Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakie linie pojadą przez rozbudowany węzeł Szarych Szeregów?

źródło: zdmikp
ZDMiKP zakłada, że w połowie grudnia dotychczasowe linie tramwajowe na Kapuściskach powrócą na tory.
ZDMiKP zakłada, że w połowie grudnia dotychczasowe linie tramwajowe na Kapuściskach powrócą na tory. Tomasz Czachorowski
Jak informuje ZDMiKP już niedługo powrócą tramwaje na górny taras miasta. Na osiedlu Kapuściska, Wyżyny i Glinki w połowie grudnia będzie można dojechać bez przesiadek.

ZDMiKP zapowiada, że po oddaniu do użytku torowiska na ulicy Kujawskiej przeprowadzi z mieszkańcami konsultacje w sprawie jak najlepiej zorganizować komunikację w tej części miasta.

Ruch tramwajowy ma zostać przywrócony po odbiorze inwestycji i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej infrastruktury tramwajowo-drogowej. ZDMiKP zakłada, że w połowie grudnia dotychczasowe linie tramwajowe na Kapuściskach (linie nr 7 i 8) i Glinki (linia nr 4) powrócą na tory.

Na ulicy Wojska Polskiego tramwaje będą kończyły trasę tymczasowo na zmodernizowanej pętli przy Magnuszewskiej (linie nr 2 i 9). Z myślą o zapewnieniu dogodnego dojazdu do zabudowań zlokalizowanych wokół Babiej Wsi oraz obiektów sportowych linia nr 2 będzie wykonywała w obu kierunkach tak zwane przejazdy kieszeniowe przez pętlę na Babiej Wsi. To tymczasowe rozwiązanie do czasu zakończenia rozbudowy ronda Bernardyńskiego. Pozostałe linie (nr 4,7,8) pojadą bezpośrednio na docelowe pętle.

Jakie linie pojadą przez rozbudowany węzeł Szarych Szeregów?
źródło: ZDMiKP

Docelowy układ nowych linii będzie wprowadzony po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej. Zostanie on poprzedzony konsultacjami społecznymi. Obecnie ZDMiKP pracuje nad pierwszymi koncepcjami. W trakcie prac uwzględniona zostanie budowa nowego mostu tramwajowego, który połączy na wysokości ul. Kazimierza Wielkiego ulice Toruńska i Fordońską.

Tramwaje na górnym tarasie będą poruszać się wyłącznie po nowych torowiskach. Łącznie do obsługi linii na górnym tarasie zakupionych zostało 21 składów, które już poruszają się po mieście.

Tramwaje typu Swing zapewniają komfortowe podróżowanie również pasażerom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Zarówno w przestrzeni pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego są klimatyzowane. Charakteryzują się też wysoką odpornością zderzeniową. Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie krótkiego odcinka trasy bez zasilania z sieci trakcyjnej.

ZOBACZ: **Przebudowa węzła (zdjęcia z kwietnia)**

Koszt inwestycji to 65 mln zł. Zakończenie planowane jest jeszcze w tym roku.

Remont węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. Zobacz wide...

Tramwaje są wyposażone w nowoczesne systemy IT:

  • System Informacji Pasażerskiej
  • System monitoringu
  • System Emisji Reklam
  • Wi-Fi dla pasażerów
  • gniazda USB

Inwestycja prowadzona na węźle Szarych Szeregów kosztowała miasto ponad 65 mln zł. Przebudowa pętli na Kapuściskach pochłonęła 19 mln zł. Z kolei rozbudowa ul. Kujawskiej pochłonie około 168 mln zł. Na zakup tramwajów wydano 161 mln zł. Łącznie to około 413 mln zł. To kwota zbliżona do budowy torowiska i zakup tramwajów kursujących do Fordonu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści (5) - oszustwo na kartę NFZ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera