
Niechciany prezent - można go sprzedać lub oddać do sklepu. Sprawdź, jak
Zapewne każdy z nas kiedyś dostał pod choinkę coś, z czego się nie ucieszył. Takie nieudane prezenty można przechować w jakimś zapomnianym miejscu w domu, licząc, że może kiedyś do czegoś się przydadzą, ale są tez inne sposoby na nietrafione podarki.
Jednym z pomysłów jest odsprzedanie niechcianego prezentu. Można to zrobić, wykorzystując internetowe portale aukcyjne i ogłoszeniowe lub biorąc udział w poświątecznych kiermaszach, organizowanych w wielu miastach Polski. Spotykają się na nich właśnie osoby, które obdarowane zostały niechcianymi przedmiotami.
Spieniężenie w ten sposób prezentów to jedno wyjście. Innym jest zwrot towaru do sklepu.
Więcej na kolejnych planszach galerii. Kliknij i zobacz ►►►
Zobacz dalej

Prezent z wadą
Dostałeś buty, które po kilku dniach zaczynają się rozklejać? A może suszarkę do włosów, która nie działa? Albo smartfon, który popsuł się już na drugi dzień? Takie towary i inne, które nie spełniają swoich funkcji masz prawo reklamować. Poproś Mikołaja o paragon lub inny dowód zakupu.
Możesz żądać od sprzedawcy naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny, a gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. W tym ostatnim przypadku powinieneś dostać gotówkę. Choć wiele sklepów tak robi, przy reklamacji towaru zwrot pieniędzy na kartę podarunkową jest niedopuszczalny! Na reklamację wadliwego towaru masz 2 lata od daty zakupu, pod warunkiem, że zachowałeś lub otrzymałeś paragon.
Więcej informacji >>>
Zobacz dalej

Prezent, który się nie spodobał
Sweter, który przyniósł Mikołaj, jest za ciasny albo po prostu ci się nie podoba? A może koszulkę, którą dostałeś, już masz w swojej szafie i nie chcesz takiej drugiej? Jeśli towar został kupiony przez internet tuż przed świętami, to nie ma problemu. Możesz go odesłać, a za zwrócone pieniądze kupić coś, z czego będziesz zadowolony.
Zobacz więcej informacji >>>>
Zobacz dalej

Jeśli sprzedawca wykaże dobrą wolę...
Na zwrot w sklepie internetowym masz 14 dni od daty otrzymania przesyłki z towarem. Pamiętaj, że przy zwrocie towaru potrzebny jest paragon. To dowód zakupu, który sprzedawca ma obowiązek załączyć do kupionego towaru, a klient - chcąc zwrócić towar przez internet, musi odesłać go wraz z paragonem do sprzedawcy.