Zobacz wideo: Tak znika wiadukt w Bydgoszczy
Informację podajemy za portalem Rynek Lotniczy, który pisze też, że CPK uruchomił właśnie szybkie postępowanie wykonawcze na odcinki Kolei Dużych Prędkości Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz Pleszew – Poznań o łącznej długości ok. 160 km.
To też może Cię zainteresować
Spółka CPK podpisała dotąd umowy na STEŚ dla tras kolejowych o łącznej długości ok. 1 tys. km, m.in. na takie odcinki: Warszawa – Łódź – Sieradz – Wrocław – granica z Czechami, Ostrołęka – Łomża – Giżycko, Łętownia –Rzeszów, Katowice – Ostrawa i Trawniki – Zamość –Bełżec.
Konsultacje trwają
– Dla nich wszystkich trwają już prace przygotowawcze, których przejawem są na przykład konsultacje z mieszkańcami i samorządowcami odbywające się w różnych częściach Polski. W przypadku każdej z tych umów wykonawca został wybrany w osobnym przetargu – wyjaśnił Rynkowi Lotniczemu Konrad Majszyk, rzecznik CPK.
Program kolejowy CPK przewiduje budowę prawie 1,8 tys. km tras dużych prędkości.
Jak podaje CPK - w zakres kolejowych prac projektowych wejdą m.in. elementy tzw. igreka: Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław (wraz z łącznikiem w kierunku Poznania), tzw. CMK Północ (wydłużenie Centralnej Magistrali Kolejowej przez CPK w stronę Płocka, Włocławka i Trójmiasta) i nowa linia Katowice – Kraków. Znajdują się tam też odcinki przez rejony wykluczone dziś transportowo, np. Ostrołęka – Łomża – Giżycko; Katowice – Jastrzębie-Zdrój – Ostrawa; Łętownia – Rzeszów i Trawniki – Krasnystaw – Zamość.
To też może Cię zainteresować
