Od 2020 roku wejdzie w życie nowy system: 4, 3, 2, 0. Oznacza to, że w poszczególnych wyścigach padać będą rezultaty 7:2, 6:3 lub 5:4.
- Kibice na stadionach i przed telewizorami powinni zobaczyć więcej taktycznej jazdy. Łatwiejsze będzie śledzenie rywalizacji - mówi Jorge Viegas, szef FIM (Światowa Federacja Motocyklowa).
Dotychczas było tak, że dwie najlepsze ekipy półfinałów bezpośrednio kwalifikowały się do finału, a trzeci zespół rozgrywał wyścig dodatkowy ze zwycięzcą barażu, w którym startowały drużyny z miejsc 4-5. Teraz to się zmieni. O trzecią, ostatnią lokatę premiowaną awansem powalczą od razu drużyny, które po 21 wyścigach klasyfikowane były na miejscach 3-4. Turniej półfinałowy będzie więc składał się z 22 gonitw, a nie 23.
Pierwszy półfinał tegorocznego SoN planowany jest na 25 kwietnia w Landshut. To właśnie tam o awans do finału (3 czołowe miejsca) powalczy reprezentacja Polski. Rywalami biało-czerwonych będą Niemcy, Duńczycy, Czesi, Słoweńcy, Francuzi i Włosi.
Drugi półfinał ma się odbyć a 2 maja w Daugavpils. Pojadą: Łotysze, Rosjanie, Australijczycy, Szwedzi, Ukraińcy, Finowie i Amerykanie.
Finał 8-9 maja w Manchesterze (Brytyjczycy nie muszą startować w eliminacjach).
Jak dotąd odbyły się dwie edycje SoN. Polacy zdobywali brąz i srebro, dwukrotnie triumfowali Rosjanie.
