https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Hyundai - modern premium

Zbigniew Juchniewicz
W najbliższych tygodniach do polskich salonów Hyundai powinien trafić najnowszy model o symbolu i40.

W najbliższych tygodniach do polskich salonów Hyundai powinien trafić najnowszy model o symbolu i40.

<!** Image 2 align=none alt="Image 174136" sub="Hyundai i40 jest całkowicie nową konstrukcją pretendującą do klasy premium i przez to stosunkowo drogą / Fot. Hyundai">Reprezentujący segment D, został zaprojektowany w europejskim centrum R&D firmy w niemieckim Rüsselsheim i ma pozycjonować markę jako Modern Premium.

<!** reklama>W oparciu o prognozy ekspertów motoryzacyjnych, mówiące o całkowitej sprzedaży w segmencie D na poziomie 890 000 sztuk w całej Europie w 2016 roku, Hyundai spodziewa się wzrostu sprzedaży tych pojazdów o 12,6% w ciągu najbliższych pięciu lat. Celem firmy jest osiągnięcie sprzedaży 60 000 egzemplarzy w ciągu 2012 roku i tym samym zdobycie miejsca w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli tego segmentu.

Ze sportową nutką

Sportowe wzornictwo i40 nie wpływa jednak negatywnie na poziom komfortu wnętrza. Rozstaw osi wynosi 2770 mm, a samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Imponująca przestronność jest gwarancją najwyższego komfortu podróżowania wszystkich pasażerów.

Pojemność bagażnika i40 zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie i wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.

Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM, z wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów silnika, dzięki czemu i40 prowadzi się przyjemnie zarówno po mieście jak i autostradzie.

W segmencie D silniki Diesla stanowią 75 proc. całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym wśród Klientów indywidualnych oraz flot będzie silnik 1,7 l Diesel o mocy 136 KM. W samochodzie zadebiutuje także zupełnie nowy 2,0-litrowy silnik GDI o nazwie Nu, zapewniający wyjątkowe osiągi przy jednocześnie niskim zużyciu paliwa. Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65 proc. diesel i 35 proc. benzyna.

Hyundai i40 będzie dostępny również w wersji Blue obejmującej najnowsze technologie, opracowane w ramach programu Hyundai Blue Drive m.in. zintegrowany system Stop&Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS).

i40 w wersji Blue z 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km, dzięki czemu jest najbardziej przyjaznym dla środowiska modelem w swojej klasie.

Najważniejsze elementy możliwego wyposażenia i40 to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Na elementy komfortu i wygody w i40 składają się między innymi: elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.

Bogate wyposażenie

Nowoczesne elementy oświetlenia, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.

Hyundai i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).


Ile to kosztuje

1,6 l, 136 KM od 84 900 złotych

2,0 l, 177 KM od 90 500 złotych

1,7 l, Diesel, 115 KM od 90 900 złotych

1,7 l, Diesel, 130 Km od 94 900 złotych

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski