Verstappen musiał prowadzić przez 49 z 58 okrążeń wyścigu na torze Yas Marina, aby zostać pierwszym kierowcą w historii mistrzostw świata, który przejechał 1000 okrążeń przed rywalami w sezonie.
Prowadził przez 52 okrążenia, kończąc z wynikiem 1003 okrążeń ze wszystkich 1325 w porównaniu z w sezonie, co stanowi 75,7%, co również jest rekordem samym w sobie.
Startując z pole position Verstappen był w dużej mierze na uprzywilejowanej pozycji oddając prowadzenie Charlesowi Leclercowi i Yukiemu Tsunodzie dopiero między 17. a 22. okrążeniem w drodze po kolejnego hat-tricka w weekend wyścigowy w postaci pole position, zwycięstwa i najszybszego okrążenia.
Po wyścigu trzykrotny mistrz świata wyjaśnił, w jaki sposób on i Red Bull zaprojektowali swoją strategię dotyczącą próby osiągnięcia tego kamienia milowego.
- Wiedziałem o co idzie gra przed wyścigiem - powiedział podsumowując swoje osiągnięcie kierowca z Niderlandów - Jeśli chodzi o stronę inżynieryjną, chcieliśmy spróbować zaplanować to w taki sposób, żebym nie zjechał do boksów zbyt wcześnie i nie czekał, aż inni zjadą na pit stopy. Próba osiągnięcia tego celu nie była może najszybszą strategią, ale chciałem pozostać na prowadzeniu, aby przejechać te okrążenia.

Po pobiciu kolejnego rekordu, Verstappen podkreślił znaczenie ducha zespołowego Red Bulla, który zanotował w tym roku aż 21 zwycięstw w 22 Grand Prix - Nie chodzi o zwycięstwa, pole position czy przejechane okrążenia, ale o radość, jaką mieliśmy jako zespół" – dodał - Zwycięstwa są wspaniałe, ale bardzo ważne jest również, aby mieć dobrą atmosferę w zespole i dobrze się bawić z ludźmi, z którymi pracujesz, starając się dawać z siebie wszystko każdego dnia i którzy dają z siebie wszystko.
