W środę, 11 grudnia zmodernizowane przystanki zostały udostępnione pasażerom. Trwają natomiast prace przy kolejnej parze bezpiecznych przystanków na placu Wolności.
Kończą prace przy placu Wolności
Na placu Praw Kobiet, ze względu na ograniczoną szerokość ulicy, do poziomu drzwi tramwajowych podniesiona została tylko część chodników w obrębie peronów. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów.
Przy placu Wolności zakres robót jest zaś większy. Część jezdni po stronie wschodniej przebudowana została na podniesiony peron bez możliwości przejazdu samochodów. Pojazdy muszą korzystać z pasa ruchu, na którym funkcjonuje również torowisko.
- Trwa jeszcze budowa wjazdu do BWA, a po stronie zachodniej układanie kostki na przystanku. Wszystkie prace zakończą się na początku przyszłego roku. W ramach inwestycji ustawione zostaną nowe wiaty przystankowe i oznakowanie. Zadanie uzupełni rewitalizację placu Wolności - informuje Katarzyna Muszyńska, rzecznik ZDMiKP.
Cała Gdańska w przystankach
Koszt przystanków na placu Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych, a peronów przy placu Wolności to prawie 1,3 mln zł.
Takie wydatki mają jednak sens, bo podnoszą bezpieczeństwo. Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Ułatwia to wsiadanie do pojazdów.
Wyniesiony peron, jeśli znajduje się na jezdni, wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku. Takie rozwiązania są już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy ul. Chodkiewicza oraz na ul. Focha.
Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości.
