
Pieniądze zarezerwowane, w Bydgoszczy będą nowe trasy tramwajowe
Podczas ostatniej sesji Rady Miasta Bydgoszczy wprowadzono do wieloletniego planu finansowego nowe zadanie; opracowanie dokumentacji technicznej dotyczącej rozwoju sieci tramwajowej po roku 2020.
- Okres jego realizacji wynosi dwa lata – wyjaśnia Marta Stachowiak, rzecznik prezydenta Bydgoszczy.
Więcej o planach inwestycyjnych miasta oraz mapy z informacją, którędy pojadą tramwaje na kolejnych slajdach. Kliknij lub przesuń zdjęcie gestem >>>
O krok od wielkiej tragedii! Cudem uniknęli śmierci! [wideo - program Stop Agresji Drogowej]

Pierwsza trasa
- Łączne nakłady wyniosą 1.000.000 zł, z tego w 2019 roku 250.000 zł a w 2020 r. 750.000 zł na wykonanie dokumentacji projektowo-koncepcyjnej dla potrzeb rozwoju sieci tramwajowej w zakresie budowy trasy tramwajowej w ulicach: Solskiego, Pięknej, Szubińskiej, Kruszwickiej oraz w ulicach: Wyszyńskiego, Chodkiewicza (połączenie z pętlą tramwajową Bielawy) i Artyleryjskiej (połączenie z pętlą tramwajową Rycerska).
Pierwsza trasa (Rycerska - Gdańska; na mapce zaznaczona czerwoną linią) lepiej skomunikuje północny obszar Śródmieścia i będzie dobrym uzupełnieniem rozbudowy trasy WZ.

Druga trasa
Z kolei druga (Chodkiewicza - Rondo Fordońskie) stworzy alternatywne połączenie centrum Bydgoszczy z Rondem Fordońskim przez osiedle Bielawy i Bartodzieje.

Trzecia trasa (pierwszy etap budowy)
Trzecia trasa będzie kolejnym połączeniem tramwajowym zapewniającym lepszą komunikację na Szwederowie. Będzie to także alternatywna trasa pomiędzy górnym tarasem a centrum miasta. Pierwszy etap budowy tej trasy zakłada połączenie ronda Kujawskiego z ulicami Solskiego i Bielicką.