Miasto szykuje trzy wielkie projekty rozbudowy sieci torowej

Miasto szykuje trzy wielkie projekty rozbudowy sieci torowej

Jarosław Jakubowski

Express Bydgoski

Aktualizacja:

Express Bydgoski

Pieniądze z Unii Europejskiej mogą pomóc w dokończeniu budowy sieci tramwajowej w Bydgoszczy.

Pieniądze z Unii Europejskiej mogą pomóc w dokończeniu budowy sieci tramwajowej w Bydgoszczy. ©Dariusz Bloch

Budowa linii tramwajowych na ulicach Kujawskiej, Solskiego i Pięknej oraz połączenie torami Toruńskiej i Fordońskiej - to projekty Bydgoszczy na nową perspektywę finansową UE 2014-2020.
Pieniądze z Unii Europejskiej mogą pomóc w dokończeniu budowy sieci tramwajowej w Bydgoszczy.

Pieniądze z Unii Europejskiej mogą pomóc w dokończeniu budowy sieci tramwajowej w Bydgoszczy. ©Dariusz Bloch

Kluczową inwestycją tramwajową dla miasta jest budowa linii z ronda Bernardyńskiego do Kujawskiego, poprowadzonej ulicą Kujawską. Drugi wielki projekt dotyczy torowiska w ciągu ulic Solskiego i Pięknej. Dopełnieniem tramwajowych inwestycji Bydgoszczy będzie przedłużenie torowiska z Perłowej, dzięki czemu uzyska się połączenie Toruńskiej z Fordońską.
[break]

Zastąpić dymiące autobusy


- Te trzy projekty przygotowujemy do nowej perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020. Kolejnym krokiem będzie ich złożenie w Urzędzie Marszałkowskim, który decyduje o przyznaniu, bądź nie, dofinansowania ze środków unijnych. Szanse na to mamy bardzo duże - uważa Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora do spraw transportu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Niedługi odcinek linii tramwajowej na Kujawskiej jest brakującym ogniwem, które umożliwi połączenie górnego tarasu ze Śródmieściem. Teraz tę trasę obsługuje jedynie linia tramwajowa nr 2, jednak jest ona bardzo okrężna, bo z ronda Kujawskiego na Perłową.

Ponadto pozwoli to ograniczyć transport autobusowy w Śródmieściu na rzecz mniej uciążliwego dla środowiska transportu tramwajowego.
Linia na Solskiego i Pięknej połączy z kolei górny taras z placem Poznańskim i dalej, z rondem Grunwaldzkim. Będzie to konkurencja dla obciążonych Jagiellońskiej i Focha.

Niskopodłogowo i wygodnie


Bardzo ważną inwestycją będzie przedłużenie linii z ulicy Perłowej, dzięki której będzie można tramwajem pojechać bezpośrednio z Toruńskiej na Fordońską.
Obecnie miasto realizuje największą inwestycję tramwajową w historii - budowę linii o długości 9,5 km z Bydgoszczy Wschód do Fordonu. Trasa ma być gotowa jesienią 2015 roku. Jej koszt wyniesie 293 mln zł.

- Jeśli udam nam się zrealizować wszystkie zakładane projekty, będziemy mogli powiedzieć, że sieć tramwajowa w Bydgoszczy jest kompletna - podkreśla Rafał Grzegorzewski.

Jak dodaje, do obsługi nowych tras miasto zamierza zakupić niskopodłogowe tramwaje nowej generacji.

Czytaj treści premium w Expressie Bydgoskim Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze (13)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Grzegorz (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Budowa drugiej nitki mostu Kazimierza Wielkiego to widocznie problem ! Lepiej budować w nowym miejscu i podwieszany ( bo droższy ) .

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mariusz (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Kiedyś planowali przez most Kazimierza Wielkiego albo obok ale przedłużenie perłowej to nowość

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Andrzej (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Ciekawe ile kasy pójdzie na wykup i wyburzenia budynków na Pięknej, zwykłe marnotrawienie publicznych pieniędzy

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Anka (gość)

Zgłoś naruszenie treści

wwz masz w pełni rację, tylko z trasą uniwersytecką ludzie zgłaszali a te nasze mądre głowy i tak swoje, Janusz, mieszkam na Bielawach nie widzę tych remontów torowisk co kilka lat.... torowiska są...rozwiń całość

wwz masz w pełni rację, tylko z trasą uniwersytecką ludzie zgłaszali a te nasze mądre głowy i tak swoje, Janusz, mieszkam na Bielawach nie widzę tych remontów torowisk co kilka lat.... torowiska są robione co kilkadziesiąt lat jeśli są dobrze wykonane, problemem np u nas było, że wylali zwykły asfalt na Chodkiewicza ale i tak się nikt remontami nie przejmował..... CZEKAMY NA DOKOŃCZENIE UL.CHODKIEWICZA... bo niedługo tramwaj nie będzie mógł jeździć.....a to, że ciągle remontują torowisko koło Klarysek cóż włodarze powinni się zastanowić co tam się takiego dzieje, że to torowisko musi być tak często remontowane....zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Janusz (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Dlaczego nikt nie napisze ile kosztuje remont torowiska, ktore trzeba przeprowadzac co kilka lat. Madre glowy mysla co bedzie jutro, a nie ile wydadza na remonty i utrzymanie torowisk. Koszt 1 km...rozwiń całość

Dlaczego nikt nie napisze ile kosztuje remont torowiska, ktore trzeba przeprowadzac co kilka lat. Madre glowy mysla co bedzie jutro, a nie ile wydadza na remonty i utrzymanie torowisk. Koszt 1 km to kilkaset tys PLNzwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

wwz (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Tramwaj to zawsze dobry pomysł. Wystarczy sobie przypomnieć jak wyglądały okolice WSG a jak wyglądają teraz. Problem to źle przemyślana siatka połączeń (albo mała popularność czasowych biletów)....rozwiń całość

Tramwaj to zawsze dobry pomysł. Wystarczy sobie przypomnieć jak wyglądały okolice WSG a jak wyglądają teraz. Problem to źle przemyślana siatka połączeń (albo mała popularność czasowych biletów). Tramwaj ulicą kujawską to projekt czekający już kilka dekad. Na szubińskiej już też leżały tory... W okolicy pięknej jest bardzo duże osiedle. Tramwaj jest najlepszym rozwiązaniem bo większość tras biegnie niezależnie od ruchu drogowego. Obecne trasy to spadek po przemysłowej Bydgoszczy (toruńska/nowotoruńska) i potrzebne są nowe żeby sieć tramwajowa miała sens. Centrum powinno mieć strefę 30 i więcej deptaków jak robią to pozostałe duże miasta, więcej tras rowerowych. Na blokowiskach przydałyby się piętrowe parkingi bo nikt w latach 60'-80' nie pomyślał że będzie tyle samochodów. Wynika to też z mentalności Bydgoszczan żeby po pracy usiąść przed telewizorem. To się zmienia, coraz więcej ludzi chce spedzać aktywnie czas, a do tego potrzebny jest transport i bezpieczeństwo na ulicach. Może trochę konstruktywnej krytyki? Które budynki i drogi odnowić? Za ile? Jak zdobyć na to dofinansowanie? Tak samo z trasą uniwersytecką, tylu w Bydgoszczy aktywistów po fakcie a nikt nie zainteresował się projektem przed budową no i oczywiście w ramach protestu jeżdżą pewnie przez dwa ronda żeby się dostać do jagiellońskiej albo do północnej wylotówki.zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Bydgoszczanin (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Moze by tak najpierw wyremontować ulicę Czartoryskiego i Torunską w okolicy zajezdni tramwajowej, a nie marnotrawic pieniadze na kolejne tramwajowe fanaberie.Skonczyć budowę tramwaju do Fordonu, a...rozwiń całość

Moze by tak najpierw wyremontować ulicę Czartoryskiego i Torunską w okolicy zajezdni tramwajowej, a nie marnotrawic pieniadze na kolejne tramwajowe fanaberie.Skonczyć budowę tramwaju do Fordonu, a nie tworzyc kolejny drogi bubel w stylu tramwaju do Dworca P.K.p., który i tak jezdzi pusty!zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

BYDGOSZCZANI.Z.DZIADAPRADZIADA (gość)

Zgłoś naruszenie treści

kompletna linia tramwajowa byłaby, gdyby na Błonie jeździł tramwaj..a już kiedyś leżały tam tory...co to za sieć tylko w części miasta? Błonie czy Szwederowo to już nie miasto?????????
No i...rozwiń całość

kompletna linia tramwajowa byłaby, gdyby na Błonie jeździł tramwaj..a już kiedyś leżały tam tory...co to za sieć tylko w części miasta? Błonie czy Szwederowo to już nie miasto?????????
No i jeszcze należy wymienić tramwaje na niskopodłogowe - proponuje rządzącym wziąć wózek dla dziecka, włożyć do niego 10-15 kg i na każdym przystanku wsiąść i wysiąść...zobaczymy jak im pójdzie ;)zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

ochlapus (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 1

Kombinacje zaczęły się od dwóch linii 79 ( Piękna, Stroma)

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

zintegrowany (gość)

Zgłoś naruszenie treści

Mamy jakiegoś nowego projektanta linii komunikacyjnych , to samo wykombinował na linii 61 tylko bez drogi powrotnej (brak 81)

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Wideo