Nowy Dyna Switchback to kameleon wśród motocykli. Ze sztywnymi sakwami i montowaną na widelcu szybą przednią Switchback to prawdziwy jednoślad turystyczny.
<!** Image 2 align=none alt="Image 176036" sub="Główne cechy Dyna Switchback to silnik Twin Cam 103 o pojemności 1690 cm3, montowany elastycznie wewnątrz ramy / Fot. Harley-Davidson">Jednak w ciągu zaledwie kilku sekund powyższe elementy można zdemontować bez użycia narzędzi. Wówczas Switchback przekształca się w unikalnego ulicznego cruisera ze lśniącą obudową lampy przedniej, pięcioramiennymi aluminiowymi kołami i kierownicą mini-ape. Napędzany jest muskularnym silnikiem Twin Cam 103 V-Twin, który gwarantuje imponujące osiągnięcia zarówno na ulicy, jak i na szosie.
<!** reklama>Switchback to najlżejszy motocykl turystyczny w swojej kategorii pojemności silnika, będący przy wadze 330 kg (w wersji turystycznej) o 43 kg lżejszy od modelu Harley-Davidson Road King. Nowa geometria przodu, wysokiej klasy elementy zawieszenia, ABS w standardzie oraz niskoprofilowa opona tylna nadają modelowi Switchback wyjątkowy styl i łatwość prowadzenia.
- Nowa geometria przodu, parametry kół i opon oraz teleskopowy widelec są opracowane tak, by zapewnić lekkość prowadzenia i szybkość reakcji maszyny” - komentuje Brian Scherbarth, inżynier produktu Harley-Davidson. - Już podczas jazdy próbnej można się przekonać, że Switchback to maszyna turystyczna z dużym potencjałem, dająca sporą przyjemność z jazdy.
Zaprojektowany, aby wyglądać świetnie zarówno z sakwami, jak i bez nich, Switchback przywodzi na myśl klasyczne proporcje i proste, wyraziste linie - od baku mieszczącego 17,8 l paliwa po opadającą krzywiznę długiego tylnego błotnika. Kształt odchylonej ku tyłowi kierownicy mini-ape, pełne podłogi kierowcy i dwuosobowe siodło turystyczne zapewnią komfort przy całodniowej podróży.
Główne cechy modelu Dyna Switchback to silnik Twin Cam 103 o pojemności 1690 cm3, montowany elastycznie wewnątrz ramy osiąga moment obrotowy 126 Nm przy 3500 obrotów. Silnik wyposażono w sekwencyjny wtrysk paliwa i zestawiono z sześciobiegową skrzynią Cruise Drive.
Chromowany wydech z prosto ściętym tłumikiem o głębokim brzmieniu. Zaawansowane zawieszenie zapewnia wygodę oraz precyzję prowadzenia. Nabijane azotem amortyzatory tylne wyposażono w regulowane według obciążenia, sprężyny dual-rate. Widelec przedni o średnicy 41,3 mm i 20-mm wkładzie zapewnia znakomitą amortyzację, manewrowanie i wygodę.
Niskoprofilowa opona przednia Dunlop 130/70B18 oraz specyficzna geometria przodu pozwalają zredukować wysiłek przy prowadzeniu, zwiększając czułość reakcji i pewność w manewrach przy niskiej prędkości. Dopasowane kolorystycznie sztywne sakwy mogą pomieścić łącznie ok. 13 kg bagażu. Zamki sakw można otworzyć kluczykiem do stacyjki, a zewnętrzne zatrzaski nie przeszkadzają w pakowaniu, ani nie zmniejszają pojemności sakw.
Warto wiedzieć
Elementy wyposażenia
Łatwo demontowalna szyba przednia osadzona na widelcu
Czarne, pięcioramienne koła z odlewanego aluminium mają maszynowo obwiedzione felgi; przód: 18 cali, tył: 17 cali
System ABS w standardzie
Pełne błotniki przednie i tylne.
Chromowana: obudowa reflektora przedniego, osłony widelca i amortyzatorów tylnych, konsola baku ze zintegrowaną stacyjką
Klasyczna, czarna osłona akumulatora
Pełna podłoga dla kierowcy