https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Loty z Bydgoszczy do Warszawy w sferze marzeń

Połączenie Bydgoszczy ze stolicą nie cieszyło się popularnością. Samoloty Eurolotu nieraz leciały niemal puste
Połączenie Bydgoszczy ze stolicą nie cieszyło się popularnością. Samoloty Eurolotu nieraz leciały niemal puste Tadeusz Pawlowski
Eksperci są zgodni: loty z Bydgoszczy do stolicy nie opłacają się. Mimo to poseł Paweł Olszewski apeluje o ich wznowienie. LOT nie kwapi się, aby je realizować.

[break]
Ostatni samolot rejsowy poleciał z Bydgoszczy do Warszawy w marcu ubiegłego roku. Połączenie to obsługiwał Eurolot. Przewoźnik otrzymywał z budżetu województwa 12 mln zł rocznie za realizację połączeń. Z frekwencją było różnie, zdarzały się przypadki, że na pokładzie 78-osobowego bombardiera znajdował się zaledwie jeden pasażer.

W tej chwili nasze miasto jest jednym z niewielu w kraju, obok Łodzi, które nie ma połączenia ze stolicą. Samoloty LOT-u latają z Warszawy do Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Poznania, Katowic, a także Szczecina i Rzeszowa.

Poseł apeluje o loty

O przywrócenie połączenia lotniczego między Bydgoszczą a Warszawą zabiega Paweł Olszewski, poseł Platformy Obywatelskiej. Napisał w tej sprawie interpelację do marszałka Sejmu. - Połączenie z Warszawą dawało mieszkańcom możliwość połączeń z wieloma destynacjami na całym świecie za pośrednictwem warszawskiego lotniska. (...) W chwili obecnej Bydgoszcz posiada połączenie z Frankfurtem, które obsługuje Lufthansa. Polskie Linie Lotnicze LOT są z tego procesu całkowicie wyłączone. Trudno zrozumieć, że przewoźnik w zaistniałych okolicznościach nie zdecydował się na przejęcie po Eurolocie rejsów z naszego regionu na lotnisko Chopina - czytamy w piśmie.

PRZECZYTAJ:Frankfurt jak Warszawa

Poseł pyta, czy LOT pracuje nad wznowieniem połączenia. Przewoźnik nie zajął jeszcze stanowiska w tej sprawie. Nam odpowiedzi na to pytanie udzielili przedstawiciele bydgoskiego lotniska. - Port Lotniczy Bydgoszcz jest w stałym kontakcie z krajowymi przewoźnikami lotniczymi, którzy potencjalnie mogliby obsługiwać tego typu połączenie. Na bieżąco dostarczamy operatorom wszelkich niezbędnych danych. Należy jednak pamiętać, że ostateczna decyzja o uruchomieniu połączenia lotniczego zawsze należy do przewoźnika - mówi Artur Niedźwiecki, specjalista ds. marketingu Portu Lotniczego Bydgoszcz.

Lepiej wsiąść w pociąg

Eksperci nie pozostawiają złudzeń. - To połączenie nie będzie opłacalne. Politycy z wielu miast apelują o różne połączenia, ale na szczęście LOT kieruje się rachunkiem ekonomicznym przy podejmowaniu takich decyzji - mówi Adrian Furgalski, ekspert w zakresie transportu i infrastruktury, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. - Połączenia między większością krajowych portów lotniczych są deficytowe. Do wielu z nich dopłacają samorządy. Opłacałoby się uruchomić połączenie między Bydgoszczą a Warszawą, tylko jeśli pasażerowie nie kończyliby podróży w stolicy, ale przesiadali się na kolejne samoloty - dodaje.

Problem w tym, że połączenia z przesiadką w międzynarodowym porcie oferuje już w Bydgoszczy Lufthansa. - Lata z Bydgoszczy do Frankfurtu cztery razy w tygodniu, a od końca marca dołoży kolejny lot. Niemiecki przewoźnik nie otrzymuje wsparcia finansowego, a samoloty są dobrze wypełnione. Z przykrością muszę stwierdzić, że LOT przespał okazję na dowożenie pasażerów z Bydgoszczy do swojego hubu. Lufthansa okazała się dla Bydgoszczy strzałem w dziesiątkę - ocenia Maciej Wojewoda, bydgoski podróżnik i ekspert rynku lotniczego. - Najmniejszego sensu nie ma już połączenie lotnicze z Warszawą. Pociąg jedzie trzy godziny. Warto pomyśleć o utworzeniu połączenia do Krakowa. Z racji dużej odległości, samoloty przy rozsądnych cenach biletów będą wypełnione po brzegi - ocenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

v
vojtas12
Wydaje mi się, że loty w piątki i niedziele ok 17-18 do EPBY i około 20-21 do EPWA by się opłaciły. Może w sobotę rano ok 6 do EPBY i 9 do EPWA też by się zmieściły w uzasadnienie biznesowe.
Przy rozsądnych cenach - 70-120PLN za pasażera, ja, pomimo wcale nie dużych zarobków, chętnie bym się skusił, a bywam w Bydgoszczy przynajmniej raz na msc.
l
lol
Nie lepiej to niepotrzebne coś zamknąć?
"W 2015 r. z Bydgoszczy odleciało ok. 34 tys. osób. Był to dobry rok dla portu biorąc pod uwagę wcześniejszy wynik 27 tys. w 2014 r. Pomimo rosnącej liczby pasażerów do osiągnięcia rentowności jeszcze daleka droga. W 2014 roku lotnisko przyniosło stratę w wysokości 5,5 mln zł, w 2013 było to 8,2 mln zł, a w 2012 port był pod na minusie 4,6 mln zł. Straty te pokrywane są na bieżąco przez udziałowców, którymi w główniej mierze są samorządy – czyli przez podatników. "
N
Nielot
Darmowe loty dla POsłów !
l
lol
to Miasto koło którego leży gdzieś tyfusowo
P
POL
A co to jest toruń
A
Adix
A od kiedy Lublin i Olsztyn mają samoloty do Warszawy?
M
Matt
Lubuskie płaci grube miliony Sprint Air'owi za latanie do Warszawy.
T
Ted
Innym miastom się opłaca np.Zielona Góra a u Nas latały do Stolicy i się opłacało?
j
jotbe
niech likwidatorzy lotniska w Bydgoszczy poradzą się w Zielonej Górze, Lublinie i Olsztynie jak to się robi, że w mniejszych portach utrzymują takie połączenia. Gbyby port był w toruniu na pewno marszałek tego miasta znalazł by pieniądze na połączenie do Warszawy. Orkiestrę wojskową potrafił uratować dla torunia przed likwidacją.
s
sda
A po to że z Bydgoskiego Portu Lotniczego łatwo dojechać do Skansenu Toruń. A Toruniek to przecież miasteczko muzyczno-warzywne i tam, w Toruńku jest największe w Polsce skupisko cymbałów i głąbów kapuścianych! Miedzy innymi niejaki "lol".
M
M
Samolotem się lata nie jeżdzi. Siedz dalej w domu no może w niedzielę pójdziesz pod sklep na browara. Bydoszczanie w tym czasie będą aktywnie spędzać czas w Myslęcinku .
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski