Dodatkowo warto zaznaczyć, że już niebawem widzowie Kanału Sportowego będą mogli ocenić programy tak, by można było je jeszcze lepiej dopasować do ich oczekiwań.
– Jesteśmy pionierami, to pierwsze tak szerokie badanie dla medium internetowego w Polsce. Już teraz, jeszcze przed uruchomieniem produktu dochodzą do nas zapytania o realizację podobnych rozwiązań, m.in. na rynku niemieckim – mówi Adam Pawlukiewicz, dyrektor wykonawczy w Pentagon Research. Na początku 2022 roku ruszy darmowa platforma streamingowa Kanału Sportowego, a niedługo później dostępna będzie jego aplikacja na urządzenia mobilne i smart TV.
– Będziemy produkować o wiele więcej programów niż do tej pory, otrzymujemy wiele propozycji współpracy, rośniemy w zasadzie z każdym kolejnym dniem. Współpraca z Pentagon Research będzie dla nas kluczowa w kontekście dalszej profesjonalizacji oferty Kanału Sportowego. Wyniki badań ekwiwalentu pozwolą nam m.in. przedstawić aktualnym i potencjalnym partnerom wymierne korzyści wynikające ze wspierania naszego projektu. Chcemy dbać o interes i dobrą ekspozycję naszych partnerów – mówi Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego.
– Chcemy stworzyć system wyceny efektywności mediowej dla marek sponsorów, reklamodawców i partnerów technologicznych lokujących swoje produkty. Kanał Sportowy już teraz często wyprzedza pod kątem zasięgowym telewizję konwencjonalną. Co warto zaznaczyć, nasze badania opierają się o mechanizmy tzw. sztucznej inteligencji (wykorzystania sieci neuronowych), dzięki czemu, w wielu aspektach jesteśmy innowatorem na europejskim rynku – dodaje Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research.
W branży sportowej Kanał Sportowy jest postrzegany jako duży sukces. W krótkim czasie zdobył ponad 600 tysięcy subskrybentów na platformie YouTube.com, a jego programy osiągnęły ponad 200 milionów wyświetleń. Najbardziej atrakcyjne z materiałów odtworzono powyżej 3 milionów razy. Są to w większości programy publicystyczne, które w telewizji konwencjonalnej nie zdobywają tak wysokiej oglądalności.
Pentagon Research jest firmą badawczą z 22-letnim doświadczeniem pracującą z największymi podmiotami na rynku sportowym w Polsce. Prowadzi badania dla spółek Skarbu Państwa oraz firm notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Ponadto współpracuje z największymi związkami sportowymi, klubami, sportowcami oraz organizacjami pożytku publicznego.
Pentagon Research wraz z magazynem „Forbes” współorganizuje Ranking „50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”. Prowadzi również Sport Barometr – najbardziej kompleksowe badanie marketingowe o tematyce sportowej w Polsce. Umożliwia ono śledzenie trendów zmian zainteresowania poszczególnymi wydarzeniami sportowymi oraz ich potencjału marketingowego. Firma pracuje i posiada partnerów także na rynkach: amerykańskim, niemieckim, włoskim, brytyjskim i ukraińskim.
