Zaczęła się rewolucja na poczcie. Klienci już mogą otrzymywać SMS-em lub mailem informację o czekających przesyłkach. Przebudowana zostanie placówka na Błoniu.
Poczta Polska po ubiegłorocznej kontroli NIK zdecydowała się na radykalne zmiany. Eksperci krytykowali między innymi godziny otwarcia. Zazwyczaj pokrywały się one z godzinami pracy klientów. Listonosze często wrzucają więc awizo, a bydgoszczanie i tak nie są w stanie odebrać przesyłek. <!** reklama>
Bez zmian, zdaniem NIK-u, Poczta Polska nie ma szans na zatrzymanie klientów. Tym bardziej, że wyrasta jej coraz silniejsza konkurencja w postaci prywatnych firm pocztowo-kurierskich.
Lifting urzędów
Największe wrażenie mają zrobić przebudowane placówki. Nowe oddziały będą miały wyjątkowo nowoczesny wystrój. Pojawią się w nich wydzielone strefy: pocztowe (do nadawania listów, paczek, dokonywania wpłat i wypłat), bankowo-ubezpieczeniowe (obsługa kont, lokat, polis), handlowe (gdzie można kupić kartki lub prasę ) i samoobsługowe (czynne 24 godziny na dobę, gdzie można nadać paczkę, list, z wpłatomatem i bankomatem oraz listomatem, umożliwiającym odbieranie korespondencji) Urzędy będą utrzymane w biało-czerwonej kolorystyce. Takiej jak nowe logo.
Zaczną od Błonia
Kiedy i gdzie w Bydgoszczy można spodziewać się takich zmian? - W pierwszej kolejności zmiany wprowadzamy w placówkach, z których korzysta najwięcej klientów. W Bydgoszczy jeszcze w tym roku lifting przejdzie placówka przy ul. Broniewskiego na Błoniu. Poza tym do zmian wytypowaliśmy placówkę w Inowrocławiu przy ul. Solankowej 77 - wyjaśnia rzecznik Poczty Polskiej, Zbigniew Baranowski.
Elektroawizo
Tymczasem już od września pocztowcy wprowadzili elektroniczne awizo. - To informacja o przesyłce poleconej oczekującej na odebranie w formie SMS-a lub wiadomości e-mail. Tradycyjne awizo nadal będzie dostarczane do skrzynek. Aby skorzystać z takiego rozwiązania, klient składa w placówce pocztowej pisemną dyspozycję do otrzymywania elektronicznych powiadomień. Wybiera się jedną formę powiadamiania: SMS albo e-mail. To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza, gdy jesteśmy dłużej w pracy lub poza miejscem zamieszkania - mówi Agnieszka Piaskowska z Poczty Polskiej.
Cieszy to przede wszystkim klientów. - Na Błoniu często są kolejki. Gdy wracam o 18 godzinie z pracy najczęściej nie mam już szans na odebranie przesyłki. Gdybym awizo otrzymywał SMS-em, od razu jechałbym do placówki, a nie do domu. Wówczas może zdążyłbym jeszcze przed zamknięciem - tłumaczy pan Tomasz z ul. Stawowej.
Przesyłka na oku
Od przyszłego roku klienci będą mogli także zgłosić dyspozycję otrzymywania zawiadomień o oczekującym w placówce liście poleconym za pośrednictwem Internetu. Każdy będzie mógł utworzyć swoje indywidualne konto na stronie www. Otrzyma login i hasło. Konto umożliwi także monitorowanie przesyłek, obserwację historii swoich nadań, złożenie dyspozycji elektronicznego awizo czy dosłania przesyłek.
Klienci nadając polecony mogą już teraz skorzystać z elektronicznego potwierdzenia doręczenia albo zwrotu. Wystarczy, ze wpisze się numer telefonu komórkowego albo adres e-mail na dowodzie nadania. Informacja o statusie przesyłki zostanie wysłana na podany numer telefonu albo mail w momencie jej odebrania lub ewentualnego zwrotu.
