https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie nadal będą mogli korzystać z Dworca Głównego, ale z utrudnieniami

Tomasz Zieliński
W piątek na Dworcu Głównym roboty jeszcze się nie rozpoczęły. Jednak pracownicy kolei nie próżnowali - na zdjęciu jeden z nich czyści szyby
W piątek na Dworcu Głównym roboty jeszcze się nie rozpoczęły. Jednak pracownicy kolei nie próżnowali - na zdjęciu jeden z nich czyści szyby Dariusz Bloch
Rozpoczyna się budowa nowego Dworca Głównego PKP. Za miesiąc ruszą prace remontowe przy dworcu wyspowym. Inwestycja ma być gotowa za półtora roku.

Obok budowy linii tramwajowej do Fordonu nie ma dziś w Bydgoszczy ważniejszej budowy. Po miesiącach oczekiwań ekipy budowlane obejmują kolejowy teren przy ul. Zygmunta Augusta, by w ciągu półtora roku zbudować nowy dworzec.
[break]

Plac budowy odebrany

W piątek stało się to, na co czekali od lat podróżni, kolejarze i wszyscy ci, których w oczy kłuła szpetota bydgoskiego dworca.
- Od rana nasi pracownicy odbierają teren inwestycji od kolejarzy - mówił „Expressowi” Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy spółki Budimex SA, która wraz z bydgoskim „Lechem” wygrała przetarg na budowę nowego dworca dla Polskich Kolei Państwowych. - Prace rozpoczniemy w poniedziałek lub wtorek.

Prace toczyć się będą na dwóch głównych frontach. Podstawowym z nich będzie najpierw rozbiórka budynku przy Zygmunta Augusta, a później - wybudowanie w tym miejscu nowego dworca. Równolegle toczył się będzie remont zabytkowego dworca wyspowego, położonego w głębi stacji, pomiędzy peronami.

- Prace przy tym budynku ruszą na przełomie czerwca i lipca - zapewnia Krzysztof Kozioł.

Organizacji ruchu brak

Oprócz długiego wyczekiwania najpierw na projekt, a później rozpoczęcie przez PKP inwestycji, nastrój radości psuje jeszcze jedna rzecz. Prace się rozpoczynają, natomiast nie znamy niestety założeń komunikacyjnych, związanych z przebudową dworca. Te, które przedstawialiśmy naszym Czytelnikom na początku roku, są już nieaktualne, a nowych nie ma.
- Przedstawimy je prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu - zapowiada Maciej Bułtowicz z Biura Prasowego Polskich Kolei Państwowych.
Inwestycja realizowana w tak newralgicznym punkcie miasta musi wpłynąć na komunikację. Ważne, by prace prowadzone były tak, aby stało się to w jak najmniejszym stopniu.

Podczas budowy dworzec będzie mógł pełnić nadal swoje funkcje. Musi więc powstać dworzec tymczasowy. Ma on zostać zbudowany z kontenerów, w których znajdą się m.in. poczekalnia, kasy biletowe oraz zaplecze socjalne dla pracowników kolei i pasażerów.

Mają półtora roku

Według przedstawionych założeń, inwestycja powinna zakończyć się do końca przyszłego roku. Tak więc Budimex i Lech mają na wybudowanie dworca i wszystkie prace towarzyszące około 18 miesięcy. Biorąc pod uwagę ogrom prac, termin jest napięty, ale realny do dotrzymania, jak przed tygodniem zapewniał nas Krzysztof Kozioł z Budimeksu.
Nowy bydgoski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Obiekt zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Oprócz ścieżek prowadzących i specjalnych oznaczeń dla osób niedowidzących, w budynku pojawią się także windy, wyposażone w system informacji głosowej i oznaczenia w języku Braille’a. Oprócz przebudowy budynków, planowana jest gruntowna modernizacja przejścia podziemnego wraz z peronami i uporządkowanie przestrzeni wokół stacji. Powstaną też nowe wiaty peronowe. Łączna wartość prac budowlanych i modernizacyjnych to aż 197 mln złotych. W 75 procentach pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kris
No właśnie nie ma sensu. Najmniejszego. A jednak budują...
b
bartek n
nie no napewno beda te windy i schody ruchome bo inaczej to nie ma wogle sensu budowac cokolwiek od nowa- dla samej nowoczesnej architektury nie ma to sensu.
w
wściekła
Co takiego ? Nie ma być wind dla osob niepełnosprawnych, czy osób starszych, którzy też korzystają z usług kolei , to skandal - wymogi przepisów unijnych powinny obowiązywać wszystkie miasta w kraju równo to ruszenie z budową nie ma najmniejszego sensu bo teraz to gdzieś przez towarową windę można wyjechać a po remoncie nie będzie żadnej ?
T
Ted
Jesli nie można wmontować schodów ruchomych na perony ,co nie wierze to zamontować taśmociągi na bagaże przy schodach.
b
bartek n
po co myc szyby starego dworca jak niebawem zacznie sie jego burzenie? Co to ma do budowy?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski