeznaczyły 14 mln zł na ostatni etap prac na towarowej obwodnicy Bydgoszczy. Pomiędzy Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem pociągi towarowe pojadą szybciej i bezpieczniej. Wcześniej na poprawę obwodnicy przeznaczono już 115 mln zł.

PLK także w województwie kujawsko-pomorskim poprawiają stan linii kolejowych, żeby skrócić czas przewozu ładunków i zwiększać konkurencyjność kolejowych przewozów towarowych.

Na stacji Bydgoszcz Emilianowo wymienione zostaną tory oraz 7 rozjazdów. Realizacja prac pozwoli na usunięcie ograniczeń prędkości. Zamontowane zostaną też nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Wykonawca rozpoczął demontaż starych torów. Na placu budowy zgromadzono niezbędne materiały m. in. 2 tys. podkładów.

Przebudowa stacji Bydgoszcz Emilianowo jest ostatnią fazą prac w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo – etap III”. PLK wzmocniły już podtorze na szlaku Bydgoszcz Emilianowo – Bydgoszcz Wschód oraz wymieniły 3 rozjazdy na stacji Bydgoszcz Leśna. Wartość to 14,2 mln zł netto ze środków własnych PLK. Prace potrwają do końca listopada br.

W ramach projektu „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska” na tzw. towarowej obwodnicy Bydgoszczy PLK wymieniły ok. 60 km torów i ok. 25 km sieci trakcyjnej. Zamontowano 16 nowych rozjazdów. Prace objęły także 6 wiaduktów kolejowych i most. Korzystne efekty są też dla kierowców, gdyż poprawiono jezdnię na 12 przejazdach kolejowo-drogowych. Na te prace w latach 2016-2018 przeznaczono już ponad 115 mln zł ze środków budżetowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski