Niepewność startu na Rosjan na igrzyskach i sankcje zmroziły Gazprom
„Ponieważ w 2023 roku panowała niepewność, co do dopuszczenia naszej drużyny na imprezy olimpijskie, a także ze względu na sankcje wprowadzone w niektórych sektorach gospodarki, partnerzy OKR zmuszeni byli do optymalizacji wydatków na projekty reklamowe i społeczne. Tym samym nie została podpisana planowana do podpisania na lata 2023–2026 umowa sponsorska pomiędzy OKR a PAO Gazprom na świadczenie usług umieszczania materiałów reklamowych PAO Gazprom” – czytamy w nocie objaśniającej roczne raporty.
Gazpporm przez ostatnie 7 miesięcy przekazał OKR tylko 350 tys. euro
Jednocześnie przez pierwsze siedem miesięcy Olimpijski Komitet Rosji reklamował „Gazprom”. Koncern gazowy oszacował swoje wydatki na reklamę w OKR na 35,35 mln rubli, czyli 350 tysięcy euro.
Przychody OKR w 2023 roku były trzykrotnie mniejsze niż w rok wcześniej
Na koniec 2023 roku przychody OKR wyniosły 698 mln rubli, czyli 6,98 mln euro – trzykrotnie mniej niż w 2022 roku, kiedy wyniosły 2,14 mld rubli (20,14 mln euro). Dochody z reklam komitetu spadły 13-krotnie do 91,7 mln rubli (917 tys. euro), a dochody ze sprzedaży praw o 40% do 535,5 mln rubli (5,35 mln euro).
Wydatki na wynagrodzenia pracowników OKR spadły o 22% do 279,7 mln rubli (2,79 mln euro).
