Każdy może zgłosić uwagi do kontrowersyjnego projektu drogowców, którzy wychodzą naprzeciw rowerzystom

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Na Focha i Jagiellońskiej rowerzyści bez skrępowania jeżdżą po chodnikach, mimo że tuż obok jest jezdnia...
Na Focha i Jagiellońskiej rowerzyści bez skrępowania jeżdżą po chodnikach, mimo że tuż obok jest jezdnia... Tomasz Czachorowski
Drogowcy chcą wydzielić na zatłoczonych ul. Focha i Jagiellońskiej pas specjalnie dla rowerzystów. Zaczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie.

[break]
Śródmieście Konsultacje społeczne oznaczają, że każdy z mieszkańców Bydgoszczy może zabrać głos na temat proponowanych przez ratusz i Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej rozwiązań komunikacyjnych. Tym razem zaczęły się konsultacje dotyczące - jak to nazwał ratusz - najlepszej organizacji ruchu na ul. Focha, uwzględniającej bezpieczeństwo rowerzystów.

Drogi na jezdni

Na czym mają polegać zmiany? Ano na tym, żeby na zatłoczonych Focha i Jagiellońskiej wprowadzić na jezdnię ruch rowerowy. Na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach.

PRZECZYTAJ:Pomysł szaleńca

- Połączono je z drogami dla rowerów wykonanymi w ramach budowy linii tramwajowej do dworca kolejowego - przypomina Marta Stachowiak, rzecznik prasowy prezydenta miasta. - Na moście droga dla rowerów jest wydzielona w chodniku asfaltowym za pomocą oznakowania poziomego. W koncepcji przedstawiono także połączenie drogi rowerowej po północnej stronie z bulwarem nad Brdą.

Pętlą wokół placu

Ruch pomiędzy Operą Nova a placem Teatralnym ma odbywać się po ścieżce rowerowej, która znajdzie się na jezdni. Dodatkowo w koncepcji ujęte jest również połączenie infrastrukturą dla rowerzystów ulicy Gdańskiej z ulicą Mostową.

Wariantów rozwiązań jest kilka. Jeden z nich zakłada, że rowerzyści, podążający ul. Gdańską w stronę Focha, przejadą w miejscu obecnego przejścia dla pieszych... okrążą plac Teatralny i włączą się do ruchu po południowej stronie Focha. W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego - jezdni, przystanków komunikacji publicznej, chodników - bez których niemożliwe byłoby zaprojektowanie infrastruktury dla ruchu rowerowego.

Uwagi do projektu można składać od 25 września do 9 października 2015 r., pisemnie pod adresem: Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, lub pod adresem: konsultacje@zdmikp.bydgoszcz.pl. Z koncepcją w formie elektronicznej można zapoznać się na stronie ZDMiKP. Załączona jest tam także karta konsultacji.

Dróg może nie być

- Nie potrafię powiedzieć, ile kosztował ten projekt, ponieważ wchodzi on w skład całego pakietu zmian, mających na celu wprowadzenie ruchu rowerowego w innych miejscach miasta - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Przypomnijmy, że zlecono już opracowanie projektowe, zakładające budowę tras rowerowych wzdłuż Grunwaldzkiej (na odcinku od Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego), Kruszwickiej (na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do placu Poznańskiego), Łochowskiej (na odcinku od granicy miasta do ul. Nakielskiej), oraz wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul. Wiatrakowej. Łączna długość tych tras wynosi 6,35 km, a realizację wszystkich dróg rowerowych zaplanowano na koniec obecnego i na przyszły rok. Drogi rowerowe mają się także pojawić na ul. Curie-Skłodowskiej, Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego, a także w ścisłym Śródmieściu - na Śniadeckich i Warszawskiej.

- Na razie konsultujemy ulicę Focha, jeżeli okaże się, że bydgoszczanie są przeciwni pomysłowi puszczenia tam ruchu rowerowego, tę część zawsze można wyłączyć z całości projektu - zastrzega Krzysztof Kosiedowski.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dakota

I to jest dobry pomysł, gwarantujący bezpieczeństwo i akceptację społeczną.

d
d

Widać bruski nowy rower sobie kupił.

c
cin1977

Jestem zapalonym rowerzystą ale widząc głupotę władz w tej kwestii łapię się za głowę...
Pas na Focha i Jagiellońskiej... PO CO? Przecież od Ronda Fordońskiego do Mostów Solidarności można przejechać wzdłuż Brdy. Można? No właśnie nie do końca... Niby ciąg jest ale tu brak wjazdu, tam brak kilkudziesięciu metrów DDR, kawałek dalej schody. Tylko kilka przykładów:
- brak połączenia Rondo Fordońskie - bulwary
- brak łącznika bulwary - Ogińskiego via PKS
- schodki na nabrzeżu przy Starym Porcie
- z bulwarów można wjechać na kładkę przy operze, na poziom opery prowadzą już schody, podjazd i przejazd na światłach przy operze zamknęły by ciąg aż do Grunwaldzkiej
- no i nieszczęsne schody przy Mostach Solidarności, bo cośtam niezgodne z jakimiśtam normami i rozporządzeniami
Może lepiej (i taniej) wyprostować to, co już istnieje, zamiast tworzyć kolejny bubel?

j
josef

Chyba ich pogięło.

b
ben

By się tak p....li w ten głupi łeb lepiej.

W
Wyżyny

Niech się idą leczyć. To, co zrobili na Manuszewskiej, to idiotyzm do potęgi i to zarówno dla pieszych, jak i kierowców. Co chwilę jakiś idiota na rowerze uważający się za nieśmiertelnego.

g
genek

no chyba ktoś z drogowców zioło przypala, jakby to Siara Siarzewski powiedział "Wąski Tobie czasem sufit na łeb się nie spadł "

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3