Pani Kinga zwróciła się z prośbą do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, aby tramwaje linii 2, 3, 5, 6 i 8 zatrzymywały się na przystanku na rondzie Jagiellonów po stronie Banku Pocztowego. – Zawsze tak było jak były jakiekolwiek zmiany – zauważa.
– Aktualnie ludzie wysiadający z 2 i 6 na rondzie, aby jechać w kierunku dworca PKP czy Nakielskiej, muszą to rondo pokonać „pod rondem” dookoła. Gdyby każdy tramwaj zatrzymywał się na przystanku po stronie banku, wystarczyłoby przejść tylko na drugą stronę. Proszę pomyśleć o starszych osobach, z wózkami, jak i na wózkach – zanim przejdą pod rondem, to tramwaje uciekają – pisze pani Kinga.
Zaznacza, że zdaje sobie sprawę z konieczności wykonania prac, na które nigdy nie ma dobrego momentu, ale to rozwiązanie ułatwiałoby życie bydgoszczanom. Jak sama sprawdziła na własnym przykładzie, w sytuacji, gdy jeden z tramwajów ma opóźnienie, ktoś może niepotrzebnie przechodzić pod rondem na inny przystanek, aby potem wracać na poprzedni.
Więcej przystanków
Pani Ewelina postuluje z kolei, aby na trasie autobusowej komunikacji zastępczej wprowadzić dodatkowe przystanki, takie, które umożliwią przesiadkę na linie autobusowe 71 i 77. Pojazdy, które jadą w kierunku pętli Morska zostały przekierowane z ulicy Śniadeckich w ulicę Krasińskiego, jadąc rondem Ossolińskich, a dalej w kierunku placu Weyssenhoffa. Z obsługi pasażerskiej wyłączono przystanki Gdańska/Cieszkowskiego i Mickiewicza/Teatr Polski, a autobusy na obu liniach zatrzymują się na przystankach Śniadeckich/Gdańska, Markwarta/3 Maja i plac Weyssenhoffa.
– Powinny być dodatkowe przystanki, jeden przy Hetmańskiej, w kierunku Jagiellonów (żeby była możliwość przesiadki na 71, 77 i 67 i na odwrót), a drugi przy Gdańskiej/Śniadeckich, w stronę Bielaw/Lasu, żeby również mieć możliwość przesiadki na autobusy linii 71, 77 i 67 lub z tych autobusów na autobus za tramwaj – wyjaśnia.
Autobusy zastępcze jeżdżą rzadziej
Na co jeszcze zwracają uwagę mieszkańcy? Na opóźnienia kursów, które powodują, że zaplanowanie podróży z przesiadką jest trudniejsze oraz na częstotliwość jazdy na liniach zastępczych. Autobus linii „Za T6” na odcinku Bielawy-Rondo Jagiellonów kursuje co 20 minut, choć w praktyce zastępuje dwa tramwaje – 6 i 4, które na przystankach przy ul. Chodkiewicza pojawiały się zamiennie mniej więcej co 10 minut. Linia „Za T2” z Myślęcinka do ronda Jagiellonów od poniedziałku do piątku kursuje co 10 minut (rzadziej wieczorami), wykonując sześć kursów w ciągu godziny, ale przed zmianą na przystanek Las Gdański P+R dojeżdżały aż trzy tramwaje: 1, 2 i 10.
Do ZDMiKP wysłaliśmy pytania dotyczące możliwości wprowadzenia zmiany na rondzie Jagiellonów oraz oceny funkcjonowania wprowadzonej w lipcu komunikacji zastępczej. Czekamy na odpowiedź.
