https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mówcie do nas, a nie o nas [FELIETON]

Kobiety mają decydujący wpływ na domowe budżety w wielu, jeśli nie w większości rodzin.

http://www.nowosci.com.pl/img/glowki/budniewska_lucyna.jpgKobiety mają decydujący wpływ na domowe budżety w wielu, jeśli nie w większości rodzin. Kupują żywność, artykuły gospodarstwa domowego, ubrania i buty dla całej rodziny. Znają się często na finansach, rynku nieruchomości, sprzęcie rtv i agd oraz różnych nowoczesnych gadżetach nie gorzej niż partnerzy. To one najczęściej wybierają miejsce, gdzie rodzina spędzi wakacje, troszczą się o zdrowie bliskich, umawiając ich na prywatne wizyty u lekarzy, decydują o kolorze ścian i kafelków podczas remontu mieszkania. Jeżeli nawet zarabiają mniej niż mężowie, mają co najmniej równy głos w większości związków, jeśli chodzi o gospodarowanie domowym budżetem.

Dlaczego więc nadal w wielu reklamach, którymi jesteśmy bombardowani przez media, dominuje stereotyp mężczyzny jako decydenta - bohatera, zapewniającego rodzinie lepszą przyszłość poprzez podpisanie umowy na korzystny kredyt, zakup nowego auta czy uszczęśliwienie uroczej żony (najlepiej atrakcyjnej i długowłosej blondynki) oraz koniecznie dwojga rezolutnych dzieci, chłopca i dziewczynki, perspektywą egzotycznych wakacji? Dlaczego dla pań zarezerwowano rolę kuchty serwującej dania z torebek albo praczki testującej nowy proszek? Reklam przełamujących te stereotypy jest nadal niewiele - młody ojciec, który cieszy się, że dzięki nowemu sposobowi prania ma więcej czasu i może zapleść córce warkocz, to jedna z nielicznych, może dlatego zapada w pamięć. Sądzę, że siła reklamowego przekazu byłaby większa, gdyby ich autorzy odeszli od tradycyjnego pojmowania kobiecych i męskich ról w rodzinie, tradycyjnego w negatywnym znaczeniu. Bo nie ma nic uwłaczającego w tym, że kobieta gotuje, pierze i sprząta, ale dobrze, gdyby panowie także doskonalili te umiejętności. Warto też uwzględnić fakt, że coraz częściej panie nieźle znają się na autach, telewizorach, telefonach i to one zdecydują albo nie o zakupie konkretnego produktu. A panom pozostawmy jako ich wyłączną domenę reklamy piwa. Tu mogą grać znawców tematu.

Lucyna Budniewska

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
WWZ
Ha ha ha co za nieudolność. Mam nadzieję że osoba która moderuje komentarze będzie miała odwagę przekazać zainteresowanej, że pisze do kitu, a na jej miejsce jest pełno absolwentów polonistyki czy dziennikarstwa, którzy zrobiliby to o wiele lepiej. Wycinanie takich komentarzy to żenada i tyle. Czekam na kolejny ciekawy felieton popełniony przez Panią Lucynę, a najlepsze kwiatki będę wycinał i przekazywał dalej gdzie nie będzie szanownego Pana moderatora/Pani moderatorki :). Pozdrawiam
W
WWZ
Dostaje Pani wierszówkę czy stałą pensję? W obu wypadkach to strata pieniędzy, papieru i tuszu. Ten artykuł zaczyna się od pustych komunałów, a na koniec wyraża zdziwienie takim sposobem myślenia. Nic się tu nie klei. Jakieś XIX-wieczne brednie. W jakim świecie Pani żyje? To, że zabiera Pani pensję mężowi (a może wydziela również cygara) to już Pani sprawa. Tego artykułu nie można nawet wytłumaczyć jakąś kołtuńską logiką bo to zwykły stek bzdur. To jest właśnie bazowanie na tandetnych stereotypach o oszczędnej Pani domu i rozrzutnym małżonku. Jak tak dalej pójdzie to zacznę się ubiegać o posadę w redakcji bo ten, rozwlekły komentarz ma w sobie więcej treści niż cały Pani artykuł.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski