- Latem uruchomiliśmy II etap Trasy Uniwersyteckiej oraz buspas na Wałach Jagiellońskich. Jesienią wróciły tramwaje na górny taras. W mijającym roku wykonawcy zrealizowali też najbardziej skomplikowane etapy prac na Grunwaldzkiej i Kujawskiej - wymienia Jacek Witkowski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
- Dziękuję mieszkańcom za wyrozumiałość podczas tych robót - dodaje dyrektor.
A biorąc pod uwagę czas, jaki bydgoscy kierowcy spędzili w tym roku w korkach, podziękowania są jak najbardziej na miejscu.
Inwestycje nie byłyby możliwe, gdyby nie dofinansowanie, głównie unijne, ale również z budżetu państwa. A dofinansowanie sięgnęło rekordowych 300 mln zł:
- rozbudowa ul. Kujawskiej wraz z zakupem taboru - 15 swingów - 365 mln zł (168,3 mln)
- rozbudowa ul. Grunwaldzkiej - 90 mln zł (dofinansowanie UE 65 mln)
- budowa II etapu Trasy Uniwersyteckiej 36,04 mln zł (dofinansowanie UE 30 mln)
- budowa buspasów – 25,4 mln zł (16,8 mln dofinansowanie )
- budowa nowego wiaduktu na Armii Krajowej - 20 mln zł (dofinansowanie z budżetu państwa -7,5 mln)
- rewitalizacja Starego Rynku - 15,6 mln zł (dofinansowanie UE 13 mln zł)
W mijającym roku udało się oddać do użytku również ponad 6 kilometrów nowych dróg rowerowych. Kolejne 6 kilometrów jest w budowie. W przyszłym roku rozpoczną się prace m.in. przy ścieżkach wzdłuż ul. Focha i Kruszwickiej. Termin składania ofert upływa 10 stycznia. To już drugie podejście, bo w pierwszym przetargu wykonawcy zbyt wysoko wycenili swoje oferty.
Jak zapowiada zarząd dróg, z początkiem 2020 roku oddane do użytku zostanie nowe rondo na połączeniu Stawowej i Broniewskiego. Przejezdny będzie też wiadukt na Armii Krajowej.
W połowie roku końcowy odbiór zostanie przeprowadzony na Grunwaldzkiej. Wykonawca prac na ul. Kujawskiej mimo dodatkowych prac, badań archeologicznych dynamicznie zarządza placem budowy i nadal zamierza zakończyć główne prace w przyszłym roku.
