W artykule z dnia 20 maja 2024 r.: „Francuska sieć zmieniła zasady rabatowania zakupów” opisaliśmy konsekwencje zmiany przez działającą w Polsce sieć marketów Carrefour regulaminu udzielania rabatów na produkty. Ujmując sprawę w największym skrócie: obecnie robiąc zakupy w Carrefourze znacznie trudniej niż wcześniej otrzymać 10 proc. zniżki na zakupy w weekend. Utrudnień mogą też spodziewać się seniorzy, którzy byli dotychczas uprawnieni do prostych rabatów we wtorki i w czwartki. Dla nich regulamin zmieni się 27 maja 2024 r.
Oto pytania, jakie wysłaliśmy do biura prasowego Carrefour:
- Klienci sklepu Carrefour narzekają na zmiany warunków rabatowania weekendowego. Czy to prawda, że rabat w wysokości 10 proc. naliczy się pod warunkiem, że na rachunku nie znajdzie się żaden produkt z aktualnej promocji?
- Czy to prawda, że mają Państwo zamiar drastycznie zmienić także sposób udzielania rabatów dla seniorów? Jeśli tak to od kiedy i jakie będą nowe warunki?
- Czy mogą Państwo potwierdzić, że zmiany dotyczące w akcjach rabatowania weekendowe i dla seniorów wynikając z planów wycofania się z polskiego rynku w najbliższych kilkunastu miesiącach? Jeśli tak, to na jakim etapie znajdują się rozmowy z potencjalnymi sieciami, które ewentualnie przejmą Państwa sklepy?
- Czy jeśli firma zdecyduje się opuścić polski rynek, istnieje możliwość pozostania na polskim rynku sklepów działających z logo marki, na zasadzie franczyzy?
Klienci sklepu Carrefour narzekają na zmiany warunków rabatowania weekendowego. Czy to prawda, że rabat w wysokości 10 proc. naliczy się pod warunkiem, że na rachunku nie znajdzie się żaden produkt z aktualnej promocji?
Carrefour od początku bieżącego roku wdraża w Polsce nową strategią handlowo-marketingową. Po zwiększeniu asortymentu pierwszocenowego oraz uruchomieniu strategii koszyków produktowych w pierwszym kwartale bieżącego roku (więcej szczegółów na jej temat przesyłamy w linku poniżej: https://media.carrefour.pl/pr/carrefour-polska-zwieksza-asortyment-pierwszocenowy-w-sklepach-i-stawia-na-strategie-koszykow-produktowych/828604), nasza firma wprowadza obecnie kolejne jej etapy. Są nimi: obniżenie cen niemal 3000 produktów codziennego użytku, zwiększenie częstotliwości publikacji gazetek handlowych oraz modyfikacja strategii marketingowej w zakresie nakładających się promocji. Nowa strategia cenowa
Carrefour Polska oparta jest na wdrożeniu założeń argentyńskiego modelu Maxi, będącego jednym z podstawowych elementów globalnego plan „Carrefour 2026” , który został zaadaptowany do polskiego rynku.
Jednocześnie nasza sieć utrzymała najszerszy na rynku wachlarz programów oszczędnościowych pozwalających klientom kupować taniej w sklepach naszej sieci. Znajdują się wśród nich, m.in. stały 10% rabat na całe weekendowe zakupy z aplikacją Mój Carrefour, stała 10% zniżka dla seniorów korzystających z Karty Seniora oraz stała 10% zniżka dla rodzin wielodzietnych z Kartą Dużej Rodziny. Nasza sieć oferuje też już ponad 4000 produktów marki własnej Carrefour, utrzymując ich ceny nawet do 30% niższe w porównaniu do cen porównywalnych produktów markowych. Klienci Carrefour mogą również skorzystać w naszej sieci na stałe z oferty ponad 200 najbardziej przystępnych cenowo produktów marek Simpl i Simpl Choice, a także tzw. Super Ofert w aplikacji mobilnej, w ramach których ceny wybranych produktów codziennej potrzeby są obniżone nawet o 50%.
W ramach naszej nowej strategii cenowej, znacząco zwiększyliśmy w Carrefour liczbę promocji, dzięki którym klienci mogą oszczędzać pieniądze na codziennych zakupach. W związku z tym, że wiele z oferowanych przez nas promocji nakładała się na siebie, podjęliśmy decyzję o modyfikacji założeń naszych programów lojalnościowych. Obecnie do stałego weekendowego 10% rabatu na całe zakupy, który otrzymują klienci korzystający z naszej aplikacji mobilnej, nie wliczają się produkty objęte innymi akcjami promocyjnymi. Jeśli takowe produkty znajdą się w koszyku, zostają one wyłączone z łącznej kwoty objętej 10% rabatem na całe zakupy. Nie łączenie się zniżek z różnych akcji promocyjnych, jest powszechnie stosowaną praktyką nie tylko w branży handlowej, ale także w wielu innych branżach na polskim rynku.
Czy to prawda, że mają Państwo zamiar drastycznie zmienić także sposób udzielania rabatów dla seniorów? Jeśli tak to od kiedy i jakie będą nowe warunki?
W kontekście Karty Seniora informujemy, że w ubiegłym roku rozszerzyliśmy jej zakres – obecnie oferujemy seniorom rabaty na całe zakupy już nie tylko w każdy wtorek, ale w każdy wtorek i czwartek. Dodatkowo, od kwietnia br. umożliwiliśmy osobom po 60– tym roku życia i korzystającym z klasycznej, plastikowej wersji Karty Seniora, dostęp do atrakcyjnych rabatów i zniżek z naszej aplikacji mobilnej. Teraz po zeskanowaniu plastikowej karty przy kasie, osoby starsze mający trudności z obsługiwaniem smartfonów, otrzymują drukowane przy kasie kupony zniżkowe na najbardziej atrakcyjne promocje z naszej aplikacji. Podobnie jak i w przypadku pozostałych naszych programów oszczędnościowych, tak i przy Karcie Seniora, do kwoty zakupów objętych rabatem nie będą wliczały się produkty objęte innymi akcjami promocyjnymi.
Czy mogą Państwo potwierdzić, że zmiany dotyczące w akcjach rabatowania weekendowe i dla seniorów wynikając z planów wycofania się z polskiego rynku w najbliższych kilkunastu miesiącach? Jeśli tak, to na jakim etapie znajdują się rozmowy z potencjalnymi sieciami, które ewentualnie przejmą Państwa sklepy? Czy jeśli firma zdecyduje się opuścić polski rynek, istnieje możliwość pozostania na polskim rynku sklepów działających z logo marki, na zasadzie franczyzy?
W kontekście ostatnich pytań, informujemy, że nasza sieć nie ma planów wycofania się z polskiego rynku. Grupa Carrefour zdementowała te plotki w 2022 roku, kiedy to pojawiły się one na rynku.

Jaki wpływ na żywność mają dyrektywy unijne?
Zdrowa żywność to fundament dobrej diety, a każdy z nas pragnie wybierać produkty, które są najlepszej jakości. Jak jednak rozpoznać, które mięso pochodzi od zdrowych zwierząt, a które owoce i warzywa...
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!
