
Niepewność i trudna sytuacja na rynku nie sprzyjają ekspansji. Rosnąca inflacja powoduje, że konsumenci zmieniają swoje nawyki zakupowe i albo wybierają produkty o niższej cenie, albo zmieniają sklep, w którym kupowali dotychczas, na tańszy. Firmy powinny dołożyć starań, aby z jednej strony wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz z drugiej, aby zadbać o rentowność.
nz
fot. lukasz kaczanowski/polska press

To wszystko składa się na dobre wiadomości dla nas, klientów. Jak widać jeszcze nigdy nasze dane nie były tak cenne jak teraz. A na dodatek od 1 stycznia 2023 roku będziemy mieli dodatkowe narzędzia, by z ich udostępniania korzyści przysługiwały w pierwszej kolejności nam samym, a nie handlującym nimi firmom, którym wydaliśmy zgodę marketingową na przetwarzanie danych.

Wiedza o klientach, ich zachowaniach i preferencjach przeżywać będzie swój renesans. Wartość informacji o kupujących stanie się kluczową zmienną dla działów marketingu i sprzedaży. Co drugi ankietowany (49 proc.) nie ma wątpliwości, że wysokiej jakości dane o klientach są jednym z kluczowych elementów napędzających wzrost.