https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kierowca taxi nie będzie musiał znać topografii miasta

Sławomir Bobbe
W każdym mieście, w którym pojawili się przewoźnicy Uber i Bolt miejscowi taksówkarze organizowali protesty przeciw ich zdaniem nieuczciwej konkurencji. Czy od stycznia  sytuacja na rynku przewozów się zmieni?
W każdym mieście, w którym pojawili się przewoźnicy Uber i Bolt miejscowi taksówkarze organizowali protesty przeciw ich zdaniem nieuczciwej konkurencji. Czy od stycznia sytuacja na rynku przewozów się zmieni? Łukasz Kasprzak
Od nowego roku nie trzeba zdać egzaminu z topografii miasta, by zostać taksówkarzem. Czy wozić nas będą kierowcy nieudacznicy z GPS tablecie?

Nowy Rok zwiastuje małą rewolucję na rynku usług przewozowych. Najważniejsza zmiana polega na braku konieczności zdawania egzaminu z topografii miasta dla tych, którzy chcą jeździć taxi.

- Przepisy dotyczące konieczności zdania egzaminu z topografii miasta obowiązują tylko do końca grudnia. My organizowaliśmy je cztery razy do roku, co kwartał. Ostatnia edycja już się odbyła, nie planujemy kolejnej - mówi Waldemar Winter, dyrektor Wydziału Uprawnień Komunikacyjnych bydgoskiego ratusza.

Choć już obowiązujące przepisy mówiły o zniesieniu konieczności zdania egzaminu z topografii przez przewożących osoby, to samorządom powyżej 100 tysięcy mieszkańców pozostawiono wolną rękę - mogły przyjąć to rozwiązanie, albo decyzją rady miasta egzaminy pozostawić. - U nas, po konsultacjach ze środowiskiem korporacji taxi uznaliśmy, że egzaminy powinny dalej się odbywać - mówi Waldemar Winter.

Egzamin był gwarancją

Jednak od stycznia samorząd nie będzie miał już nic do powiedzenia w tej sprawie.

- Chodzi o liberalizację rynku przewozów i wyciszenie konfliktu między środowiskiem taxi, a właścicielami aplikacji do przewozu osób - mówi dyrektor Winter. Uważa jednak, że zniesienie egzaminu z topografii miasta odbędzie się ze szkodą dla rynku i pasażerów.

- Egzamin z topografii był jakby testem kompetencji kierowcy. Pamiętajmy, że w przewozach funkcjonuje certyfikat kompetencji zawodowych, na rynku taxi egzamin z topografii był jego odpowiednikiem. Ten egzamin udowadniał, że kierowca zna miasto. Źle to wygląda, gdy ktoś wchodzi do auta, mówi gdzie chce jechać, a kierowca zamiast ruszać, szuka lokalizacji przez GPS. Poza tym egzamin dotyczył nie tylko topografii, znajomości najważniejszych obiektów i instytucji w Bydgoszczy, ale poruszał zagadnienia pierwszej pomocy, przepisów administracyjnych, prawa lokalnego i tak dalej - podkreśla dyrektor.

Bolt jak taksówkarze

Ale to nie wszystkie zmiany, które przyniesie ze sobą tzw. Lex Uber, czyli pakiet zmian niejako legalizujących przewozy za pomocą aplikacji takich jak Uber (nieobecny w Bydgoszczy) czy Bolt.

Formalnie od styczna kierowcy nie będą musieli mieć na pokładzie ani taksometrów, ani kas fiskalnych. Ich zakup to poważny koszt po stronie każdego taksówkarza. Urządzenia te ma zastąpić aplikacja. Tyle, że dotychczas nikt jej nie opracował, a do Nowego Roku coraz bliżej. Jeśli aplikacji nie będzie, każdy kierowca realizujący przejazdy gotówkowe i z aplikacji będzie musiał mieć zarówno taksometr jak i kasę fiskalną. Tym bardziej, że warunkiem przejścia przeglądu samochodu pod taxi jest posiadanie w nim taksometru.

Wszyscy, a więc również kierowcy Bolta, będą musieli mieć licencję jak i przejść badania lekarskie i tzw. psychotesty. Pośrednicy udostępniający kierowcom swoje auta i zatrudniający ich na zlecenie bądź cząstki etatu już informują o tym, że warto badania zrobić wcześniej, by uniknąć kolejek od stycznia.

Aplikacje jak taxi

To jednak nie wszystko, bo auta służące do przewozu osób Będą musiały mieć „koguta” i być odpowiednio oznaczone. Dla kierowców Bolta i Ubera to spory mankament, bowiem wielu z nich dorabia sobie „po godzinach” jeżdżąc prywatnymi autami - nie mają ochoty oklejać ich logo przewoźników. Ale najbardziej krytykowaną zmianą jest konieczność „wbicia” do dowodu rejestracyjnego informacji o tym, że auto wykorzystywane jest do przewozów - jak bardzo spada wartość pojazdu oznaczonego jako taxi wiedzą doskonale taksówkarze. Ci już zapowiadają, że od Nowego Roku będą bacznie przyglądać się czy konkurencja z Bolta spełniła wszystkie warunki.

20 - procent od każdego kursu wykonanego dzięki aplikacji, zabiera dla siebie Bolt

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
27 listopada, 12:30, Bartlomiej:

Proponuję się zająć oszusta i spod dworca PKP. Biała Skoda 10zl za wejście i 5zl za km. A później koledzy z taxi się dziwia że ludzie mają kiepskie zdanie o nich

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że on ma takie ceny jakie ma i to tylko od twojej decyzji zależy czy je akceptujesz, wsiadasz i jedziesz, czy też nie akceptujesz i nie jedziesz. Idąc do sklepu też możesz kupić kawałek sera za 15zł w Biedronce, a możesz też kupić kawałek sera za 90zł! Tak więc nazywając jego oszustem tak naprawdę ten taksiarz mógłby bez problemu wytoczyć tobie proces o zniesławienie i wygrałby go w cuglach. On ma taki cennik, ma świadectwo legalizacji taksometru z takimi stawkami i ma prawo jeżdzić z taką stawką, jaką sobie ustanowił! A skoro ludzie są naiwni i wsiadają do taksówki nie patrząc na cennik na drzwiach, to już wina tępego polskiego społeczeństwa,.

B
Bartlomiej

Proponuję się zająć oszusta i spod dworca PKP. Biała Skoda 10zl za wejście i 5zl za km. A później koledzy z taxi się dziwia że ludzie mają kiepskie zdanie o nich

A
Arek
26 listopada, 20:17, Stach:

Jestem bydgoskim taryfiarzem w Express Taxi od 19 lat i powiem Wam że to jest zawód do [wulgaryzm]. Podwyżek nie było od 10 lat i już rzygać mi się chce jak mam wyjechać do pracyi robić kursy na które są znirzki i dojazdy do klienta po 4-5 kilometrów. Obecnie zawód taksówkarza daje 10-12 złotych na godzinę na rekę i trzeba ponieść koszt pojazdu, całe ryzyko prowadzenia działalności i ryzyko zrobienia wypadku z własnej winy i płacenia ludziom odszkodowania i ewentualnej renty. Na tym biznesie zarabiają tylko właściciele korporacji takich jak Express Taxi, Mercedes ,Łuczniczka itp. Oni mają około 100. 000 miesięcznie zysku i mają taksówkarzy głęboko w dupie, bo taksówkarz ponosi koszty, a Oni mają zyski. Jak tak dalej pójdzie , to dużo taksówkarzy przejdzie do Bolta, bo już przechodzą. Inni ida do tzw normalnej pracy za 2300 na ręke i mają spokój z ZUS-em. Młodzi i emeryci mundurowi jeszcze się z tego cieszą, bo nic złego nie doświadczyli, ale to do pierwszego wypadku lub choroby. Ceny za usługi Taxi są już za niskie i to rozwali te korporacje. Klient musi być zadowolony, ale musi też być zapłacony i zadowolony usługodawca. A dziś tak nie jest. Klient czeka długo na taksówkę , bo do klienta jest długi dojazd i korki i nikt z taryfiarzy nie chce tego brać. Za niska cena usługi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Co tam u was słychać? Dalej w Expressie szarogęsi się Jaruś o pseudonimie "P I Z D E U S Z", który wszędzie zgrywa cwaniaka, a jak przychodzi co do czego, to zdejmuje ze swojego nosa bryle i ucieka z prędkością światła, bo się boi że mu ktoś ryj zmasakruje? Kiedyś lata temu na placu Wolności zgrywał cwaniaka, aż jak go pogonił kumpel to bał się wrócić do swojego samochodu i kręcił się po okolicy cały osrany.

S
Stach

Jestem bydgoskim taryfiarzem w Express Taxi od 19 lat i powiem Wam że to jest zawód do [wulgaryzm]. Podwyżek nie było od 10 lat i już rzygać mi się chce jak mam wyjechać do pracyi robić kursy na które są znirzki i dojazdy do klienta po 4-5 kilometrów. Obecnie zawód taksówkarza daje 10-12 złotych na godzinę na rekę i trzeba ponieść koszt pojazdu, całe ryzyko prowadzenia działalności i ryzyko zrobienia wypadku z własnej winy i płacenia ludziom odszkodowania i ewentualnej renty. Na tym biznesie zarabiają tylko właściciele korporacji takich jak Express Taxi, Mercedes ,Łuczniczka itp. Oni mają około 100. 000 miesięcznie zysku i mają taksówkarzy głęboko w dupie, bo taksówkarz ponosi koszty, a Oni mają zyski. Jak tak dalej pójdzie , to dużo taksówkarzy przejdzie do Bolta, bo już przechodzą. Inni ida do tzw normalnej pracy za 2300 na ręke i mają spokój z ZUS-em. Młodzi i emeryci mundurowi jeszcze się z tego cieszą, bo nic złego nie doświadczyli, ale to do pierwszego wypadku lub choroby. Ceny za usługi Taxi są już za niskie i to rozwali te korporacje. Klient musi być zadowolony, ale musi też być zapłacony i zadowolony usługodawca. A dziś tak nie jest. Klient czeka długo na taksówkę , bo do klienta jest długi dojazd i korki i nikt z taryfiarzy nie chce tego brać. Za niska cena usługi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

G
GOŚĆ

A JĘZYK POLSKI BĘDZIE MUSIAŁ ZNAĆ ? CZY NIEKONIECZNIE ?

t
taksówkarz
26 listopada, 17:20, klient:

Taksowkarz ty prostaku zwyczajny;) milego dnia dla ciebie i szerokiej rzeszy twoich zadowolonych z pewnoscia klientow

A coś merytorycznego jesteś w stanie wybełkotać...? ;))

W
WszyscyBydgoscyTaksówkarze
26 listopada, 16:04, klient:

taksowkarz, nie nazywaj mnie jelopem, dyletantem czy tez w inny sposob mi nie ublizaj bo ja tego nie robie. Twoj jezyk wypowiedzi swiadczy o twoim ograniczeniu umyslowym wiec nie dziw sie ze Ty i koledzy tracicie klientow.

Nie placz tez ze musisz placic ZUS bo to smieszne. Niech rzad unormuje rynek odpowiednimi przepisami i tyle. Dla twojej wiadomosci ciolku od 20 lat jezdze z jedna korporacja

26 listopada, 16:23, taksówkarz:

Znowu się błaźnisz niewiedzą...rynek jest unormowany Ustawą o Transporcie Drogowym, która jasno i precyzyjnie mówi, że jedynym podmiotem wg prawa legalnie świadczącym usługę przewozu osób (do 9 osób w pojeżdzie) jest licencjonowana taksówka!!! Koniec kropka!!!!!! A że uber/bolt weszły na rynek i świadczą nielegalną usługę wbrew polskiemu prawu, to osrany rząd nieudaczników sam nie wie co z tym robić i próbuje nielegalny przewóz osób nieudolnie legalizować, chociaż sami nie wiedzą dokładnie jak (o tym treść artykułu Expressu)! Kończę z tobą dyskusję, bo nie mam zamiaru polemizować z kimś, kto nie ma elementarnej wiedzy o tym, o czym próbuje dyskutować. Najpierw zasięgnij wiedzy, a dopiero potem otwieraj pysk, bo jak na razie się kompromitujesz niewiedzą i wygadujesz brednie...

26 listopada, 17:00, Obserwator:

Poczytałem sobie Twoje wypowiedzi, szczególnie tę o generalizowaniu i nie umiem wyciągnąć innego wniosku, niż taki, że jesteś stereotypowym cierpem. Na dodatek uważasz, że jesteś najmądrzejszy, a kto ma inne zdanie, jest deb ilem. Prawicie te swoje mądrości parkingowe na postojach i nawzajem brandzlujecie się swoją elokwencją. Ty uważasz, że jak Uber podniesie ceny, to Wy też podniesiecie ceny? Podnoście! Wtedy już wcale nie będziecie jeździć, bo ludzie, wbrew temu, co sobie o nich myślicie - nie są tacy głupi. Poza tym, Uber też nie podniesie. To Wasze mokre sny i opowieści parkingowe. Ja już z cierpami nie jeżdżę od wielu lat. I tak pozostanie.

26 listopada, 17:14, WszyscyBydgoscyTaksówkarze:

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak ubolewamy nad tym, że nie zostawiasz nam swojego smrodu dupska na naszych fotelach... Błagamy cię! Wróć do nas, bo bez ciebie giniemy i usychamy!!!!! Nie zostawiaj nas... Nie opuszczaj....... chlip, chlip, płacz (nieukontentowany).

26 listopada, 17:26, Obserwator:

NIe pajacuj. Wiem, że nie usychacie beze mnie, ale wiem też, że trafiło. Po to napisałem, żeby trafiło. Reszta mi lata, razem z całym waszym TAXI-bagnem. Bawcie się dobrze dalej. Miłego wieczoru.

Akurat się wybieramy do klopa i to twoje "trafiło" trafia tam razem z... (sam wiesz z czym) ;)))

O
Obserwator
26 listopada, 16:04, klient:

taksowkarz, nie nazywaj mnie jelopem, dyletantem czy tez w inny sposob mi nie ublizaj bo ja tego nie robie. Twoj jezyk wypowiedzi swiadczy o twoim ograniczeniu umyslowym wiec nie dziw sie ze Ty i koledzy tracicie klientow.

Nie placz tez ze musisz placic ZUS bo to smieszne. Niech rzad unormuje rynek odpowiednimi przepisami i tyle. Dla twojej wiadomosci ciolku od 20 lat jezdze z jedna korporacja

26 listopada, 16:23, taksówkarz:

Znowu się błaźnisz niewiedzą...rynek jest unormowany Ustawą o Transporcie Drogowym, która jasno i precyzyjnie mówi, że jedynym podmiotem wg prawa legalnie świadczącym usługę przewozu osób (do 9 osób w pojeżdzie) jest licencjonowana taksówka!!! Koniec kropka!!!!!! A że uber/bolt weszły na rynek i świadczą nielegalną usługę wbrew polskiemu prawu, to osrany rząd nieudaczników sam nie wie co z tym robić i próbuje nielegalny przewóz osób nieudolnie legalizować, chociaż sami nie wiedzą dokładnie jak (o tym treść artykułu Expressu)! Kończę z tobą dyskusję, bo nie mam zamiaru polemizować z kimś, kto nie ma elementarnej wiedzy o tym, o czym próbuje dyskutować. Najpierw zasięgnij wiedzy, a dopiero potem otwieraj pysk, bo jak na razie się kompromitujesz niewiedzą i wygadujesz brednie...

26 listopada, 17:00, Obserwator:

Poczytałem sobie Twoje wypowiedzi, szczególnie tę o generalizowaniu i nie umiem wyciągnąć innego wniosku, niż taki, że jesteś stereotypowym cierpem. Na dodatek uważasz, że jesteś najmądrzejszy, a kto ma inne zdanie, jest deb ilem. Prawicie te swoje mądrości parkingowe na postojach i nawzajem brandzlujecie się swoją elokwencją. Ty uważasz, że jak Uber podniesie ceny, to Wy też podniesiecie ceny? Podnoście! Wtedy już wcale nie będziecie jeździć, bo ludzie, wbrew temu, co sobie o nich myślicie - nie są tacy głupi. Poza tym, Uber też nie podniesie. To Wasze mokre sny i opowieści parkingowe. Ja już z cierpami nie jeżdżę od wielu lat. I tak pozostanie.

26 listopada, 17:14, WszyscyBydgoscyTaksówkarze:

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak ubolewamy nad tym, że nie zostawiasz nam swojego smrodu dupska na naszych fotelach... Błagamy cię! Wróć do nas, bo bez ciebie giniemy i usychamy!!!!! Nie zostawiaj nas... Nie opuszczaj....... chlip, chlip, płacz (nieukontentowany).

NIe pajacuj. Wiem, że nie usychacie beze mnie, ale wiem też, że trafiło. Po to napisałem, żeby trafiło. Reszta mi lata, razem z całym waszym TAXI-bagnem. Bawcie się dobrze dalej. Miłego wieczoru.

k
klient

Taksowkarz ty prostaku zwyczajny;) milego dnia dla ciebie i szerokiej rzeszy twoich zadowolonych z pewnoscia klientow

W
WszyscyBydgoscyTaksówkarze
26 listopada, 16:04, klient:

taksowkarz, nie nazywaj mnie jelopem, dyletantem czy tez w inny sposob mi nie ublizaj bo ja tego nie robie. Twoj jezyk wypowiedzi swiadczy o twoim ograniczeniu umyslowym wiec nie dziw sie ze Ty i koledzy tracicie klientow.

Nie placz tez ze musisz placic ZUS bo to smieszne. Niech rzad unormuje rynek odpowiednimi przepisami i tyle. Dla twojej wiadomosci ciolku od 20 lat jezdze z jedna korporacja

26 listopada, 16:23, taksówkarz:

Znowu się błaźnisz niewiedzą...rynek jest unormowany Ustawą o Transporcie Drogowym, która jasno i precyzyjnie mówi, że jedynym podmiotem wg prawa legalnie świadczącym usługę przewozu osób (do 9 osób w pojeżdzie) jest licencjonowana taksówka!!! Koniec kropka!!!!!! A że uber/bolt weszły na rynek i świadczą nielegalną usługę wbrew polskiemu prawu, to osrany rząd nieudaczników sam nie wie co z tym robić i próbuje nielegalny przewóz osób nieudolnie legalizować, chociaż sami nie wiedzą dokładnie jak (o tym treść artykułu Expressu)! Kończę z tobą dyskusję, bo nie mam zamiaru polemizować z kimś, kto nie ma elementarnej wiedzy o tym, o czym próbuje dyskutować. Najpierw zasięgnij wiedzy, a dopiero potem otwieraj pysk, bo jak na razie się kompromitujesz niewiedzą i wygadujesz brednie...

26 listopada, 17:00, Obserwator:

Poczytałem sobie Twoje wypowiedzi, szczególnie tę o generalizowaniu i nie umiem wyciągnąć innego wniosku, niż taki, że jesteś stereotypowym cierpem. Na dodatek uważasz, że jesteś najmądrzejszy, a kto ma inne zdanie, jest deb ilem. Prawicie te swoje mądrości parkingowe na postojach i nawzajem brandzlujecie się swoją elokwencją. Ty uważasz, że jak Uber podniesie ceny, to Wy też podniesiecie ceny? Podnoście! Wtedy już wcale nie będziecie jeździć, bo ludzie, wbrew temu, co sobie o nich myślicie - nie są tacy głupi. Poza tym, Uber też nie podniesie. To Wasze mokre sny i opowieści parkingowe. Ja już z cierpami nie jeżdżę od wielu lat. I tak pozostanie.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak ubolewamy nad tym, że nie zostawiasz nam swojego smrodu dupska na naszych fotelach... Błagamy cię! Wróć do nas, bo bez ciebie giniemy i usychamy!!!!! Nie zostawiaj nas... Nie opuszczaj....... chlip, chlip, płacz (nieukontentowany).

O
Obserwator
26 listopada, 16:04, klient:

taksowkarz, nie nazywaj mnie jelopem, dyletantem czy tez w inny sposob mi nie ublizaj bo ja tego nie robie. Twoj jezyk wypowiedzi swiadczy o twoim ograniczeniu umyslowym wiec nie dziw sie ze Ty i koledzy tracicie klientow.

Nie placz tez ze musisz placic ZUS bo to smieszne. Niech rzad unormuje rynek odpowiednimi przepisami i tyle. Dla twojej wiadomosci ciolku od 20 lat jezdze z jedna korporacja

26 listopada, 16:23, taksówkarz:

Znowu się błaźnisz niewiedzą...rynek jest unormowany Ustawą o Transporcie Drogowym, która jasno i precyzyjnie mówi, że jedynym podmiotem wg prawa legalnie świadczącym usługę przewozu osób (do 9 osób w pojeżdzie) jest licencjonowana taksówka!!! Koniec kropka!!!!!! A że uber/bolt weszły na rynek i świadczą nielegalną usługę wbrew polskiemu prawu, to osrany rząd nieudaczników sam nie wie co z tym robić i próbuje nielegalny przewóz osób nieudolnie legalizować, chociaż sami nie wiedzą dokładnie jak (o tym treść artykułu Expressu)! Kończę z tobą dyskusję, bo nie mam zamiaru polemizować z kimś, kto nie ma elementarnej wiedzy o tym, o czym próbuje dyskutować. Najpierw zasięgnij wiedzy, a dopiero potem otwieraj pysk, bo jak na razie się kompromitujesz niewiedzą i wygadujesz brednie...

Poczytałem sobie Twoje wypowiedzi, szczególnie tę o generalizowaniu i nie umiem wyciągnąć innego wniosku, niż taki, że jesteś stereotypowym cierpem. Na dodatek uważasz, że jesteś najmądrzejszy, a kto ma inne zdanie, jest deb ilem. Prawicie te swoje mądrości parkingowe na postojach i nawzajem brandzlujecie się swoją elokwencją. Ty uważasz, że jak Uber podniesie ceny, to Wy też podniesiecie ceny? Podnoście! Wtedy już wcale nie będziecie jeździć, bo ludzie, wbrew temu, co sobie o nich myślicie - nie są tacy głupi. Poza tym, Uber też nie podniesie. To Wasze mokre sny i opowieści parkingowe. Ja już z cierpami nie jeżdżę od wielu lat. I tak pozostanie.

t
taksówkarz
26 listopada, 16:04, klient:

taksowkarz, nie nazywaj mnie jelopem, dyletantem czy tez w inny sposob mi nie ublizaj bo ja tego nie robie. Twoj jezyk wypowiedzi swiadczy o twoim ograniczeniu umyslowym wiec nie dziw sie ze Ty i koledzy tracicie klientow.

Nie placz tez ze musisz placic ZUS bo to smieszne. Niech rzad unormuje rynek odpowiednimi przepisami i tyle. Dla twojej wiadomosci ciolku od 20 lat jezdze z jedna korporacja

Znowu się błaźnisz niewiedzą...rynek jest unormowany Ustawą o Transporcie Drogowym, która jasno i precyzyjnie mówi, że jedynym podmiotem wg prawa legalnie świadczącym usługę przewozu osób (do 9 osób w pojeżdzie) jest licencjonowana taksówka!!! Koniec kropka!!!!!! A że uber/bolt weszły na rynek i świadczą nielegalną usługę wbrew polskiemu prawu, to osrany rząd nieudaczników sam nie wie co z tym robić i próbuje nielegalny przewóz osób nieudolnie legalizować, chociaż sami nie wiedzą dokładnie jak (o tym treść artykułu Expressu)! Kończę z tobą dyskusję, bo nie mam zamiaru polemizować z kimś, kto nie ma elementarnej wiedzy o tym, o czym próbuje dyskutować. Najpierw zasięgnij wiedzy, a dopiero potem otwieraj pysk, bo jak na razie się kompromitujesz niewiedzą i wygadujesz brednie...

t
taksówkarz
26 listopada, 14:35, max:

taksowkarz, za kurs 150 zł :), to poprosze sasiada i zawiezie mnie za 50 zł :) koszty nie poszły domgory od lat, ale zobacz ilu jest wiecej klientów terz niz 10 lat temu, wzbogacilismy się, więc mamy duzo wiecej hajsu, żeby nie chodzić na pieszo...

26 listopada, 14:46, taksówkarz:

Koszty nie poszły do góry w przeciągu 10 lat? O czym ty bredzisz?????? 10 lat temu za ZUS płaciłem 800zł, dzisiaj 1320zł! 10 lat temu za OC/AC płaciłem 1300zł, dzisiaj 3000zł!!! Najniższa krajowa 10 lat temu 1276zł brutto, dzisiaj 2250zł brutto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Moja stawka 10 lat temu 2,20zł, dzisiaj 2,20zł!!!!!!!!!! Nie rób qrwy z logiki!!!!!!!!!!!!!!!!

26 listopada, 15:32, max:

tylko, że wtedy miałeś 1/3 kursów z tego co teraz, suma sumarum zarabiasz duzo więcej niz kiedyś. Kiedyś stare Fordy Sierra, a teraz 3/4 wypasione Mercedesy, pewnie za pieniadze z renty babki..

10 lat temu Fordy Sierra? Znowu błaźnisz się swoimi domysłami... A to, że taksówkarze sobie kupują wypasione mercedesy i wożą kursami za 10zł klientów wypasionymi mercedesami, to wg mnie świadczy o debiliżmie tych pozerów... Zadaj kiedyś pytanie takiemu taksówkarzowi co czuje, gdy w jego wypasionym mercedesie wsiądzie śmierdząca baba, zaśmierdzi mu jego fotel że trzeba okna otwierać, jeszcze wyleje jej się kapusta kiszona bo położyła zakupy na fotelu pasażera i jedzie kursem za 10zł... a mnie śmiech ogarnia z tych taksówkarzy, którzy ładują kupe pieniędzy w takie samochody!

k
klient

taksowkarz, nie nazywaj mnie jelopem, dyletantem czy tez w inny sposob mi nie ublizaj bo ja tego nie robie. Twoj jezyk wypowiedzi swiadczy o twoim ograniczeniu umyslowym wiec nie dziw sie ze Ty i koledzy tracicie klientow.

Nie placz tez ze musisz placic ZUS bo to smieszne. Niech rzad unormuje rynek odpowiednimi przepisami i tyle. Dla twojej wiadomosci ciolku od 20 lat jezdze z jedna korporacja

m
max
26 listopada, 14:35, max:

taksowkarz, za kurs 150 zł :), to poprosze sasiada i zawiezie mnie za 50 zł :) koszty nie poszły domgory od lat, ale zobacz ilu jest wiecej klientów terz niz 10 lat temu, wzbogacilismy się, więc mamy duzo wiecej hajsu, żeby nie chodzić na pieszo...

26 listopada, 14:46, taksówkarz:

Koszty nie poszły do góry w przeciągu 10 lat? O czym ty bredzisz?????? 10 lat temu za ZUS płaciłem 800zł, dzisiaj 1320zł! 10 lat temu za OC/AC płaciłem 1300zł, dzisiaj 3000zł!!! Najniższa krajowa 10 lat temu 1276zł brutto, dzisiaj 2250zł brutto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Moja stawka 10 lat temu 2,20zł, dzisiaj 2,20zł!!!!!!!!!! Nie rób qrwy z logiki!!!!!!!!!!!!!!!!

tylko, że wtedy miałeś 1/3 kursów z tego co teraz, suma sumarum zarabiasz duzo więcej niz kiedyś. Kiedyś stare Fordy Sierra, a teraz 3/4 wypasione Mercedesy, pewnie za pieniadze z renty babki..

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski