https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na ulicy Wojska Polskiego kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność

W ocenie drogowców, zarówno samo przejście przed Zielonymi Arkadami, jak odcinek przed pasami zostały prawidłowo oznakowane.
W ocenie drogowców, zarówno samo przejście przed Zielonymi Arkadami, jak odcinek przed pasami zostały prawidłowo oznakowane. Dariusz Bloch
Niedawno na Wojska Polskiego na przejściu dla pieszych, na wysokości Zielonych Arkad, samochód potrącił kobietę. Czy to przejście jest bezpiecznie? Zdaniem drogowców, wszystko zależy od kierowców.

Faktem jest, że kierowca jadący lewym pasem nie zahamował przed zebrą na czas, bo dwa inne samochody, jadące środkowym i prawym pasem jezdni, udzieliły pieszej pierwszeństwa.

W ocenie drogowców, przejście przed Zielonymi Arkadami zostało dokładnie oznakowane. Warunkiem, aby nie dochodziło w tym miejscu do wypadków, jest odpowiedzialne zachowanie kierowców i zastosowanie się do oznakowania.

- Na ulicy Wojska Polskiego wprowadzono ograniczenie prędkości. Dwie sygnalizacje świetlne działają przed przejściem na wysokości Trasy Uniwersyteckiej. Za przejściem na rondzie jest kolejna sygnalizacja świetlna. To w sposób naturalny powinno wywoływać nawyk zdjęcia nogi z gazu. Tym bardziej że nie ma żadnego uzasadnienia zwiększania prędkości pomiędzy światłami, bo w konsekwencji kierowcy i tak muszą się zatrzymać lub zwolnić - twierdzą drogowcy.

Oprócz tego, zastosowano na tym przejściu wyraźne oznakowanie poziome w postaci zebry, dodatkowe oznakowanie pionowe - powiększony znak informacyjny D-6, oraz znak wyposażony w pulsujące jeszcze przed wejściem pieszego na pasy światła ostrzegawcze koloru żółtego, które informują kierowców o zbliżającym się ruchu na pasach. Światła gasną po opuszczeniu jezdni przez pieszych.

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bona
jak ruszy sezon motocyklowy wtedy lawinowo zacznie się rozjeżdżanie na tych przejściach biegnących na wyprzedaże lemingów bo nie zdążą przebiec przed pędzącym motorem
q
qwerty
destruktorze i niszczycielu Bydgoszczy rafale bruski! co się stało z zieloną falą?????? w zeszłym roku na początku super funkcjonowała, a dzisiaj nie istnieje!!!!! zacznij wreszcie cokolwiek w tym mieście robić zamiast urządzać nocne libacje w urzędzie miasta!!!!!!!
s
sam
myślisz, że gdy bruski wydawał zgodę na budowę tego partactwa to myślał o jakimkolwiek bezpieczeństwie? posmarowali mu pod stołem to podpisał wszystko jak leciało.... gdyby ktos mu posmarował aby wydał zgodę na budowę 30 piętrowego molocha na Wyspie Młyńskiej to by się minuty nie zastanawiał!!!!! sitwa rządzi miastem, sitwa nie da sobie krzywdy zrobić!!!!
j
janet
Po co drogowcy instalowali Inteligentny System Sterowania, niech oddadza z własnej kieszeni pieniądze unijne.
r
re
To przejcie zrobiono pod dyktando i na potrzeby handlowców, więc nigdy będzie bezpieczne ani dla pieszych ani dla kierowcow
k
kkk
Trzeba było myśleć jak wydawano pozwolenie na budowę! taki hipermarket powinien powstać (podobnie jak inne) za miastem, a nie w jego centrum. Jak już wydawano pozwolenie, to powinno zobowiązywać inwestora do wykonania przejść podziemnych, zarówno przez WP jak i Kujawską. Najłatwiej wybudować i niech kierowcy i piesi uważają, bo my tu robimy kasę i nie mamy czasu myśleć o problemach drogowych. Tym niech się zajmuje miasto, oczywiście na swój koszt. A przy okazji na dojeździe do tego miejsca, ok. 4,5 km, mam 22 przejścia dla pieszych. Jazda dwupasmową jezdnią WP, z założenia mającą umożliwić szybki przejazd na Błonie, zaczyna być bardzo uciążliwa.
O
Olo
Jednym słowem: do następnego wypadku...
d
dwumieściuch
Gdyby taki apel działał nigdzie nie potrzebne by były światła
W
Wyobraźnia idzie Przodem
Postawili Molocha a Zapomnieli o Sygnalizacji świetlnej i bezpieczeństwu pieszych
Poczekamy aż ktoś zginie wtedy zadziała wyobraźnia i bezpieczeństwo Pieszych Gratulujemy Pomysłu Braku Wyobraźni..........! ! !
r
ronin
dopóki nie rozjadą tego mądrali z ZDMIK co bredzi o wspaniałym oznakowaniu albo Bruskiego to matoly nie zlikwidują przejść, aż się prosi o tragedie i dopiero wtedy jak prokurator sie za nich weźmie to coś zrobią
r
roy
Największym błędem było wydanie pozwolenia na wybudowanie takiego
obiektu handlowego jak „Zielone arkady” w tak newralgicznym
komunikacyjnym punkcie miasta, komuś zabrakło wyobraźni albo mu też za
bardzo zaświeciły się oczy po wizycie pana Kulczyka parę lat temu gdy
urabiano temat.
A teraz okazuje się, że obiekt powoduje kosmiczne problemy komunikacyjne,
stanowi śmiertelne zagrożenie dla tabunów pieszych biegnących na
promocje do sklepów a o parkingu który zaprojektował kompletny dyletant
i nigdy nie powinien dostać pozwolenia na użytkowanie nie wspominając.
Pozostaje mieć nadzieje by nie wydarzyło nic tragicznego bo wtedy dopiero
zacznie się sądowe poszukiwanie osób winnych powiedzmy zaniedbań.
Kpiną jest twierdzenie że znaki flash zamontowane tylko po jednej stronie
jezdni (4 pasy) rozwiązują problem bezpieczeństwa pieszych. Domyślam
się, że piesi przy jezdni 2-pasmowej po prostu potrafią latać nad
ulicą a przy 4-pasmowej biegać jak antylopy. Rozwiązanie jest jedno by zapewnić bezpieczeństwo
– likwidacja obu przejść na wysokości galerii i lidla, a koszty prac
mających poprawić bezpieczeństwo w całości winna pokryć zarabiająca
na mieszkańcach „Zielona arkadia” (tak jako potrafiono to zrobić z marketem kaufland przy
ul. Solskiego).
Trudno mi jako mieszkańcowi pojąć dlaczego budując galerie w takim
miejscu nie pomyślano o gruntownej przebudowie organizacji ruchu
(oczywiście na koszt inwestora bo skoro chce zarabiać na mieszkańcach to
niech zapewni bezpieczeństwo i komfort) a tak mamy ciągłe korki w samym
centrum miasta i niezadowolenie społeczne, parkowanie klientów galerii po
osiedlowych parkingach, niebezpieczne przejścia, zwiększony ruch
samochodowy przy szkole podstawowej na skrzyżowaniu z trasą
Uniwersytecką.
Galeria winna wybudować na własny koszt otwarty parking dla swoich
klientów by rozwiązać problem parkujących po okolicznych osiedlach
klientów.
Podsumowując, jest duży problem, który musi być rozwiązany skoro
wcześniej o tym nie pomyślano.
K
Koolka
Oczywiście, stawiaj co 50 m sygnalizację. Już nawalili tych świateł na każdy rondzie i skrzyżowaniu. Teraz Ty jeszcze postaw na każdych pasach.
m
marcos
Starczyloby uruchomić podziemne przejscie pod rondem przy tej galerii
R
RG
jedynym poważnym rozwiązaniem jest sygnalizacja świetlna. Pulsujące żółte sprawy nie załatwia. Wystarczy jedno na wysokości przystanku tramwajowego.
b
bydfan
.a może tak odkopać przejścia pod rondem kujawskim, to być może poprawiło by bezpieczeństwo na rondzie na i zlikwidował by światłą , wiem marzenia to są .
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski