https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Miliony zatwierdzone. W planach ważna dla Bydgoszczy linia kolejowa

red
50 milionów euro, czyli około 210 milionów złotych z naszego RPO trafi na rozwój i modernizację infrastruktury kolejowej
50 milionów euro, czyli około 210 milionów złotych z naszego RPO trafi na rozwój i modernizację infrastruktury kolejowej Dariusz Bloch
W sumie na inwestycje w ramach RPO województwa Kujawsko-Pomorskiego do 2020 zostanie przeznaczonych 800 mln zł. Najwięcej – 140 milionów euro, czyli około 590 milionów złotych – przeznaczone zostanie na inwestycje drogowe.

Komisja Europejska zatwierdziła kluczowy wojewódzki dokument planistyczny w dziedzinie infrastruktury transportowej, kujawsko-pomorski plan spójności komunikacji drogowej i kolejowej do 2020 roku. W puli naszego RPO 2014-2020 jest ponad 800 milionów złotych na inwestycje drogowe i kolejowe.
Zobacz galerię: Wystawa makiet kolejowych

160 km/h

- Wszystkie nasze plany związane z przebudową dróg wojewódzkich oraz części dróg lokalnych - powiatowych i gminnych, mogły być uruchomione dopiero po zatwierdzeniu planu spójności. Już ogłosiliśmy pierwsze przetargi na gruntowne przebudowy dróg wojewódzkich. Czekają nas również duże zmiany jeśli chodzi o infrastrukturę kolejową. Będziemy uzupełniać inwestycje, które udało się zrealizować w ramach naszego RPO w poprzedniej perspektywie finansowej, a także plany PKP PLK realizowane ze środków krajowych. Nasze województwo zyska nowoczesną infrastrukturę kolejową z prędkościami na niektórych odcinkach do 160 km/h. To zupełnie nowa jakość – tłumaczy marszałek Piotr Całbecki.

Najwięcej – 140 milionów euro, czyli około 590 milionów złotych – województwo przeznaczy na inwestycje drogowe. Ponad 101 milionów euro z tej puli trafi na realizację 14 inwestycji na drogach wojewódzkich, które obejmą odcinki o łącznej długości 351 kilometrów. Zarząd województwa podjął już decyzję o ogłoszeniu przetargów na wybór wykonawców prac na pięciu trasach: ze Żnina do granicy województwa, z Lipna do granicy województwa, ze Stolna do Wąbrzeźna, z Brześcia do Kowala oraz na dwóch odcinkach drogi Tuchola-Świecie. Pozostałe 39 milionów euro otrzymają do dyspozycji samorządy lokalne, które przeznaczą je na inwestycje na trasach gminnych i powiatowych oraz drogach wojewódzkich w miastach prezydenckich.

Bydgoszcz - Kcynia, Bydgoszcz - Trójmiasto

Kolejne ponad 50 milionów euro, czyli około 210 milionów złotych z naszego RPO trafi na rozwój i modernizację infrastruktury kolejowej, w tym modernizację tras, inwestycje w obiekty obsługi pasażerskiej oraz inteligentne systemy transportowe. Dokument uwzględnia rewitalizację kolejowych ciągów komunikacyjnych na odcinkach tras Grudziądz-Brodnica, Grudziądz-Tuchola-granica województwa, Bydgoszcz-Kcynia-granica województwa (do wyboru w dwóch wariantach) oraz dwóch odcinków ciągu kolejowego Toruń Wschodni-Malbork. Zawiera także wykaz planowanych inwestycji kolejowych finansowanych z funduszy krajowych, między innymi na liniach nr 201 z Bydgoszczy w kierunku Trójmiasta oraz nr 131 z Bydgoszczy przez Inowrocław w kierunku Chorzowa.

Źródło: Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do tlenu
Ta linia jest mniej potrzebna niz linia do Kcyni poniewaz leci zwykle przez słabo zaludniony las. Linia przez Pałuki leci przez gęsto zaludnione rolnicze okolice.
t
tlen
a co z linią Laskowice Pom. - Czersk/Bąk? Tam pociągi jeżdżą z zawrotna prędkością ok. 30 - 40 km/godz.
t
tlen
a co z linią Laskowice Pom. - Czersk/Bąk? Tam pociągi jeżdżą z zawrotna prędkością ok. 30 - 40 km/godz.
t
tlen
a co z linią Laskowice Pom. - Czersk/Bąk? Tam pociągi jeżdżą z zawrotna prędkością ok. 30 - 40 km/godz.
t
tlen
a co z linią Laskowice Pom. - Czersk/Bąk? Tam pociągi jeżdżą z zawrotna prędkością ok. 30 - 40 km/godz.
t
tlen
a co z linią Laskowice Pom. - Czersk/Bąk? Tam pociągi jeżdżą z zawrotna prędkością ok. 30 - 40 km/godz.
t
tlen
a co z linią Laskowice Pom. - Czersk/Bąk? Tam pociągi jeżdżą z zawrotna prędkością ok. 30 - 40 km/godz.
s
seba-76
i to właśnie trzeba wyjaśnić, bo na stronie UM nie ma podziału na listę podstawową i rezerwową. Z tych pięciu projektów, to właśnie Bydgoszcz-Kcynia powinno być realizowane jako pierwsze, bo powodzenie na sukces jest pewne. Inne projekty to przewóz powietrza w pociągach, z miasta gdzie nie ma pracy, do miasta gdzie tej pracy też nie ma...
J
Janek
Wg mnie. Bydgoszcz-Szubin-Kcynia cały czas jest jako projekt rezerwowy.
d
do tora tora
Ta trasa kolejowa do Wagrowca przez Szubin i Kcynie bedzie kluczowa dla tysiecy mieszkancow Pałuk ktorzy juz od dawna dojeżdzaja do pracy w Metropolii Bydgoskiej. Dopiero od Wagrowca regiony wiejskie ciążą gospodarczo ku Poznaniowi. Rozgraniczenie stref wpływow oby Metropolii przebiega mniej wiecej na granicy naszego wojewodztwa. Na tej nowej trasie powinny jezdzic szynobusy PESY co 2 godziny na oba kierunki czyli około 8 kursów w każdym kierunku dziennie- mniej wiecej taka frekwencja kursow jedzie w kierunku Chełmży przez stację Bydgoszcz Fordon, Ostromecko i Unisław.
m
mieszkaniec bydgoszcz
a ja sie pytammile milionow przeznaczacie na mieszkania? gdzie ludzie mieszkaja na uliczy czy w mieszkaniach? miliony ida na ulice a na budowe mieszkan ile?
T
TorTor
I jeszcze jedno: ta trasa będzie kluczowa głównie dla bydgoszczan i mieszkańców Kcyni, którzy będą jeździć do Poznania do pracy. Nie mieszaj do tego CAŁEGO regionu.
T
TorTor
No widzisz seba-76, powinieneś być wdzięczny Toruniowi i panu Całbeckiemu, że poprawia wam transport w kierunku Poznania. Trasa S5, teraz kolej. Coraz bliżej wam do tego miasta :)
k
kolejarz
Nie wierzę szkodnikowi kłamcy Całbeckiemu Marszałkowi Toruńskiemu z Miasta C.
K
Ko-Piernik
Napisz jeszcze raz bo się jakoś zaplątałeś ! Nie wkładaj w to tyle emocji to może się uda !
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski