[break]
Śródmieście Konsultacje społeczne oznaczają, że każdy z mieszkańców Bydgoszczy może zabrać głos na temat proponowanych przez ratusz i Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej rozwiązań komunikacyjnych. Tym razem zaczęły się konsultacje dotyczące - jak to nazwał ratusz - najlepszej organizacji ruchu na ul. Focha, uwzględniającej bezpieczeństwo rowerzystów.
Drogi na jezdni
Na czym mają polegać zmiany? Ano na tym, żeby na zatłoczonych Focha i Jagiellońskiej wprowadzić na jezdnię ruch rowerowy. Na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności zaprojektowano wydzielone drogi dla rowerów po obu stronach.
PRZECZYTAJ:Pomysł szaleńca
- Połączono je z drogami dla rowerów wykonanymi w ramach budowy linii tramwajowej do dworca kolejowego - przypomina Marta Stachowiak, rzecznik prasowy prezydenta miasta. - Na moście droga dla rowerów jest wydzielona w chodniku asfaltowym za pomocą oznakowania poziomego. W koncepcji przedstawiono także połączenie drogi rowerowej po północnej stronie z bulwarem nad Brdą.
Pętlą wokół placu
Ruch pomiędzy Operą Nova a placem Teatralnym ma odbywać się po ścieżce rowerowej, która znajdzie się na jezdni. Dodatkowo w koncepcji ujęte jest również połączenie infrastrukturą dla rowerzystów ulicy Gdańskiej z ulicą Mostową.
Wariantów rozwiązań jest kilka. Jeden z nich zakłada, że rowerzyści, podążający ul. Gdańską w stronę Focha, przejadą w miejscu obecnego przejścia dla pieszych... okrążą plac Teatralny i włączą się do ruchu po południowej stronie Focha. W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego - jezdni, przystanków komunikacji publicznej, chodników - bez których niemożliwe byłoby zaprojektowanie infrastruktury dla ruchu rowerowego.
Uwagi do projektu można składać od 25 września do 9 października 2015 r., pisemnie pod adresem: Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, lub pod adresem: [email protected]. Z koncepcją w formie elektronicznej można zapoznać się na stronie ZDMiKP. Załączona jest tam także karta konsultacji.
Dróg może nie być
- Nie potrafię powiedzieć, ile kosztował ten projekt, ponieważ wchodzi on w skład całego pakietu zmian, mających na celu wprowadzenie ruchu rowerowego w innych miejscach miasta - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Przypomnijmy, że zlecono już opracowanie projektowe, zakładające budowę tras rowerowych wzdłuż Grunwaldzkiej (na odcinku od Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego), Kruszwickiej (na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do placu Poznańskiego), Łochowskiej (na odcinku od granicy miasta do ul. Nakielskiej), oraz wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul. Wiatrakowej. Łączna długość tych tras wynosi 6,35 km, a realizację wszystkich dróg rowerowych zaplanowano na koniec obecnego i na przyszły rok. Drogi rowerowe mają się także pojawić na ul. Curie-Skłodowskiej, Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego, a także w ścisłym Śródmieściu - na Śniadeckich i Warszawskiej.
- Na razie konsultujemy ulicę Focha, jeżeli okaże się, że bydgoszczanie są przeciwni pomysłowi puszczenia tam ruchu rowerowego, tę część zawsze można wyłączyć z całości projektu - zastrzega Krzysztof Kosiedowski.