Most Fordoński do remontu! Bydgoska GDDKiA rozważa trzy warianty modernizacji, w grę wchodzi budowa drugiej przeprawy
- Jeszcze w tym roku zostanie podjęta decyzja w tej sprawie, przedstawimy też plan inwestycyjny - mówi Julian Drob, rzecznik bydgoskiego oddziału GDDKiA.
Stalowa konstrukcja przęseł wykonana została w 1956 roku, a podpory mostu powstały jeszcze w XIX wieku. Problemem jest postępująca korozja elementów mostu (ostatni duży remont przeprowadzono tu w 2001 roku). Stan techniczny określa się jako ostrzegawczy, chodzi jednak nie o konstrukcję, a o nawierzchnię DK 80 na odcinku od mostu do skrzyżowania z drogą wojewódzką 551. Most jest też za wąski, szerokość pasów nie przystaje do potrzeb mieszkańców - przejeżdża tędy 18 tysięcy pojazdów na dobę. Pasy są za wąskie także w świetle obowiązujących przepisów, nie stanowią kontynuacji pasów drogi na dojazdach. Konstrukcja mostu uniemożliwia proste poszerzenie pasów. - Na przeprawie brakuje też wygodnego ciągu pieszo-rowerowego, który umożliwiałby mieszkańcom swobodne dotarcie do terenów rekreacyjnych - mówi Julian Drob. I relacjonuje, że w grę wchodzą trzy warianty modernizacji przeprawy.