Dlaczego rezerwujemy czas, by być razem, a potem tak łatwo się oddalamy? Dlaczego wciąż się spieszymy, ale nie potrafimy zdążyć do siebie? Jak to możliwe, że staliśmy się ekspertami w budowaniu barier? W T-Mobile, wraz ze startem nowej platformy #BurzymyBariery, podejmuje wyzwanie walki z barierami komunikacyjnymi w polskim społeczeństwie. Wierzymy, że bliskość zaczyna się właśnie od usunięcia przeszkód, utrudniających nam bycie razem, a każdy zasługuje na łączność z rodziną, przyjaciółmi, społecznościami i całym światem. W naszych działaniach wesprze nas nowy ambasador marki – Dawid Podsiadło.
Według badaczy Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu aż 68% Polaków doświadcza samotności1. Jednocześnie, co czwarta młoda osoba spędza online ponad 5 godzin dziennie, aby uniknąć poczucia osamotnienia2. Na tym polega paradoks współczesnych czasów: chociaż mamy dostęp do licznych cyfrowych narzędzi ułatwiających komunikację, to odczuwanie samotności jest jednak dość powszechne. Bariery w nawiązywaniu kontaktów ciągle istnieją, niezależnie od tego, czy wynikają z podziałów społecznych, osobistych wyzwań, czy ograniczeń w branży telekomunikacyjnej.
Jako T-Mobile od lat jesteśmy zaangażowani w misję łączenia ludzi, czego potwierdzeniem są m.in. coroczne, miliardowe inwestycje w infrastrukturę, która służy milionom Polaków. Co więcej, nasza sieć została wielokrotnie uznana za najlepszą w Polsce według wielu prestiżowych rankingów. Jednak mimo dostępności technologii i narzędzi cyfrowych, polskie społeczeństwo jest coraz bardziej spolaryzowane, a wiele osób odczuwa samotność. Właśnie dlatego podejmujemy kolejny krok w realizacji naszej misji: chcemy burzyć bariery komunikacyjne, aby budować bliskość wśród Polek i Polaków – powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Zapowiadane zmiany klienci T-Mobile zauważą m.in. w sposobie obsługiwania w sklepach stacjonarnych czy na call center. Pracownicy będą niezmiennie wsłuchiwać się w głos swoich odbiorców i wdrażać do codziennej pracy sugestie, które od nich otrzymają.
Dawid Podsiadło nowym ambasadorem T-Mobile
Nie przez przypadek nowym ambasadorem marki został Dawid Podsiadło – artysta, który od ponad dziesięciu lat łączy Polki i Polaków dzięki swojej muzyce. Na koncertach gromadzi dziesiątki, a nawet setki tysięcy osób, pobijając rekordy frekwencji na stadionach. W połowie lutego tego roku firma została mecenasem tytularnym nowego festiwalu Dawida – „ZORZA wspierana przez T-Mobile”, który odbędzie się w 6 miastach w Polsce już tego lata.
Za nami miesiące intensywnych badań i rozmów z Polakami, które dały nam jasno do zrozumienia, że powinniśmy zmienić podejście do tego, jak komunikujemy się z klientami. Start nowej platformy #BurzymyBariery to dla nas jednak coś znacznie więcej: to nie tylko repozycjonowanie marki, ale przede wszystkim zmiana intencji, z jaką działamy na rynku. W nadchodzących miesiącach skupimy się na wprowadzaniu innowacji, które zburzą bariery między naszą branżą a klientami. Jestem przekonany, że nowe podejście rynkowe, planowane oferty, jak i nowy ambasador – Dawid Podsiadło, z którym dzielimy te same wartości – pozwolą nam jeszcze lepiej realizować misję burzenia barier komunikacyjnych w polskim społeczeństwie – podkreślił Goran Markovic, członek zarządu T-Mobile Polska, dyrektor ds. B2C.

Od 25 lutego Dawida Podsiadłę będzie można zobaczyć w pierwszej odsłonie kampanii #BurzymyBariery, w której artysta zastanawia się, jak to jest, że staliśmy się mistrzami w tworzeniu barier. Jednocześnie Dawid zachęca, by zmienić ten stan rzeczy, podejmując proste gesty – takie jak okazywanie radości na widok drugiej osoby czy ponowne nawiązanie kontaktu po kłótni. Takie codzienne działania mogą pomóc nam zbliżyć się do siebie nawzajem.

Szeroka kampania brandowa
W ramach fazy teaserowej platformy #BurzymyBariery T-Mobile przygotował kampanię outdorową skłaniającą do refleksji nad stanem naszych relacji międzyludzkich. Billboardy z różnymi hasłami i zaczepnymi pytaniami pojawiły się w 39 miastach w całej Polsce. Ich cel polegał na zmotywowaniu odbiorców do zastanowienia się, z jakimi barierami mamy do czynienia w naszym życiu, zwłaszcza w kontekście komunikacji z bliskimi i budowaniu głębokich relacji.

Dodatkowo wraz ze startem platformy 25 lutego marka zaprasza klientów do podzielenia się swoimi pomysłami, jak możemy burzyć bariery w relacjach. Najciekawsze hasła pojawią się na bilboardach. Szczegóły konkursu znajdują się na stronie https://www.t-mobile.pl/c/burzymybariery. W ramach angażującego programu Magenta Moments, co tydzień klienci operatora telefonii komórkowej znajdą w aplikacji „Mój T-Mobile” specjalne zdrapki z inspirującymi hasłami, które nawiązują do przełamywania barier. Uczestnicząc w zabawie, można zdobyć serca, które pozwolą odblokować dostęp do jeszcze lepszych ofert w Magenta Moments, którymi następnie będzie można podzielić się z bliskimi.
Jednocześnie startuje nowa kampania 360°, która obejmuje działania m.in. w TV, radio, kinach, kanałach digital i social media oraz na niestandardowych nośnikach: muralach, lodowiskach, w metrze, w tramwajach, a także w sklepach T-Mobile w całej Polsce. Za opracowanie całościowej koncepcji kampanii i jej wdrożenie odpowiada agencja VML, która z początkiem 2025 r. przejęła pełny zakres współpracy marketingowej z T-Mobile.
To jednak nie wszystko. Już wkrótce rozpoczną się kolejne projekty łączące Polki i Polaków, a kampanię #BurzymyBariery będą wspierać znane i lubiane osoby z różnych branż. Z kolei 25 marca wystartuje specjalny konkurs grantowy dla dziennikarzy, którego celem będzie wspieranie przedstawicieli mediów w tworzeniu treści, pokazujących przełamywanie barier wśród polskiego społeczeństwa.
1Badanie UMW: 68 proc. dorosłych Polaków odczuwa samotność”, Naukawpolsce.pl, 16.02.2025
2Raport „#NigdyWięcejSamotności – Badanie osamotnienia pokolenia „Z” w Polsce” – edycja II, 2023 r.